en nee, ik deel jouw mening niet.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'
(heeft diablo2 ook meerdere ventjes ipv in deel 1 maar 1tje ??)
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Verwijderd
Kicking the darkness 'til it bleeds daylight
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Zo een NEWBIE heeft gesproken
When does the hurding stop?
Verwijderd
En het loopt ook nog eens lekker op een redelijk oud systeem ook! (lees: p300, 128ram, geforce)
Euh, alleen 2 dingen zuigen, nl de multiplayer (storyteller sux0rz
Maar het sp compensteert het helemaal, aangezien het zo lang herspeelbaar is. (beter nog, ik heb hem nog nooit uitgespeeld, dit is de 5e keer dat ik overnieuw ben begonnen omdat ik telkens mijn saves kwijtraakt in format
Pink roelt btw
Verder vind ik het verhaal bij vampire beter (veel uitgebreider, en duidelijker verteld, en je leeft mee in het verhaal) bij diablo2 is dit toch duidelijk wat minder.
Verder ben ik niet zo gek op first person rpg's, mijn voorkeur gaat dus idd meer naar isometrisch (like D2)
En heb je ooit die ventjes in vampire zien lopen? sorry hoor, dat ziet er niet uit. Verder grafisch perfect in elkaar gezet, mooie omgevingen e.d. maar die ventjes zijn crap.
Diablo2 vind ik wat duidelijker in het spel qua items en maps, bij vamppire heb ik altijd een zooi items waarvan ik niet weet wat ze doen, en je hebt geen duidelijke map.
Al met al gaat mijn voorkeur uit naar d2 (speel ik nu ook teveel act4 q4 in nightmare)
En vampire heb ik eigenlijk al een tijdje niet meer gespeeld, maar wil ik misschien binnenkort nog wel weer een keer mee aan de gang (d2x begint al te vervelen)
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Wat je mooi vindt is natuurlijk helemaal een kwestie van smaak...
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
Maar als je van vampire zegt dat de mannetjes raar lopen, wat moet ik dat zeggen van de diablo 2 mannetjes? Dat ze schaatsten ofzo?
Here comes the verdict:
Gameplay:
Diablo 9
Vampire 7
Graphics:
Diablo 7 (800x600)
Vampire 9
Tussenfilmpjes:
Diablo 10
Vampire 7
Music/Sound:
Diablo 8
Vampire 7
Hack&Slash:
Diablo 10
Vampire 8
Ik speel dus veel liever met Diablo II (LOD) dan met Vampire, hoewel Vampire er veel gelikter uitziet.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Dat is ongeveer een even goede vergelijking als tussen Diablo 2 en Vampire: The masquerade - Redemption, lijkt mij. Het ene is een hack&slash-spel, het ander een RPG.
Ik moet zeggen dat Vampire mij nogal tegenviel. Het saven is afschuwelijk (alleen op bepaalde plaatsen...), de besturing is niet al te goed, de AI verschrikkelijk, de multiplayer zuigt echt abnormaal, het spel is ontzettend lineair en de moeilijkheidsgraad is nogal hoog, met 'eindbazen' die nauwelijks te doen zijn.
Dit alles zorgde ervoor dat ik niet vind dat V: TM - R de hoogte bereikt van zeg Baldur's Gate 2 of het eeuwige en heilige Planescape: Torment. (Een hoogte waarvan ik goede hoop heb dat Arcanum hem gaat evenaren... ook al zien de graphics er niet uit
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
V:TM een RPG? Het staat op de doos ja, maar verderDat is ongeveer een even goede vergelijking als tussen Diablo 2 en Vampire: The masquerade - Redemption, lijkt mij. Het ene is een hack&slash-spel, het ander een RPG.
Daar heb je een officiele patch voor.. Het saven is afschuwelijk (alleen op bepaalde plaatsen...)
De besturing is ff wennen, maar na een paar uur toch aardig mee te werken, toch? En de rest heb je wel gelijk aan.de besturing is niet al te goed, de AI verschrikkelijk, het spel is ontzettend lineair en de moeilijkheidsgraad is nogal hoog, met 'eindbazen' die nauwelijks te doen zijn.
De standaard multiplayer maps zijn idd niet wat en er zijn ook weinig mooie te vinden. Als je goed multiplayer wilt spelen moet je een goede DM zien te vinden met z'n eigen map. Maar dan duren die sessies wel mega-lang (niet zomaar een uurtje of 2,3).de multiplayer zuigt echt abnormaal
Yup, V:TM ligt stof te verzamelen in de kast gelukkig als budgettitel gekocht...Dit alles zorgde ervoor dat ik niet vind dat V:TM de hoogte bereikt van zeg Baldur's Gate 2 of Planescape: Torment.
Ik denk dat V:TM het beste is voor echte V:TM spelers die niet bij elkaar op locatie kunnen komen
Het spel was nog niet zo lang uit, toen heb ik het in MP gespeeld. Er zaten welgeteld 2 (twee) MP-maps bij, waarvan we de eerste al snel hadden uitgespeeld. De tweede was voor een veel hogere level karakters, dus wij op internet zoeken naar nieuwe maps... niets gevonden, hoewel we wel allerlei V: TM - R sites hadden gevonden. Ok, dan maar met de storyteller aan de slag... wat een ziekelijk slechte editor was dat, echt niet zinnig meer. Allerlei tutorials gelezen, maar het lukte ons niet eens om een karakter iets te laten zeggen. Volgens mij was hij gewoon niet af of zo, dat ze hem met een halve story-teller uitgebracht hebben, ik weet het anders ook niet.De standaard multiplayer maps zijn idd niet wat en er zijn ook weinig mooie te vinden. Als je goed multiplayer wilt spelen moet je een goede DM zien te vinden met z'n eigen map. Maar dan duren die sessies wel mega-lang (niet zomaar een uurtje of 2,3).
Nou ja, je kan tenminste in een gesprek kiezen wat je zegt.V:TM een RPG? Het staat op de doos ja, maar verder
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
en ook omdat ik mijn save games kwijt raakte door een formatje
Maar ik vond de camera standen in Vampire zwaar irritant en soms niet overzichtelijk.
Dat soort problemen heb je gelukkig niet in D2.
En ik denk dat D2 met replay value ook veel beter is.
Verwijderd
Verwijderd
moet je daarom dit oude topic omhooghalen ?Op zondag 17 februari 2002 19:20 schreef DioNySuS2k het volgende:
Hmmmmzz ik vind diablo 2 echt een heel goed spel op de graphics na dan, maar als vamrpire ook zo cool is moet ik dat maar eens een keer proberen
kvind vampire overgens geen hol aan
Dit topic is gesloten.
![]()