Toon posts:

3 versterkers, 6 speakers en een 5.1 output :).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik hier staan :P
Ik heb nu één setje versterker/speakers op de line-out front aangesloten, één setje op de line-out achter.

Ik "weet" dat bij de SBlive5.1 de SPDIF-uitgang ook gebruikt kan worden als 3e analoge uitgang, ik wil daar dus t derde setje op aansluiten :)

Mijn vraag is nu:
Zorgt de SBlive5.1 er nu voor dat t geluid van de sub/center uit de SPDIF uitgang komt? Of gooit ie de center over de line-out front :?
Gaat dat sub/center wel lekker werken met twee oude 100 watt philips speakers en een 5O watt versterker?

Mijn dank is groot :)

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Als je de handleiding zou lezen dan zie je dat de 5.1 op de 3e uitgang inderdaad het centerkanaal en het lfe kanaal weergeeft.

Specs? Zie ondertitel...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:47 schreef DaDaJoker het volgende:
Als je de handleiding zou lezen dan zie je dat de 5.1 op de 3e uitgang inderdaad het centerkanaal en het lfe kanaal weergeeft.
En dat 5.1 signaal alleen werkt met films op DVD of DivX, mét een Dolby digital spoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De hele simpele vragen over de Live doen we tegenwoordig in dit centrale topic, omdat er wel ERG veel over ge-opend worden nu....

[topic=222919/1/100]

deze loopt nu ook al, staat ook een hoop -non user manual- info in over het nut van 5.1 enzo:
[topic=285097/1/100]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hhhm, de vraag over die versterkers en hoe dat klinkt was niet echt een manual vraag enzo. Topicje weer open.

Gelijk even antwoord geveb:

Dat kan je eigenlijk niet zeggen. Die versterker voor de center zal het prima kunnen doen, maar die voor de sub zal (als je goeie hifi speakers hebt) vrij nutteloos zijn als je daar gewoon een "normale" speaker aan vastplakt...

Als je op die uitgang nou een actiever subwoofer hangt, dan kan je die namelijk apart inregelen en wat harder en zachter zetten, onafhankelijk van je centerspeaker (en dat zal je zomaar weleens willen kunnen doen: Sub harder zonder dat de center ineens veel harder gaat :P).

Zonder sub spelen lijkt me beter dan met zo'n "rare" sub :).

<font size=1>owwwwwwwwwww, drie postings achter elkaar 8-) Sleecht :o</font>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:24 schreef JvS het volgende:
Hhhm, de vraag over die versterkers en hoe dat klinkt was niet echt een manual vraag enzo. Topicje weer open.

Gelijk even antwoord geveb:

Dat kan je eigenlijk niet zeggen. Die versterker voor de center zal het prima kunnen doen, maar die voor de sub zal (als je goeie hifi speakers hebt) vrij nutteloos zijn als je daar gewoon een "normale" speaker aan vastplakt...

Als je op die uitgang nou een actiever subwoofer hangt, dan kan je die namelijk apart inregelen en wat harder en zachter zetten, onafhankelijk van je centerspeaker (en dat zal je zomaar weleens willen kunnen doen: Sub harder zonder dat de center ineens veel harder gaat :P).

Zonder sub spelen lijkt me beter dan met zo'n "rare" sub :).

<font size=1>owwwwwwwwwww, drie postings achter elkaar 8-) Sleecht :o</font>
Thnx voor je reply, alleen dat brengt me dan meteen weer op de volgende vraag :P

Hmm:

Ik wilde t dus zo doen:
front out: stereoversterker(30 watt),2 speakers (50watt)
rear out: stereoversterker(ong 50 watt), 2 speakers (100watt)
SPDIF: stereoversterker(50 watt), 2 speakers (100watt) sub/center

Maar na jou reply zou ik dus de speakers/versterker aan de spdif vervangen door een actieve sub en een center .

Vraag: Dan zou ik dus die versterker aan de spdif weghalen als ik een actieve sub aansluit, maar hoe zit t dan met de center :? Of moet ik gewoon die actieve sub weer op de versterker aansluiten op één kanaal en de center op de andere :? Ik weet t, dom, maar ik weet t toch echt niet :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

In die spdif uitgang doe je een kabeltje waar twee tulpstekkertjes uitkomen (jack naar tulp, standaard kabeltje). Een voor de center en een voor de sub. Die voor de center doe je in de 3e versterker (die je dus maar voor de helft gebruikt) en die voor de sub gebruik je of niet (en je vertelt je live! dat je geen sub hebt, dus dat het laag over de 5 overige speakers verdeeld moet worden) of die sluit je direct aan op een actieve subwoofer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 20:21 schreef JvS het volgende:
In die spdif uitgang doe je een kabeltje waar twee tulpstekkertjes uitkomen (jack naar tulp, standaard kabeltje). Een voor de center en een voor de sub. Die voor de center doe je in de 3e versterker (die je dus maar voor de helft gebruikt) en die voor de sub gebruik je of niet (en je vertelt je live! dat je geen sub hebt, dus dat het laag over de 5 overige speakers verdeeld moet worden) of die sluit je direct aan op een actieve subwoofer.
Ok, hartstikke bedankt :) !!!
Weer een hersenbreker minder voor me :)
Pagina: 1