homevox uitlezen met PC

Pagina: 1
Acties:

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:00
weet niet of dit hier thuishoort of in HA..

Mijn Pa heeft een homevox huiscentrale. Nu heeft hij bij de primafoon een printplaatje (pc-control) gekocht voor in de homevox waarmee hij met zijn pc de homevox uit zou moeten kunnen lezen en besturen.

aansluiting gaat via de rs232 (serieel) daarop zit een convertje waar je een gewone telefoon aansluiting (rj35) kan aansluiten.

Het probleem is dat de software dat stomme ding niet ziet. Hij zegt dat er geen pc control is aangesloten ( ja ik heb de stekker en kabels gecontroleerd :o )
Ook al een keer zo'n nieuw printje gekregen...helpt ook niet.
Kan het misschien iets met de instellingen van de compoort te maken hebben? In de handleiding kan ik daar niets over vinden...en bij de primafoon weten ze uiteraard ook niets |:( .

De compoorten zijn ook niet stuk. (heb er een muis aangehangen en die werkt gewoon)
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is een conflict met andere aparatuur. er zit ook een modem in, maar die zit op de andere poort (com1 en die pccontrol zit op 2)

Iemand nog enige ideeen? (is er uberhaupt iemand die zo'n ding heeft :? )

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams