Toon posts:

Flash probleem en oplossing?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn A7V geflashed met de nieuwe beta bios. Dat ging dus helemaal goed, het flashen. Totdat hij weet moest opstarten en toen deed hij helemaal niks meer.
Nu heb ik vandaag dus weer een nieuwe a&V gehaald.
dure grap maargoed.
Nu heb ik dus 2 Mobo's met een goede Bios en een slechte bios.
Kan ik nu het volgende doen :?

Opstarten met de goede bios in DOS met bootdisk en Aflesh er op met een goede .bin file.
Dan de goede BIOS er uit halen. De 'kapotte' er in stoppen en dan op nieuw flashen?
Kan de BIOS er uit gehaald worden zonder dat er kortsluiting of iets dergelijks gebeurt?
Ben benieuwd ;)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik wil je eventjes een andere oplossing vertellen, breng je A7V die je net gekocht hebt naar de winkel.

Peuter gewoon de chip van het kapotte bord af, en stuur die naar Asus met de mededeling dat de flash foutging, en ze sturen je echt wel een nieuwe. Desnoods kan je met flop ook naar de electronica-boer op de hoek vragen of ie zulke chippies kan programmeren (vaak +/- 35,- )

Wat je vooral niet moet doen is dat nieuwe bord terugbrengen met jouw kapotte BIOS-chip want dat vind ik l#llig.

20*350ZO45°

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:05
anders gewoon je bios resetten dmv het jumpertje, wil namelijk ook nog wel is werken

Verwijderd

Topicstarter
INderdaad ook een optie om hem op die manier om te gaan ruilen alleen is daar helaas geen tijd voor. Weet precies hoe lang dat allemaal kan gaan duren...

En Bios resetten heb ik al een keer geprobeerd natuurlijk.

Iemand niet bekend met de eerste methode die ik beschreef?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zoek in de Search naar "Hot Flash". Succes :Y)

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er nu even gewoon bout aan en heb de hotswap methode geprobeerd zoals ik al dacht dat het moest. En inderdaad het is gelukt. Gek genoeg is de 1009 beta die net uit is wel werkend in mijn Bios terecht gekomen.
Nu het nieuwe bord even sleiten op Ibazar. Of heeft een andere tweaker hem misschien nodig of interesse!? ;)
Plaats Uw bod hier.... *D

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

200 piek (dat is een natuurlijk na aftrek van de kosten voor het vertellen dat je moet hotswappen :P :+ )

[Let op dat mijn opmerking een grap is, en het niet de bedoeling is om hier op te gaan bieden wat daar is de Vraag & Aanbod voor. Ik zeg dit voordat er een collega voorbij komt die een slotje gaat gooien :) ]

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het. Maar Ibazar levert meer op ;)
Case closed.
Flash solved...

Wat wil ik nog meer :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Een mooie vrouw :? :+ (Of spreek ik nu alleen over mezelf)

[Ik betrap mezelf op het posten van een hoog HK gehalte]

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Helaas spreek je nu voor jezelf ;)
Pagina: 1