Toon posts:

512 mb op Asus A7V?

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om 512 Mb geheugen bij te bestellen bij Gistron. Er staat bij dit geheugen dat het niet werkt voor intel chipsets, want het is 64x4.

Nou is mijn vraag of dit op mijn moederbord, een asus a7v met via chipset, wel draait. De handleiding van mijn moederbord beweerd namelijk dat het geen modules van meer dan 18 chips ondersteund.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Waarom koop je niet gewoon wat cas2 merk geheugen of ietsjes duurder cas2 wat ook al super goedkoop is ipv OEM geheugen waar je niet van weet of het gaat werken of wat het kwalitatief is?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat oem geheugen 60 gulden goedkoper is en waarom zou ik meer betalen dan nodig is. Trouwens mijn geheugen wat er nu in zit is geen cas2 dus dan moet ik dat eruit doen om op cas2 te kunnen draaien.

Verwijderd

Als dat OEM reempje officieel wel eens cas2 ondersteunt, reken er maar niet op.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:25
volgens mij moet dit geheugen gewoon werken op jouw mobo hoor... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44
Sowieso geen unbuffered 64Mx4 spul kopen; dat het op een VIA bord lekker werkt is niet gegarandeerd. Dit zijn DIMM's die niet aan de PC133 1.2 specificatie voldoen want de 64Mx4 SDRAM's zijn eigenlijk bedoeld voor registered DIMM's. Ik kan je ten sterkste wat fatsoenlijker spul aanraden met 32Mx8 SDRAM's.

Als het goed is staat er in jouw mobo manual ook dat de DIMM's compliant moeten zijn met de bovengenoemde Intel specs. Als ik er zo over nadenk ook niet zo gek: dat bord telt 6 banken (2 per socket) en ondersteund max 1,5GB, da's dus 512MB per socket en (naar ik aanneem) 256MB per bank. Wel, zo'n 512MB DIMM met 64Mx4 SDRAM's is een single-sided DIMM, dus één bank van 512MB. Volgens mij kan dat alleen maar problemen opleveren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Die 64x4 Dimmetjes zullen gewoon werken. Ik heb die op me MSI K7tpro2 zitten, en dat werkt perfevt. Waarom zal het dan niet op je ouw ASUS werken :?
Beide mobo's hebbe de chipset van VIA, moet dus wel werke

Verwijderd

Je kunt er gewoon 512Mb in gooien hoor! (Heb zelf ook 1x 512Mb 133MHz Kingston op mijn KT133A mainbord. ;) )

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44
Manual A7V, page 25:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/a7vmanual_page25.gif

Een gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

DIMM's met 64Mx4 SDRAM's (dus non-Intel PC100/133 compliant) kúnnen wel werken, maar niet gegarandeerd. Ga voor iets als Kingston of wat dan ook, dan weet je zeker dat je geen single-sided 64Mx4 rommel hebt maar goed 32Mx8 double-sided spul.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Mega-schopje!

Ik heb dus net een 64x4 512 MB geheugendimm aangeschaft, stop ik die in mijn Asus A7V moederbord, herkent deze hem als 256 MB? Is dit inderdaad het gevolg van bovenstaand probleem, en is daar dus eigenlijk niks anders aan te doen dan een nieuwe double sided 512 MB dimm aan te schaffen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

Je hebt inderdaad double sided geheugen nodig

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Is het Asus A7V moederbord niet op de één of andere manier te tweaken zodat het ook single-sided geheugen aankan?

Overigens, heb het bord geflashd met de nieuwste bios versie 1011, ook dat geeft geen resultaat.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dat is zo'n stuk "evil" single-sided via-only sdram dat vermomd wordt als een double sided. Met wat geluk draait het op een VIA-bord, no-go @ Intel.

2 tweakers in hetzelfde schuitje? Ik heb ook zo'n klote stuk sdram hier liggen, hier een latje 256MB SDRAM met 16 chips. Deze ga ik proberen ruilen met iemand met Via-bordjes, zodat ik een latje krijgt dat op BX-bordjes werkt.

[ Voor 62% gewijzigd door rapture op 06-02-2005 13:01 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met single sided/double sided geheugen an sich, maar met de structuur van de betreffende chips. Zie de RAM FAQ (in PMG FAQ), daar staat alles uitgelegd.

In ieder geval schiet het een stuk harder op als je gewoon de chips op je DIMMs begint uit te lezen ipv loos oude topics te schoppen en 'klote stuk sdram' te roepen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.