netgear rp114 verkeerd aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik was donderdag blij: me vader had een netgear rp114 router uit amerika meegenomen.
probleempje was dat de adapter amerikaans was dus ik moest ff een nieuwe halen.
zo gezegt zo gedaan.
thuis gekomen sluit ik het geheel aan op het stroomnet en dan gebeurd het:

kzzzzz
prrrttt
klik
tok

al deze geluidjes kwamen uit mijn router, dus ik snel de stekker er weer uit.. alles weer eens nagekeken: adapter stond op 12v en dat moest ook..

later bleek het probleem: ik had per ongeluk de + en de - omgedraaid bij de adapter. ik heb dit weleens vaker gehad maar dan deed het apparaat het gewoon niet en na het omkeren wel weer gewoon.. nou deze router is dus naar de klote want die kon het niet aan :'(

daar gaat dus 130 dollar in rook op :'(

dus voor iedereen die een netgear produkt heeft en een keer een nieuwe adapter nodig heeft: CHECK DE - en de + 10 KEER!!!

Verwijderd

Lijkt me toch logisch dat je op de + en de - moet letten

Verwijderd

Als je een beetje geluk hebt kun je de smd zekeringen nog vervangen.. :)

• Leipo
  • Niet online
nou het probleem was dat je het stekkertje er op 2 manieren in kon steken en de verschillen waren dit:
code:
1
2
3
dit stond er op het stekkertje:
1e: - --(0-- +
2e: - --0)-- +

(hoop dat het zo wat duidelijker is)

ik had dus 50% kans en het ging fout
1 condensator was gesprongen en die is al vervangen, en inderdaad is er zo'n zekeringetje kapot en die gaan we dus ook nog vervangen maar dat wordt wat moeilijker dus dat laten we doen door iemand die er de apparatuur en het verstand voor heeft.. alleen hij kan dat pas volgende week zondag doen :(

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je zegt het zelf al kijk eerst goed voordat je wat doet.

Ik hoop voor je dat ie het weer gaat doen :)

Verwijderd

voor ons is het wel duidelijk dat je op de +/- let... ik hoop voor jou nu ook!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:28 schreef Leipo het volgende:
ik had dus 50% kans en het ging fout
Dat is niet helemaal waar. Het lijkt alsof je 50% kans hebt, maar 9 van de 10 keer doe je dus wat fout is. Het is raar maar waar...

Verwijderd

hoezo 130 dollar in rook op? je hebt vast nog wel garantie op de netgear zelf toch? en als die al verlopen is koop je gewoon een nieuwe netgear en stop de stukke dan in die doos en breng je hem terug en zeg je dat ie het niet doet >:) werkt bij elke winkel

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:37 schreef steve-a17 het volgende:
hoezo 130 dollar in rook op? je hebt vast nog wel garantie op de netgear zelf toch? en als die al verlopen is koop je gewoon een nieuwe netgear
Check Netgear voor sommige apparatuur:
Warranty
Lifetime for hub
3 years for power adapter

20*350ZO45°

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 16:37 schreef steve-a17 het volgende:
hoezo 130 dollar in rook op? je hebt vast nog wel garantie op de netgear zelf toch? en als die al verlopen is koop je gewoon een nieuwe netgear en stop de stukke dan in die doos en breng je hem terug en zeg je dat ie het niet doet >:) werkt bij elke winkel
[off-topic]
zelfde steve als op het FOK-forum?? >:)
[/off-topic]

hij komt dus uit amerika dus het gaat me dan ook nog geld kosten om hem op te sturen. en ik denk ook niet dat ze me garantie geven op iets wat ik zelf opgeblazen heb.. dat zien ze heus wel.

• Leipo
  • Niet online
oh ja om het wat duidelijker te maken:

op het stekkertje stond het zo dat het niet uitmaakte hoe hij erin zat: de - zat altijd op de - en de + altijd op de +

maar het probleem was dat er op die stekkertjes een tekening zit (zie 1 van me vorige posts) en daar zat dus wel een beetje verschil in.. en dat had ik nou nog nooit meegemaakt dus daar hoield ik geen rekening mee.... een dure les..

Verwijderd

[quote]Op zaterdag 06 oktober 2001 16:41 schreef Leipo het volgende:

[..]

[off-topic]
zelfde steve als op het FOK-forum?? >:)
[/off-topic]

inderdaad dezelfde

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Topic titel /subject aangepast -> 'netgear rp114 verkeerd aangesloten' ;).

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 17:49 schreef Bulldog het volgende:
Topic titel /subject aangepast -> 'netgear rp114 verkeerd aangesloten' ;).
:) kon al ff me eigen topic niet meer vinden :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Op zaterdag 06 oktober 2001 16:36 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Het lijkt alsof je 50% kans hebt, maar 9 van de 10 keer doe je dus wat fout is. Het is raar maar waar...
Is niet waar, doe hem maar eens 1000 keer, wedden dat je het ongeveer 500 keer fout gedaan hebt... Gewoon simpel kansberekening...;)

• m-m
  • Niet online

m-m

maar voor je gevoel gaat het altijd mis omdat je er niet bij stil staat elke keer dat je een stekkertje ergens goed in doet

• Leipo
  • Niet online
sorry dat ik mijn topic ff omhoog schop maar er is een ontwikkeling in de zaak:

ik krijg waarschijnlijk een nieuwe router omdat ik hem gekocht heb met een creditcard, daarmee heb je 6 maanden verzekering op elk gekocht produkt.
mijn aanvraag is nu in verwerking bij VISA dus hopelijk vergoeden ze het :)
volgens een medewerker van VISA wordt hij zo goed als zeker vergoed :)

• Fatamorgana
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op zaterdag 06 oktober 2001 21:20 schreef Martijn het volgende:

[..]

Is niet waar, doe hem maar eens 1000 keer, wedden dat je het ongeveer 500 keer fout gedaan hebt... Gewoon simpel kansberekening...;)
Haha, ik kan wel kansberekenen hoor. Maar dan ken je mij nog niet. Als IK 50% kans heb om iets goed/fout te doen, gaat het meestal fout helaas... Op de 1 of andere manier werkt kansberekenen bij mij anders :'(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Verzekering is dus handig, ivm betalen via VISA.

Maar mocht het niet lukken, dan is die router nog wel te fixen hoor.

And The Only One

• Leipo
  • Niet online
er is ookal iemand bezig met die oude te fixen. dat is echt zo'n techneut dat hij bijna alles kan maken. het enige probleem wat er kan zijn is dat de stroompiek ook door de chips gegaan is: die kunnen we natuurlijk niet vervangen.

dus heel misschien heb ik zo 2 routers maar misschien heb ik pech en heb ik er geen een.. afwachten dus...
Pagina: 1