CRW9624 kapoere :?

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:08
Ik heb een tijdje terug een 2e hands A-Open CRW9624 (6x4x24 fikker) overgekocht van een vriend voor weinig.
Hij had er toen problemen mee dat ie niet meer op 6x wilde fikken en heeft toen een ander gekocht.
We hebben toen volgens 1 van die beruchte guides deze CRW9624 opengeschroefd en de wormveer ingesmeerd met Teflon.. Dit werkte zeer goed! De fikker deed het weer op 6x, soms niet, maar meestal wel. Nou heb ik dat ding dus een x-aantal maandjes gebruikt. En donderdagavond fikte ik een DivX op CD, en kom ik tot de conclusie dat het kreng niet meer wil opspinnen!

Als ik er dus een CD in doe, dan gaat ie ook niet lopen, het ledje brandt wel, maar hij loopt gewoon niet.
Als ik er helemaal geen CD in doe, dan doet ie eerst niets, maar na een minuutje ofzo gaat het LED-je constant knipperen (doet ie nu ook). Zou het loopwerk nou echt stuk zijn? Of kan ik de brander een soort van reset geven, (ik heb namelijk echt het idee dat ie gewoon ergens in vast zit ofzo)..

Hoedanook, het zou leuk zijn als ik hem weer kan fixxen, en anders ga ik maar sparen voor een Lite-On 16x of 24x ...

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• ScuL
Iemand nog een ideetje om 'm te resetten ofzo? Zou het helpen als ik een firmware flash ofzo.. Anders maak ik 'm wel weer open en probeer ik de Teflon methode nog eens.
Suggesties welkom..

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
ik heb precies dezelfde AOpen brander en ik had het probleem dat in het binnenwerk een tandwieltje ergens was afgebroken, die lag er dus lekker los in te rammelen :(, toen heb ik die gelijmd, bij mij ging die ook knipperen (en vage geluiden maken), toen heb ik hem opengesloopt, en dat ding weer op zijn plaats gelijmd, toen deed ie het weer, en nog steeds.

• ScuL
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:05 schreef Bert-Jan het volgende:
ik heb precies dezelfde AOpen brander en ik had het probleem dat in het binnenwerk een tandwieltje ergens was afgebroken, die lag er dus lekker los in te rammelen :(, toen heb ik die gelijmd, bij mij ging die ook knipperen (en vage geluiden maken), toen heb ik hem opengesloopt, en dat ding weer op zijn plaats gelijmd, toen deed ie het weer, en nog steeds.
Hee thanks! Dat is precies wat ik heb .. eens kijken of ik hem weer aan de praat kan krijgen :)