Toon posts:

red hat 7.1 boot niet na install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep via de search geprobeerd een antwoord te vinden, helaas dus

Ik heb red hat 7.1 gepoocht te installen , dat gaat allemaal goed maar na de final reboot geeft ie 'missing o.s'

voorheen was het nt4server op ntfs

tijdens setup geef ik aan voor automatisch partitioneren en formaten ! verder tijdens setup geen errors

Wie o wie kan mij helpen , ik ben nieuw op linux ( vorm van interesse / verbreden vak gebied )

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Als ik jou was zou ik een custom setup doen en dan die partities zelf instellen dat kon nog wel eens een probleem geven. Ik heb het zelf nog nooit gehad. Misschien helpt dit.

Voor de partities:

100 MB Swap (linux 83)
rest Ext2 (linux 82)

82 en 83 zijn de ID's van de partities.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Mijn ervaring met de install van RH is dat je het beste de automatische configuratie van RH kunt laten doen. Hij gooit dan wel je hele harddisk leeg... mer ja.. (spreek dan wel over een server-configuratie). Gaat gerandeert goed.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Het zou kunnen zijn dat ie de Ux partitie voorbij cilinder 1024 heeft gegooid. Dan is ie niet bootbaar. Tipje: Tijdens herpartitioneren een partitie van 8MB vooraan je schijf zetten, FAT16 en als bootschijf gebruiken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
heb je geen bootdisk aan gemaakt? ik heb namelijk ook gister geinstalleerd (custom) en gewoon een bootdisk laten aanmaken, geen probleem...
Wil ik win2k -> geen bootdisk
linux -> bootdisk.

:P

- Ruud