koeling van m'n proc

Pagina: 1
Acties:

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 13:14

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
in m'n oude kast (miditower) werd m'n T-bird 1400 wel wat warm. Nu heb ik een mooie bigtower gekocht met extra 80mm fan en nog een extra fan op de koeler gerich van de zijkant en nu wordt ie warmer. het zaakje wordt 70 graden en eerst 65. Ik snap hier dus nix meer van. Gaarne dus wat hulp of zeggen jullie dat 70 graden geen probleem is voor een t-bird

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Heb je bij het ombouwen de koeler van de cpu verwijderd? Dan moet je wel weer opnieuw koelpasta aanbrengen

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
heb ik niet gedaan maar mischien is ie wel een beetje los komen te zitten

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

je zegt heb een 2e fan schuin op de cpu gericht,

zou kunnen als de cpu fan rechtsom draait en jij hebt die 2e schuin rechts staan,dat hij de cooler juist afremt omdat hij de neiging heeft om linksom tegaan draaien.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:28 schreef rajackar het volgende:
(..) Nu heb ik een mooie bigtower gekocht met extra 80mm fan en nog een extra fan op de koeler gerich van de zijkant en nu wordt ie warmer. (...)
Probeer het anders eens met een andere fan cooler (bijvoorbeeld een dual fan cooler socket a) van 7 tientjes... Wil ook wel eens helpen! ;)

Verwijderd

blaast er er ook een fan de lucht er uit of alleen er in :?
want dan blijft de warme lucht gewoon hangen!!!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
weet iemand toevallig een goede proc koeler voor rond de 60 a 70 piek? Ik kom er niet echt uit met al die vershillende zooi. het liefst een dual fan. Als je meteen weet waar ik em ka halen ben ik helemaal blij. Ik heb niet echt zin om de vaak bijna 30 piek porto van een online store te dokken :(

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik ben van mening dat je best 1 keer een dure cooler kan kopen. Die gaat vervolgens een tijdje mee. Bijvoorbeeld de Globalwin WBK38. Megablok met zo'n zzzzupersnelle fan erop (nu op 7180 rpm bij mij). Als je de herrie niet wil zet je hem gewoon op 6 of 7 volt ofzo. Dan koelt ie nog steeds super door het grote blok en de nog steeds bovengemiddelde airflow.

Tis ff investeren maar dan heb je ook wat waarme je CPU koel blijft.
Ter vergelijking.

Had Athlon 1000@1260 bij 59 graden met Globalwin FOP32
Heb Athlon 1000@1400 bij 52 graden met Globalwin WBK38
(zelfde Athlon, stressed temps uiteraard)

Zoals je ziet was de FOP32 de investering hiervoor. De WBK38 gaat ook nog wel een Athlon XP mee wat mij betreft.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

denk dat de Super Chrome Orb wel wat is voor je... Thermaltake coolertje met 2 fannetjes erin. :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Airflow is erg belangrijk, om een luchtstroom over/van je heatsink te krijgen zodat de warmte daar afgevoerd kan worden, maar ook door de kast heen (van buiten naar binnen naar buiten) om koele lucht aan te voeren en de hete lucht in de kast naar buiten te laten gaan.

Zorg dus voor een airflow door je kast heen, als dat nog niet het geval is. Een goede heatsink met daarop een goede fan is ook belangrijk om de directe hitte weg te krijgen.

Ikzelf heb een Swiftech 462-A heatsink. Ik heb inmiddels die %&^*( Delta stofzuiger eraf gegooid en vervangen door een GlobalWIN Cooltium Power (47 CFM, 32 dBA) en mijn temperatuur zit tussen de 38-40 graden voor een AMD T-Bird 1333, niet slecht dacht ik zo.. Verder 1 casefan voorin en 1 achterin (resp. lucht aanzuigen en lucht uitblazen), niet erg luidruchtig maar lekker koel! ;)

70 graden is veel maar niet fataal voor een AMD, 95 graden is geloof ik reden om de stekker eruit te trekken, maar 65 is eigenlijk al te warm. Mocht het bovenstaande niet helpen dan wordt het inderdaad tijd voor een nieuwe heatsink/fan voor je CPU..

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 10:00 schreef Sjoko het volgende:
Ik ben van mening dat je best 1 keer een dure cooler kan kopen. Die gaat vervolgens een tijdje mee. Bijvoorbeeld de Globalwin WBK38. Megablok met zo'n zzzzupersnelle fan erop.

Tis ff investeren maar dan heb je ook wat waarme je CPU koel blijft.
Ter vergelijking.
Yep, Sjoko heeft gelijk. Het is beter om 1x een duurdere CPU-cooler te kopen dan later merken dat een koeler van een paar tientjes achteraf toch niet zo goed koelt.

Advies: Koop een Alpha PAL8045U van rond de fl.130,- en je hoeft 'nooit' meer een nieuwe aan te schaffen *D

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 11:46

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik ken het merk Alpha niet, ik heb zelf een SuperOrb van ThermalTake, maar dat er een Papst-fan op/aan/in zit bevalt me wel.

Advies goedgekeurd! *D

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op maandag 08 oktober 2001 11:12 schreef BillsGate het volgende:
Ik ken het merk Alpha niet, ik heb zelf een SuperOrb van ThermalTake, maar dat er een Papst-fan op/aan/in zit bevalt me wel.

Advies goedgekeurd! *D
Dan draai jij nog niet lang mee (klopt).
Ff voor de duidelijkheid, Alpha is de/het TOP/BESTE onder de fans/heatsinks, en de superorb is zo ongeveer de waardelooste koeler beschikbaar / de slechtste uitvinding van 2000/2001.

Tis dat je het maar ff weet.
Pagina: 1