AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Nou als je spellen speelt is het ook wel tofOp zaterdag 06 oktober 2001 12:59 schreef Undertaker2 het volgende:
Dus als je bijna nooit films kijkt (waar de 5e speaker dan wel van pas komt) is het toch onzin om zo'n 5.1 kaart te kopen als je al een gewone live hebt?
Verwijderd
Klopt als een bus. Als je een 5.1 kaart koopt en er een 4.1 setje op aansluit dan is dat een beetje nutteloos idd.Op zaterdag 06 oktober 2001 12:59 schreef Undertaker2 het volgende:
Als ik zou upgraden van een Live naar een Live 5.1 kaart, dan heb ik als enige voordeel toch dat je 5 speakers + Sub kan aansluiten i.p.v 4 speakers + sub?
Dus als je bijna nooit films kijkt (waar de 5e speaker dan wel van pas komt) is het toch onzin om zo'n 5.1 kaart te kopen als je al een gewone live hebt?
5.1 is vooral voor films, maar ook sommige spellen ondersteunen het...
Volgens mij maakt eax onderscheid tussen 4 speakers (linksvoor- en achter en rechtsvoor- en achter)
/Edit
K'zie het al. Sommige spellen
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
De live heeft 2 uitgangen:
-Voor
-Achter
Betreft de voor en achterspeakers van een 5.1 setje is het duidelijk, maar waar stop je dan de Sub in?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Verwijderd
Deze uitgang kan software matig omgeschakeld worden tot een digitale spdif uitgang.
het verschil is dus:
Sblive 1024 heeft:
-2 analoge uitgangen (4 speakers)
-1 spdif (5.1)
Sblive 5.1 heeft
-3 analoge uitgangen (5.1 speakers)
-1 spdif (5.1)
Verder heeft de SBlive 5.1 ook AC3-Decoding, hiermee kan het een spdif uitgang signaal omzetten naar de 3 analoge uitgangen.
Welke spelllen dan? 5.1 geluid kan alleen wat doen als het vantevoren is opgenomen. Het werkt dus niet zoals EAX/A3d Realtime... Eigenlijk is er voor interactieve spellen dus geen zak aan... Alleen voor cutscene's kan het leuk zijn...Op zaterdag 06 oktober 2001 13:01 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Als je een 5.1 kaart koopt en er een 4.1 setje op aansluit dan is dat een beetje nutteloos idd.
5.1 is vooral voor films, maar ook sommige spellen ondersteunen het...
Sblive 5.1 moet je alleen kopen als je films kijkt, voor de rest boeit-ie niet echt meer als een live!.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Volgens mij werkt het bij Need 4 Speed High Stakes, Motorgeluid en stemmen uit center speaker, omgevingsgeluid en motorgeluid gemixed over de rest (surround).Op zaterdag 06 oktober 2001 13:25 schreef JvS het volgende:
[..]
Welke spelllen dan? 5.1 geluid kan alleen wat doen als het vantevoren is opgenomen. Het werkt dus niet zoals EAX/A3d Realtime... Eigenlijk is er voor interactieve spellen dus geen zak aan... Alleen voor cutscene's kan het leuk zijn...
Sblive 5.1 moet je alleen kopen als je films kijkt, voor de rest boeit-ie niet echt meer als een live!.
Ik heb hem nu even niet geinstalleerd staan, maar ik test het in de loop van de dag nog wel
Kan niet... nVidia is bezig met een nforce. De eerste chip die realtime 5.1 geluid kan bakken...Op zaterdag 06 oktober 2001 13:28 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het bij Need 4 Speed High Stakes, Motorgeluid en stemmen uit center speaker, omgevingsgeluid en motorgeluid gemixed over de rest (surround).
Ik heb hem nu even niet geinstalleerd staan, maar ik test het in de loop van de dag nog wel
Verwijderd
Op zaterdag 06 oktober 2001 13:29 schreef JvS het volgende:
[..]
Kan niet... nVidia is bezig met een nforce. De eerste chip die realtime 5.1 geluid kan bakken...
[edit]
CD'tje is een beetje gaar, to be continued...
ik ga vanavond nog wel eens kijken
Maar waar sluit je dan de sub aan bij een SbLive 1024?Op zaterdag 06 oktober 2001 13:24 schreef ugh het volgende:
de sblive 5.1 heeft extra een 3de analoge sub/center uitgang.
Deze uitgang kan software matig omgeschakeld worden tot een digitale spdif uitgang.
het verschil is dus:
Sblive 1024 heeft:
-2 analoge uitgangen (4 speakers)
-1 spdif (5.1)
Sblive 5.1 heeft
-3 analoge uitgangen (5.1 speakers)
-1 spdif (5.1)
Verder heeft de SBlive 5.1 ook AC3-Decoding, hiermee kan het een spdif uitgang signaal omzetten naar de 3 analoge uitgangen.
Verwijderd
Vanuit daar naar 4 kleine speakertjes, en sub pakt de lage tonen.
Ja maar daarmee wordt bedoelt dat ie 5.1 geluid kan ENCODEN.Op zaterdag 06 oktober 2001 13:29 schreef JvS het volgende:
[..]
Kan niet... nVidia is bezig met een nforce. De eerste chip die realtime 5.1 geluid kan bakken...
5.1 is niets anders als 5+1=6 kanaals geluid, en met 6 speakers en 6 samples/wav's kun je je dus 6 kanaals geluid produceren, daar heb je verder niets speciaals voor nodig hoor, kan gewoon gebruikt worden in spellen.
Het verschil is dus dat een SBlive 4 kanaals (analoog) uit heeft en een 5.1 6 kanaals (analoog) uit.
de 5.1 is dus in staat om zelf het 5.1 geluid om te zetten naar de 6 aparte analoge kanalen/uitgangen die hij tot zijn beschikking heeft.
Laat maar.. .
Verwijderd
Als onderdeel van een 5.1 set op de spdif uitgang......Op zaterdag 06 oktober 2001 13:55 schreef Undertaker2 het volgende:
[..]
Maar waar sluit je dan de sub aan bij een SbLive 1024?
Ja en anders wordt het dus door middel van een filter gedaan door alle lage tonen van de 4 analoge kanalen op de sub te laten en weg te filteren op de 4 surround speakers.Op zaterdag 06 oktober 2001 14:10 schreef AirHead het volgende:
[..]
Als onderdeel van een 5.1 set op de spdif uitgang......
Laat maar.. .
We discusseren lekker verder.Op zaterdag 06 oktober 2001 14:08 schreef LiGHtNiNG! het volgende:
[..]
Ja maar daarmee wordt bedoelt dat ie 5.1 geluid kan ENCODEN.
5.1 is niets anders als 5+1=6 kanaals geluid, en met 6 speakers en 6 samples/wav's kun je je dus 6 kanaals geluid produceren, daar heb je verder niets speciaals voor nodig hoor, kan gewoon gebruikt worden in spellen.
Uiteraard weet ik dat een spel 5.1 geluid kan produceren, maar dat moet dan wel van tevoren opgenomen zijn.
Het is niet mogelijk voor een spel om zomaar 5.1 geluid te produceren tijdens het spelen, zoals EAX en A3D dat wel doen. Kortom het is niet interactief/dynamisch en je hebt er dus geen reet aan tijdens het spelen van bijvoorbeeld een FPS, omdat het geluid zich niet dynamisch kan aanpassen aan de gebeurtenissen op het scherm. Bij "cut scene's" daarentegen kan er natuurlijk wel AC3/5.1 geluid meegestuurd worden. Want dat zijn gewoon non-interactieve filmpjes, die gewoon standaard afgedraaid worden
Joh!Het verschil is dus dat een SBlive 4 kanaals (analoog) uit heeft en een 5.1 6 kanaals (analoog) uit.
Dat kan hij dus alleen als hij een echte 5.1/AC3 bron heeft. Een spel kan dus tijdens het spelen niet dynamisch AC3 genereren. Dus als er een doed bij Max payna ineens achter je opduikt, kan dat spel dat niet via AC3/5.1 signaal naar de live! sturen, die dat dan weer naar de achterspeakers stuurt. Dat kan met A3d dus weer welde 5.1 is dus in staat om zelf het 5.1 geluid om te zetten naar de 6 aparte analoge kanalen/uitgangen die hij tot zijn beschikking heeft.
Snap je het verschil? 5.1 en de SBlive5.1 in games heeft dus geen zin.
Verwijderd
Nee ik snap het nog steeds niet, met Need for Speed 4 komt uit elke speaker apart geluid (dacht ik), dan moet het dus wel 5.1 geluid zijn. Naar mijn weten is 5.1 niet alleen aan te sturen met AC3 maar ook gewoon direct. Maar ik moet toegeven dat ik er niet veel verstand van hebOp zaterdag 06 oktober 2001 15:46 schreef JvS het volgende:
[..]
We discusseren lekker verder.![]()
Uiteraard weet ik dat een spel 5.1 geluid kan produceren, maar dat moet dan wel van tevoren opgenomen zijn.
Het is niet mogelijk voor een spel om zomaar 5.1 geluid te produceren tijdens het spelen, zoals EAX en A3D dat wel doen. Kortom het is niet interactief/dynamisch en je hebt er dus geen reet aan tijdens het spelen van bijvoorbeeld een FPS, omdat het geluid zich niet dynamisch kan aanpassen aan de gebeurtenissen op het scherm. Bij "cut scene's" daarentegen kan er natuurlijk wel AC3/5.1 geluid meegestuurd worden. Want dat zijn gewoon non-interactieve filmpjes, die gewoon standaard afgedraaid worden.
[..]
Joh!
[..]
Dat kan hij dus alleen als hij een echte 5.1/AC3 bron heeft. Een spel kan dus tijdens het spelen niet dynamisch AC3 genereren. Dus als er een doed bij Max payna ineens achter je opduikt, kan dat spel dat niet via AC3/5.1 signaal naar de live! sturen, die dat dan weer naar de achterspeakers stuurt. Dat kan met A3d dus weer wel.
Snap je het verschil? 5.1 en de SBlive5.1 in games heeft dus geen zin.
Weet je zeker dat het AC3 geluid is? Want uiteraard kan je SBlive uit een stereo kanaal ook een dolby surround signaal "verzinnen". Dan doet de centerspeaker gewoon hetgeen de front speakers precies evenhard zouden doen (wat dus in het midden van 't stereobeeld zit) en doen de surround speakertjes samen één beperkt mono surroundsignaaltje wat dan uit fase draaiingen uit de fronspeakers gehaald wordt.Op zaterdag 06 oktober 2001 15:50 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Nee ik snap het nog steeds niet, met Need for Speed 4 komt uit elke speaker apart geluid (dacht ik), dan moet het dus wel 5.1 geluid zijn. Naar mijn weten is 5.1 niet alleen aan te sturen met AC3 maar ook gewoon direct. Maar ik moet toegeven dat ik er niet veel verstand van heb
Ik kan je garanderen dan NFS4 géén Real-time AC3 geluid produceert...
Verwijderd
Dat geloof ik direct, maar ik weet wel bijna zeker dat uit elke speaker ander geluid komt, en dat die center niet is gedownmixed van de left en right front speakers...Op zaterdag 06 oktober 2001 15:54 schreef JvS het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het AC3 geluid is? Want uiteraard kan je SBlive uit een stereo kanaal ook een dolby surround signaal "verzinnen". Dan doet de centerspeaker gewoon hetgeen de front speakers precies evenhard zouden doen (wat dus in het midden van 't stereobeeld zit) en doen de surround speakertjes samen één beperkt mono surroundsignaaltje wat dan uit fase draaiingen uit de fronspeakers gehaald wordt.
Ik kan je garanderen dan NFS4 géén Real-time AC3 geluid produceert...
http://www.digit-life.com/articles/livetolive51/index.html