Netwerk snelheid laag?27min over 100mb

Pagina: 1
Acties:

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 17:49
HELP?

We hebben hier dus nu een netwerkje:
4 computers, allemaal naar hub van 16
hoofdcom,puter gaat naar internet.
Ik heb mijn d:\ geshared en als iemand daar wat wil hebben, bv 100mb bestand duurt het 27 minuten!!
Dit kan toch niet?
Allemaal hebben we 10mbit ehternet card of netwerrk kaart.
Wat kan de fout nou zijn?

(3 Winxp, 1 win98 )
HELP???

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

10 mbit kaart kan per minuut grofweg gezegt 75MB aan dus er klopt iets niet.

Check effe de collisions led op de hub/switch

Anders effe kijken of je bij 1 netwerkkaart misschien niet een conflict heb binnen de pc, dus probeer eens van pc 1 naar 2 te kopieren en dan van pc 3 naar 4. Zelfde probleem ? effe 2 pc's loskoppelen en opnieuw doen. nog niet goed, de andere pc's los. Nog niet ? crosscable en dan naar alle pc's apart kopieren en als dat wél goed gaat is de hub niet goed of een kabel defect en als 1 pc een probleem geeft in die crosscable check dan ligt daar de oorzaak.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Gaat het tussen die XP machines sneller of ook net zo traag?

Heb meegemaakt:

XP->XP snel
XP->98 traag

dus check ff of alles traag is of niet.

Verwijderd

Er is soms ook een groot verschil tussen "push" en "pull", oftewel dat het er erg van afhangt vanaf welke pc je de kopieeractie start (kopieeren van A naar B vanaf A starten, of kopieren van A naar B vanaf B starten maakt soms heel erg veel uit, wel tot een factor 10).
Vooral de 10Mb Realtek netwerkkaartjes hebben daar vaak last van (ik weet niet of het ook door mede Windhoos komt).

Mogelijke oplossingen:
- probeer de kopieeractie eens vanaf een andere pc te starten
- start maar 1 kopieeractie tegelijk
- koop een netwerkkaart van een echt merk (bv 3COM)
- probeer eens nieuwere drivers te installeren
- koop een 100Mb netwerkkaartje