Toon posts:

Welke nummer gebruikt mijn ISDN om in te bellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een isdn verbinding en ben er wel tevreden over. Heb nog een klein vraagje: ik zit op zolder en met een 56k modem gebruikte ie dan automatisch het nummer van de zolder omdat ie dan de quattrovox gebruikte.

Mijn vraag hoe zit dat nu, bel ik nu gewoon met het hoofdnummer in of gebruikt ie toch automatisch het nummer van de zolder?

En als ie dan het hoofdnummer gebruikt, hoe zorg ik er dan voor dat ie met een ander nummer belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 11:09
dat kan je instellen bij je isdn installatie (tenminste bij mijn eicon isdn kaart wel, kon je zeggen voor lijn dit nummer, voor lijn 2 dat nummer etc...) moet je ff je handleiding sjecken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hij gebruikt geen nummer, hij gebruikt een lijn. ISDN heeft twee lijnen en je quattrovox zit op een lijn en je modem op de tweede lijn (waarschijnlijk). En als jij gaat internetten via isdn-modem dan kunnen mensen je nog steeds bereiken op alle twee de nummers. Maar dan kan er nog maar een telefoongesprek tegelijkertijd gevoerd worden, maar het maakt niet uit op welk nummer je dan gebeld wordt.

Hopelijk duidelijk, want beetje lam nog van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
klopt ook ja, maar als je je kosten wil hebben op 1 nummer moet je dus ff zoals ik al zei in je handleiding kijken... denk dat ie dat bedoelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Op zaterdag 06 oktober 2001 15:48 schreef joostje het volgende:
dat kan je instellen bij je isdn installatie (tenminste bij mijn eicon isdn kaart wel, kon je zeggen voor lijn dit nummer, voor lijn 2 dat nummer etc...) moet je ff je handleiding sjecken
Dit gaat alleen op voor inkomende telefoontjes. Bij je isdn modem hoef je geen msn nummers te programmeren. Alleen dan pakt hij ook geen inkomende telefoontjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<<< foutje >>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
ik bedoelde om de kosten te specifieren eigenlijk... dat kan je namleijk wel instellen met welk nummer hij belt je isdn kaart dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee joostje thnx for reply, maar ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel. Ik wil graag dat de telefoonkosten worden gezet op het nummer van de zolder, en volgens mij moet je dat doen door het nummer van de zolder te gebruiken om in te bellen. Mijn vraag is nu hoe kun je dat instellen??

edit:
Je had t toch goed begrepen :), maar weet alleen niet hoe ik dit moet doen, want ik heb geen software bij m'n modem gehad. Of moet ik dan dat rvs com gebruiken? Want dat heb ik er wel bij gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
dat staat dus in je handleiding di ekosten kan je dan op een apart nummer laten komen... moet je ff je handleiding bekijken van die kpn kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat niet gewoon bij je modem doen :? Of met RVS-COM?

sux6 iig

Ps. ISDN is voor mij al weer lang geleden >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet op de quatrovox een nummer toewijzen aan de poort waar je modem achter zit.. ja kan op de rekening van KPN je toegewezen nummers vinden..
meestal worden alle 4 nummer standaard op de 4 poorten gezet.. ( dit is erg lastig als je wilt inbellen op een ISDN adapter van je pc, de quatrovox pakt eerder op dan je ISDN adapter.. )
ff op poort 1 van de quatrovox de instellingen nalopen..
zie ff de handleiding.. het gaat met */# bla codes :r

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DRG, Begrijp ik nou uit jouw verhaal dat ik via de quattro vox moet inbellen? Dat kan toch helemaal niet, ik wil met ISDN inbellen, dan moet ik toch direct op één van de twee isdn lijnen aansluiten?
Of begrijp ik jouw verhaal misschien verkeerd :??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:04
Wat voor ISDN-kaart gebruik je?

Meestal kun je bij de eigenschappen van je ISDN-kaart instellen welk nummer hij moet gebruiken om uit te bellen. Bij Win 9x/ME vindt je die eigenschappen in de Device Manager. Bij Win NT/2K zit je ISDN-kaart meestal in je Network Properties.

Vul daar het nummer waar je op wilt uitbellen in inclusief netnummer maar zonder nul (dus als je tel nr. 012-3456789 is vul je in: 123456789).

Let op: als je een Eicon-kaart hebt (KPN Netcard dus ook) moet je je tel. nr. twee keer invullen anders werkt het niet (tenminste bij mij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Sitecom ISDN Adapter en draai Windows 98 SE, kan alleen nergens in apparaatbeheer een nummer invullen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:04
Probeer eens CFGWIZ32.EXE te draaien...

Enne, als een modje dit leest: dit topic hoort volgens mij in I&T thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10
Ergens... (bij mijn dynalink adapter) bij apparaatbeheer, eigenschappen van (uit mn hoofd) multifuuncionele adapter opvragen, en daar die nrs intikken.
standaard belt ie idd op hoofdnr.

Testen.. bel in op je GSM :)
dan heb je nrherkenning, en zie je of ie op de goeie belt..

Suc6 iig..
en ik leef met je mee... had ooit ook isdn.. nu chello, is stukke sneller :)
Pagina: 1