Toon posts:

AGP of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of ik een AGP slot heb. Zijn er manieren om dit te weten te komen zonder de comp. open te maken?

( Ik heb een Pent. 2 300 MHz )

Verwijderd

Kijk eens in je BIOS rond, als er ergens AGP staat dan kun je er redelijk zeker van zijn dat je een AGP slot hebt...

[offtopic]
gathering of what??

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 12:56 schreef Cheatah het volgende:
[offtopic]
gathering of what??
n00bs :P

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:02 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

n00bs :P
En dat ben jij zeker nog nooit geweest??? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een antwoord ipv uitgescholden te worden voor noob ( niet dat het niet waar is hoor )

Verwijderd

Als je wil weten of je een AGP slot hebt, ben je waarschijnlijk :D op zoek naar een nieuwe videokaart. De enige mannier om die erin te krijgen is je computer open te maken...
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een paar schroefjes los te draaien?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:03 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

En dat ben jij zeker nog nooit geweest??? ;)
Ik ben het nog steeds (op bepaalde gebieden dan), maar kon het gewoon niet laten... Cheatah lokte deze reactie gewoon uit :P

Was maar een grapje hoor, sjees... })

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ik weet het. Helaas is deze PC niet van mij en degene van wie die wel is denkt dat als je hem niet door een prof. uit een winkel ofzo laat openmaken dat er dan wat kapot gaat. En dan weer openmaken om te kijken wat we hebben vind ie zonde |:(

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:06 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Ik ben het nog steeds (op bepaalde gebieden dan), maar kon het gewoon niet laten... Cheatah lokte deze reactie gewoon uit :P

Het was inderdaad een inkoppertje >:)
Maar ik heb het antwoord al gegeven, kijk in je BIOS bij het opstarten...

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:06 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Daarom staat er ook een knipoog naast m'n opmerking!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

AGP-slot is dat bruine slot boven die witte (PCI) en zwarte (ISA)...Zit bovenin (tower) of rechts (desktop)...

Inderdaad, effe de linkerklep loshalen/kap eraf schuiven, en je ziet het...

Is helemaal niet gevaarlijk...

Oh, enneuh, wel effe gelijk modden dat deksel hè, we zitten hier op tweakers ! :P

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Kans is erg groot dat je een agp slot heb... schroef je kast ff open en kijk even. Als je niet weet hoe een agp slot eruit ziet ga dan es voor de grap kijken op een site van een moederbord fabrikant en kijk of je een gelijkwaardig verzameling sloten heb, kans is groot dat je ziet of je het heb of niet. Tip ze zijn ongeweer even groot als die witte pci sloten maar dan bruin.
suc6.

ps trek je niks van aan van die gasten hier die denken dat ze alles weten en zijn, het zijn vaak gastjes die op pappie zijn pc zitten te inetten en denken dat ze overaal verstand van hebben
WE ZIJN ALLEMAAL OOIT ERGENS BEGONNEN, IPV SCHELDEN HELP DIE GAST GEWOON STELLETJE SUKKELS.
zo dat lucht op. :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:03

aphrodisiac

*zzz*

Kijk eens in het apparaatbeheer van Windows. Staat daar onder 'system devices' iets van 'Pentium II Processor to AGP controller' dan heb je een AGP slot op je mobo zitten.

pc specs | mijn specs

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:11 schreef Mightymouse het volgende:
ps trek je niks van aan van die gasten hier die denken dat ze alles weten en zijn, het zijn vaak gastjes die op pappie zijn pc zitten te inetten en denken dat ze overaal verstand van hebben
WE ZIJN ALLEMAAL OOIT ERGENS BEGONNEN, IPV SCHELDEN HELP DIE GAST GEWOON STELLETJE SUKKELS.
Als je nu even de hele draad leest, dan had je begrepen dat we elkaar aan het dollen waren |:(

En NEE, ik heb m'n PC helemaal zelf ingericht en gekocht :(

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:11 schreef Mightymouse het volgende:

Als je even leest dan had je gezien dat die kast niet open mag.
En als ik een oplossing geef en gelijk een grapje maak, is dat dan ook niet goed?

En het is m'n eigen PC'tje, en ik heb van redelijk wat dingen wel wat verstand ja.

Stukje uit de FAQ:
• Weet tegen wie je het hebt. Er zijn hier veel mensen (vaak een van de regulars) die al weten waar ze het over hebben. Adviezen van dergelijke mensen verdienen het niet om in de wind te worden geslagen of weggehoond te worden. Jij vraagt om de oplossing van een probleem, niet zij.
Het is sowieso wijs om het profiel van onbekenden te checken voordat je een negatieve reply geeft. Uiteraard is een onjuist antwoord van een 'newbie' het ook niet waard om afgekraakt te worden. Hij heeft in ieder geval zijn best gedaan om 'mee te denken'.

Verwijderd

Heeft de eigenaar van de computer nog het boekje van het moederbord? Daarin kan je het ook altijd erg snel vinden hoeveel ISA, PCI en AGP sloten je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dat boekje heb ik niet meer. Aan die oplossing dacht ik ook al maar et boekje is nergens te vinden.
|:(

Verwijderd

Als je nog weet welk mobo je hebt, wil ik het wel voor je opzoeken *D

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:15 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Als je even leest dan had je gezien dat die kast niet open mag.
En als ik een oplossing geef en gelijk een grapje maak, is dat dan ook niet goed?

En het is m'n eigen PC'tje, en ik heb van redelijk wat dingen wel wat verstand ja.

Stukje uit de FAQ:
[..]
Tijdens typen van bericht stond er nog niet dat kast niet open moch vandaan mijn reactie.
Het is niet mijn bedoeling geweest om wie dan ook tegen de schenen te trappen alleen ik heb vaak het idee dat veel mensen hier geen idee hebben waar ze het over hebben en maar een beetje met de rest mee lullen...

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:26 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Als je nog weet welk mobo je hebt, wil ik het wel voor je opzoeken *D
Precies zoals hij zegt. Als je nog weet welk type moederbord je hebt, kan je op internet vaak de specificaties van het moederbord met gemak opzoeken en kan je ook achter het aantal AGP sloten komen. Post het anders hier even, misschien dat er meer mensen zijn met hetzelfde moederbord.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:27 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

Tijdens typen van bericht stond er nog niet dat kast niet open moch vandaan mijn reactie.
Het is niet mijn bedoeling geweest om wie dan ook tegen de schenen te trappen alleen ik heb vaak het idee dat veel mensen hier geen idee hebben waar ze het over hebben en maar een beetje met de rest mee lullen...
In de 1e post staat het al :)
Misschien heb je eroverheen gelezen

Verwijderd

Tuurlijk heb je een AGp slot! Je hebt toch een Pentium II! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik weet de naam van me MoBo niet en heb ook geen idee hoe die eruit ziet nog nooit mogen openen :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:32 schreef ChaosKnight het volgende:
Helaas, ik weet de naam van me MoBo niet en heb ook geen idee hoe die eruit ziet nog nooit mogen openen :)
Dan zit er weinig op, probeer het dan idd via de BIOS om er achter te komen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft een Pentium 2 niet altijd een AGP slot.
Correct me if I'm wrong

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:32 schreef ChaosKnight het volgende:
Even Sisoft Sandra instaleren, die zal je alles vertellen. :+

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:30 schreef Laserbeak het volgende:

Als je nog weet welk type moederbord je hebt, kan je op internet vaak de specificaties van het moederbord met gemak opzoeken en kan je ook achter het aantal AGP sloten komen.
he! bestaan er dan ook mobo's met meer dan 1 agp-slot.. :P

ook al staat er in windows een agp-controller betekent dat nog niet dat er ook een agp-slot aanwezig is....(wel eens gehoort van onboard-video?...)....

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik dit SiSoft Sandra downloaden :P

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Over het algemeen heeft een PC met een P2 300 Mhz wel een AGP slot.
Als je niet weet wat je in je PC heb zitten :) misschien zit er al wel een AGP VGA kaartje in ;0
Kijk voor de gein eens bij je VGA driver...

Maar om echt zeker te zijn... openmaken dat ding!

Greetz,Sebas

Verwijderd

Topicstarter
Mischien dat dit helpt, ik heb nu zo'n I740 onboard ding. Nu snap je waarom ik een andere kaart erin wil :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:39 schreef ChaosKnight het volgende:
Mischien dat dit helpt, ik heb nu zo'n I740 onboard ding. Nu snap je waarom ik een andere kaart erin wil :)
dan heb je dus zeker kans dat er geen fysiek agp-slot in zit....

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:49

GeeBee

Oddball

En hoe moettie aan het type moederbord komen alstie:
a zn boekie kwijt is, en
b de kast niet open mag maken?

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op zaterdag 06 oktober 2001 12:56 schreef Cheatah het volgende:
Kijk eens in je BIOS rond, als er ergens AGP staat dan kun je er redelijk zeker van zijn dat je een AGP slot hebt...

[offtopic]
gathering of what??
Dat ding heet vaker PCI to AGP brug of zelf PCI to PCI brug. Let daar op. In ieder geval als je meer dan 1 PCI bus in je comp hebt hebbu AGP.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Okay vertel nu eens wat je wel en niet heb gecontroleerd:

Systeemeigenschappen?
BIOS?
Positie van je VGA kabel achterop je kast.

Dat laatste licht ik even toe:
Je PCI sloten zitten altijd op een rij, en als je VGA connector niet op het bovenste metalen stripje zit, dan is het sowieso een PCI kaart, als hij wel als bovenste in je kast zit weet je het niet zeker, dan moet je één van die andere 2 dingen nakijken.

Verwijderd

Als je naar control panel - systeem - system devices gaat dan krijg je een hele lijst met dingen die op en aan je mobo zitten. Bij mij staat er bij 'Intel 82443BX Pentium(r) Processor to AGP controller' controleer eens of er ook zoiets bij jou in je system devices lijst staat.
Dan heb je zeker een AGP slot. :)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:35 schreef ChaosKnight het volgende:
Volgens mij heeft een Pentium 2 niet altijd een AGP slot.
Correct me if I'm wrong
You're right :)

Verwijderd

Topicstarter
IceFlame ik heb idd zoiets staan, om precies te zijn:
INTEL 82443LX/EX Pentium(r) II Processor naar AGP- cotrol
Daaronder staat precies het zelfde maar dan naar PCI brug.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:07 schreef ChaosKnight het volgende:
IceFlame ik heb idd zoiets staan, om precies te zijn:
INTEL 82443LX/EX Pentium(r) II Processor naar AGP- cotrol
Daaronder staat precies het zelfde maar dan naar PCI brug.
Nou dan zijn we eruit: je hebt een AGP slot

Verwijderd

Topicstarter
Dan weten we dat ook weer :)
Ik had dit al eerder zien staan maar een vriend van me zei dat hij op zijn Pentium 90 ( lekker voor em >:) )
dit ook had staan maar toch geen AGP slot had ( duh )
Dus ik dacht ik vraag het maar even aan de echte tweakers :)

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Download even het volgende tooltje:

http://entechtaiwan.com/files/pcilist.exe

Dat vertelt je alles over je AGP en/of PCI sloten, en wat er in zit.

My other computer is your windows box.

Verwijderd

En dan weet je ook meteen dat het een LX bordje is dus die heeft een max fsb van 66mhz, meteen leuk om te onthouden als je nog een keertje wilt upgraden! :)

Wel relaxed dat er agp opzit (had al zo'n vermoeden)!

succes ermee verder!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
ff een vraagje tussendoor:

weet iemand of deze in een GEWOON 4x AGP slot kan?

Of heb je hier een AGP PRO slot voor nodig?

• Gardocki
  • Niet online
He Cheatah, er staat bij mij in de BIOS "AGP blabla size" maar ik heb geen AGP slot. Rara hoe kan dat?

Antwoord: Er zit een onboard videokaart op me moderbord met AGP ondersteuning :)

They made me do it.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
download dit proggie
ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctbios15.zip
run hem op de pc
hij zegt wat van mobo je hebt
met de website erbij
je surft naar de website
je zoekt je mobo type nummer
en je kijkt op je agp hebt

makkelijker kan het niet

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:53 schreef Smoothy_ het volgende:
He Cheatah, er staat bij mij in de BIOS "AGP blabla size" maar ik heb geen AGP slot. Rara hoe kan dat?

Antwoord: Er zit een onboard videokaart op me moderbord met AGP ondersteuning :)
Hmmz ja dat kan ook nog, niet aan gedacht.
Onboard sucks :) (met video/geluidskaarten dan)

Verwijderd

Yo Cutebritney volgens mij past die gewoon in je 4x agp slotje hoor.
De connector lijkt heel normaal volgens mij slaat die PRO op de DDR en niet op agp pro :)
Die PRO is gewoon een mooi woordje wat Shadows (??? :? ???) erop heeft gedrukt.

(heb btw van veel merken gehoor maar shadows produced exclusively for j&j :?)

maar goed die past dus gewoon.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:32 schreef ExiRana het volgende:
Tuurlijk heb je een AGp slot! Je hebt toch een Pentium II! |:(
:? Dacht het effe ni he

Keb zo vaak een P3/K62(zelf gehad :( ) gezien met een onboard video kaartje,dus ook geen Agp

Verwijderd

Ik zou zeggen zet je compu ff uit,
schroef je pc open, >:)
trek je videokaart eruit (zodra ie los is |:( )
vergelijk hem met een PCI kaart (bijv geluidskaart als je die hebt, of modem)

Zitten de contactjes dicht op elkaar --> AGP
Zoniet is je huidige kaart iig PCI
Voila :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SiSoft Sandra gedownload. En die zegt dat ik een AGP bus ( 66MHz) heb. Dit zegt denk ik genoeg.

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja. AGP bus op 1x snelheid... :) toch ff naar de drivers zoeken dan kun je er misschien 2x uit slaan :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

nee ja kan ook een video kaart hebben onboard die de agp slot gebruikt en heb je dus geen agp poort
dus een videokaart die op het moederbord zelf zit waardoor er geen agp externe poort is zoals een intel810chip

Verwijderd

Een pentium-2 heeft ALTIJD een agp slot.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
een p2 mobo ja, op de cpu heb ik er nog nooit een zien zitten.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
p2 heeft geloof ik altijd een agp slot....
maar waarom zou je je pc niet open maken? :?
is echt niet zo eng hoor!

• memphis
  • Laatst online: 15:10

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op zaterdag 06 oktober 2001 23:06 schreef Techwarrior het volgende:
Een pentium-2 heeft ALTIJD een agp slot.
Nope, de eerste Intel 440FX chipset voor de P-II is van origine een Pentium-Pro chipset en kende geen AGP. Ongelofelijk dat veel mensen het verkeerd hebben.

De 440 FX/LX/EX zijn de meest logische chipsets voor een P-II 300Mhz En de kans is 33% dat het dus geen AGP heeft, de LX/EX hebben het wel.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

PII heeft altijd een AGP-bus...

Jammer genoeg hebben niet alle moederborden ook daadwerkelijk een slotconnector omdat ze onboard video hebben...

Het was niet voor niks dat Intel een AGP videokaart maakte en aanprees als perfecte gamekaart omdat hij AGP had (een kaart die EN te weinig onboard RAM had alsmede een jammerlijke performance over de AGPbus om RAM te lenen van het systeemRAM). |:(

Verwijderd

p2 hoeft idd geen agp te hebbe... want er zijn nu nog amd k7 boardjes zonder agp-slot :) van die mislukte-kleine micro ATX boardjes :)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Kan je niet gewoon bij systeem beheer kijken wat voor videokaart erin zit?

Dan post je die hier en er zijn vast wel mensen hier die waarschijnlijk wel weten of het een agp of pci kaart is.

Wat ook makkelijk is ga naar DirectX Diagnostics en kijk daar of je agp-versnelling in kan schakelen zo ja dan heb je agp zo nee dan niet. Lijkt mij...

Of kijk bij systeem beheer klik je videokaart aan en ga naar details. Kijk bij BusType = pci of Agp

Installeer SiSoft Sandra doe de AGP check. werkt dan heb je agp anders niet.

Of kijk in je bios :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu idd SiSoft Sandra geinstaleerd en dit is wat ik kan vinden: Bij pci/agp/card buses information staat onder system buses: agp buses 1.
Dan ga ik naar: Mainboard information en dan scroll ik naar beneden totdat ik AGP bus zie als kopje. ( hij staat onder system clock generator) er staat het volgende:
Version: 1.00
Bus Speed: 67 MHz
Current Data Transfer Rate: 2x (134MHz)
Side band enabled Yes
Fast Writes Enabled No
Aperture Size: 64MB

Verwijderd

Topicstarter
Did lijkte me erg duidelijk maar zou een echte tweaker het nog even kunnen bevestigen en zeggen wat het allemaal inhoud? :)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
lijkt er op dat er agp in zit he

nog een misschien stomme vraag, waarom wil je het weten ???

voor een nieuwe videokaart zal de kast toch open moeten of niet dan :?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
De enigste manier om erachter te komen is die kast openschroeven en kijken of je nou een agpslot hebt de ja de nee.
Je weet niet of je huidige agp kaart onboard is ja of nee, dat zou je misschien nog in het bios kunnen nachecken of er ergens een optie is om onboard video uit te schakelen maar dat weet ik niet zeker.
Wat sowieso zeker is dit kaartje van je is agp maar je hoeft niet persee een agpslot te hebben
Pagina: 1