Toon posts:

DMX-Xfire onder XP = bagger

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb net XP geinstalleerd en alles werkt perfect op mijn soundcard na. m'n DMX Xfire doet errug vaag en wanneer ik bv counter-strike opstart, komt er alleen maar een hoop herrie en gebrom uit. Weet iemand of er al drivers zijn voor XP of hoe ik dit kan verhelpen?
Thnx

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09
Heb je de drivers die bij de kaart mee waren geleverd geinstalleerd? of zij het de drivers die standaard in WinXP zitten?

Ik heb namelijk met de standaard winxp drivers geen problemen, maar met de Terratec Drivers dus wel.

En nee, Terratec heeft sinds een jaar geleden nog steeds geen driver update gedaan :(.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
hmmmmmzzzzzzzz en ik was net van plan een DMX fire te gaan kopen:

[topic=284721/1/25]

maar dis toch weer minder, maar creative is ook niet zo gul met drivers.........maar de standaard XP drivers doen het wel goed?????? dan is t toch geen probleem, ik heb nu met mijn sblive ook geen creative shit geinstalleerd omdat alles perfect werkt nu.

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

ik had een Terratec dmx xfire 1024 + windows XP final (2600) en dat werkte als een trein!!

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je eens wat meer forums doorleest zie je dat een heleboel geluidskaarten niet goed werken met winxp...

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb hetzelfde probleem. Met de standaard drivers die XP installed gaat het wel goed, maar is de kwaliteit helemaal niks. Met de Win2K drivers van Terratec zelf wordt het geluid compleet verneukt in alle progs (Winamp, UT). Alleen dan niet altijd :?

Ach, ik ben maar weer terug gegaan naar 2K en dat gaat prima....

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op zaterdag 06 oktober 2001 14:28 schreef Wolfensteijn het volgende:
Heb je de drivers die bij de kaart mee waren geleverd geinstalleerd? of zij het de drivers die standaard in WinXP zitten?

Ik heb namelijk met de standaard winxp drivers geen problemen, maar met de Terratec Drivers dus wel.

En nee, Terratec heeft sinds een jaar geleden nog steeds geen driver update gedaan :(.
waarom gebrui je de standaard drivers dan niet van winxp als je er geen problemen mee hebt

• Noedelsupke
Op zaterdag 06 oktober 2001 15:24 schreef MysteryTweaker het volgende:

[..]

waarom gebrui je de standaard drivers dan niet van winxp als je er geen problemen mee hebt
inderdaad, en is de Creative drivers proberen geen optie???

de SBLive Live drivers zullen toch wel niet veel verschillen met de Terratec drivers

PIII 800@804 Mhz

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:29 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

inderdaad, en is de Creative drivers proberen geen optie???

de SBLive Live drivers zullen toch wel niet veel verschillen met de Terratec drivers
:? :D... Een Chrystal Chip en een EMU100K (oid) Chip verschillen behoorlijk hoor :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Weet iemand hoe m'n Terratec 128i PCI, zo'n cheap-ass stereo-kaartje, het onder XP doet?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Hé, ik was net opzoek naar geluidskaarten die DIGITALE IN + PLUS uitgangen heeft, zodat je bijv. MiniDisc (digitaal) aan kan sluiten.

M'n gedachte zit tussen de:
Creative SoundBlaster Live Player 5.1 Retail
Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024
Terratec SoundSystem DMX

Ik geloof dat de X-fire 1024 géén Digitale(optische) IN-gang heeft. Ik kan nergens goed info hierover vinden, zelfs niet bij de officiele sites. Dus kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:41 schreef Hillie het volgende:
Weet iemand hoe m'n Terratec 128i PCI, zo'n cheap-ass stereo-kaartje, het onder XP doet?
krijg het ook niet voor elkaar.
standaard drivers doen het niet.
win2k drivers laten xp enorm crashen en start niet meer op.
andere crystalware drivers deden het even maar niet goed en een enorme crash bij opnieuw opstarten....
wat een klote kaart.................

• Noedelsupke
Op zaterdag 06 oktober 2001 15:55 schreef STOP het volgende:
Hé, ik was net opzoek naar geluidskaarten die DIGITALE IN + PLUS uitgangen heeft, zodat je bijv. MiniDisc (digitaal) aan kan sluiten.

M'n gedachte zit tussen de:
Creative SoundBlaster Live Player 5.1 Retail
Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024
Terratec SoundSystem DMX

Ik geloof dat de X-fire 1024 géén Digitale(optische) IN-gang heeft. Ik kan nergens goed info hierover vinden, zelfs niet bij de officiele sites. Dus kan iemand mij helpen?
de x fire 1024 heeft inderdaad GEEN optisch IN, maar wel OUT, vriend van me heeft m gisteren gekocht dus ik kan t weten :)

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
Op zaterdag 06 oktober 2001 15:38 schreef JvS het volgende:

[..]

:? :D... Een Chrystal Chip en een EMU100K (oid) Chip verschillen behoorlijk hoor :P
oepssssssssss............. tis laat geworden gisteravond laten we t daar maar op houden dan :+

PIII 800@804 Mhz

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 12:56
http://64.92.154.73/drivers/audiodrv/index2.cfm?OSID=1&CategoryName=Windows

Probeer deze drivers anders !

Bij mij werkte alles weer hierna in XP !

Let er even op dat je de Crystal SoundFusion drivers pakt.

Verwijderd

De standaard drivers voor winxp werken idd perfect alleen heb ik wel een stel rearspeakers staan die niet werken op de rearuitgang van de kaart.

Heb vorige week met enkele terratecmensen gepraat op een beurs en zij vertelden mij dat er elk moment, nog voor de releasedatum van XP, drivers uitkomen voor XP.

Ik ben benieuwd......Overigens ben ik harstikke tevreden met de Xfire 1024 en heb ik het probleem met de rearspeakers opgelost dmv een splitter.

• Noedelsupke
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:26 schreef Makki het volgende:
De standaard drivers voor winxp werken idd perfect alleen heb ik wel een stel rearspeakers staan die niet werken op de rearuitgang van de kaart.

Heb vorige week met enkele terratecmensen gepraat op een beurs en zij vertelden mij dat er elk moment, nog voor de releasedatum van XP, drivers uitkomen voor XP.

Ik ben benieuwd......Overigens ben ik harstikke tevreden met de Xfire 1024 en heb ik het probleem met de rearspeakers opgelost dmv een splitter.
ow dat moet ik dus niet hebben dat mn rearspeakers niet werken, koop ik dadelijk een terratec doen mn rearspeakers t niet meer :(

heeft iedereen dit probleem met de terratec en rearspeakers??

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Welke geluidskaart functioneert dan wel goed onder winxp.

Ik gebruik nu winxp en ben van plan om win98se eraf te gooien. Ik gebruik het toch niet meer. Alleen om een cd-tje te fikken.

Ik had bijna een terratec dmx fire gekocht.
Ik twijfelde tussen een dmx en een dmx fire. Die dmx kon ik 2dehands kopen voor 90,-.

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid: Het probleem met de rearspeakers onder XP is erkend door Terratec. Er komen binnen 2 a 3 weken drivers voor XP!

Tot die tijd dus oa geen rear, maar ook de digitale opties van de kaart werken met de standaard drivers voor XP niet allemaal. Dus ff 3 weken geduld hebben......hoop ik

Of........koop net als ik zo'n veloopstukje voor een paar gulden waar je van 1 uitgang 2 uitgangen maakt. Sluit op de ene uitgang je front en op de andere je rear... :)
Maar dat is natuurlijk niet DE oplossing..

• Noedelsupke
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:01 schreef Makki het volgende:
ff voor de duidelijkheid: Het probleem met de rearspeakers onder XP is erkend door Terratec. Er komen binnen 2 a 3 weken drivers voor XP!

Tot die tijd dus oa geen rear, maar ook de digitale opties van de kaart werken met de standaard drivers voor XP niet allemaal. Dus ff 3 weken geduld hebben......hoop ik

Of........koop net als ik zo'n veloopstukje voor een paar gulden waar je van 1 uitgang 2 uitgangen maakt. Sluit op de ene uitgang je front en op de andere je rear... :)
Maar dat is natuurlijk niet DE oplossing..
oke er wordt dus aan gewerkt.....dat zal wel goedkomen dan...
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:55 schreef ureal het volgende:
Welke geluidskaart functioneert dan wel goed onder winxp.
mijn SBLive werkt perfect onder XP, en misschien over een tijdje ook nog te koop als ik een Terratec heb :)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:07 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

oke er wordt dus aan gewerkt.....dat zal wel goedkomen dan...
[..]

mijn SBLive werkt perfect onder XP, en misschien over een tijdje ook nog te koop als ik een Terratec heb :)
Wat voor een terratec koop je dan?

Ik heb trouwens een via kt133a chipset. Volgens mij heeft creative daar een probleem mee ;(

Verwijderd

Een Terratec DMX 1024 x-fire 1024..

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:16 schreef Makki het volgende:

[..]

Een Terratec DMX 1024 x-fire 1024..
Is die beter dan een sb live 5.1 (bulk)?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:17 schreef ureal het volgende:
Is die beter dan een sb live 5.1 (bulk)?
Nou hij sluit schitterend aan bij mijn boxen...
Dus voor mij was hij perfect..nu nog XP drivers..

Misschien ook mooi : Terratec SoundSystem DMX 6fire 24/96

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:22 schreef Makki het volgende:

[..]

Nou hij sluit schitterend aan bij mijn boxen...
Dus voor mij was hij perfect..nu nog XP drivers..

Misschien ook mooi : Terratec SoundSystem DMX 6fire 24/96
Is me ff te duur die nieuwe terratec SoundSystem DMX 6fire 24/96.

En als je van sblive overstapt naar terratec dmx fire1024 dan zal sblive wel slechter zijn dan de terratec.

Verwijderd

Nou, op de doos staat wel een sticker met: Digital In & Out. Staat niets voor niets dus. Wellicht bedoelen ze (lijers) Digital IN-mogelijk door een klein plugje van CDrom-speler naar de geluidskaart.
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:13 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

de x fire 1024 heeft inderdaad GEEN optisch IN, maar wel OUT, vriend van me heeft m gisteren gekocht dus ik kan t weten :)

Verwijderd

Eh, wat? Creative problemen met Via chip...?

Ik heb een MSI K7T Pro (via chipset dus).... Dat wordt dus een 'Terratec Soundsystem DMX' kopen...Fl 300 piek, maar dan heb je ook wat:

Sensaura 3D chipset
2x stereo line-out
2x CD Audio-in
Optische & Coaxiale uitgang/ingang
snr-97dB
Real-mode DOS SoundBlaster en SoundBlaster Pro compatible
A3D, EAX, DLS, GM, MPU401, PC98, PCI 2.1 compatible
DirectSound hardware acceleratie
Geintegreerde 4Mb wavetbale (DLS) - 64 stemmige hardware
Radio Connector
Wavetable connector
Software: MIXMAN Studio BE
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:11 schreef ureal het volgende:

[..]

Ik heb trouwens een via kt133a chipset. Volgens mij heeft creative daar een probleem mee ;(

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:30 schreef STOP het volgende:
Nou, op de doos staat wel een sticker met: Digital In & Out. Staat niets voor niets dus. Wellicht bedoelen ze (lijers) Digital IN-mogelijk door een klein plugje van CDrom-speler naar de geluidskaart.
[..]
Klopt helemaal...de digital in is idd een klein plugje van cdrom speler naar geluidskaart

Verwijderd

Dus voor alle Geluidsfreaks onder ons uitkijken dus! - dat je niet met een 'bulk'-versie geluidskaart thuiskomt waarna je dmv tientallen kabeltjes op de kaart (intern dus) zelf moet pluggen om 5.1 (=zes kabels) sounds te krijgen |:(
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:36 schreef Makki het volgende:

[..]

Klopt helemaal...de digital in is idd een klein plugje van cdrom speler naar geluidskaart

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:38 schreef STOP het volgende:
Dus voor alle Geluidsfreaks onder ons uitkijken dus! - dat je niet met een 'bulk'-versie geluidskaart thuiskomt waarna je dmv tientallen kabeltjes op de kaart (intern dus) zelf moet pluggen om 5.1 (=zes kabels) sounds te krijgen |:(
[..]
Nee hij heeft het denk ik over een digitale kabeltje van de cdrom(dvd) naar de geluidskaart toe. Digital in. Maar met die sblive retail heb je een digital in om een externe dvd speler aan te sluiten.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:45 schreef ureal het volgende:
Nee hij heeft het denk ik over een digitale kabeltje van de cdrom(dvd) naar de geluidskaart toe. Digital in. Maar met die sblive retail heb je een digital in om een externe dvd speler aan te sluiten.
Ik heb het over de dmx xfire 1024 en niet de sblive 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:57 schreef Makki het volgende:

[..]

Ik heb het over de dmx xfire 1024 en niet de sblive 8-)
Ik bedoel natuurlijk de terratec dmx fire |:(

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09
Op de xFire 1024 kaart zit een jumpertje waarmee je digital in of out aan kunt geven.

Ik weet alleen absoluut niet waar het precies voor, heb ook nog nooit een digital in nodig gehad.
Pagina: 1