thunderstruck
Nee, serieus? Wat denk je nou? Zo stom ben ik niet.Op zaterdag 06 oktober 2001 12:32 schreef Cardinoz het volgende:
Misschien helpt 't als je je harde schijf 'ns formateerd.
thunderstruck
defrag van je schijf?
thunderstruck
Daarnaast, het traag opstarten van programma's kan mogelijk aan een virus liggen. Probeer je DAT files eens te updaten of een online scan uit te voeren!
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Verwijderd
--no offence though--
disk defraggen, als je een Mac had bureaublad opnieuw opbouwen, onnodige extensies uitschakelen, onnodige randapparatuur loskoppelen...
ga zo maar door
thunderstruck
dan kan je ff kijken naar wat je veranderd/geinstalleerd hebt en dat ongedaan maken...?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb er ladingen fonts op, maar nooit problemen mee gehadOp zaterdag 06 oktober 2001 13:38 schreef Type het volgende:
heb je misschien een hoop fonts geinstalled laatst?
dan wordt'ie nml heel snel sloom...
thunderstruck
Echt alleen de laatste tijdOp zaterdag 06 oktober 2001 13:36 schreef Tampie2000 het volgende:
maarreh.... is PS altijd al zo sloom geweest of is het echt alleen 'de laatste tijd'?
dan kan je ff kijken naar wat je veranderd/geinstalleerd hebt en dat ongedaan maken...?
thunderstruck
thunderstruck
thunderstruck
Ja, das wel een hele goede oplossing, moet je voor je Pshop opstart even instellen hoeveel geheugen ie mag gebruiken en dan ga je tijdens het opstarten ff een bakkie koffie halen en omeletje bakken.Op zaterdag 06 oktober 2001 13:25 schreef denki_akira het volgende:
nou je kan de aankoop van een echt goeie computer overwegen (lees: denk aan een Mac)
--no offence though--
Verwijderd
GrrrrrOp zondag 07 oktober 2001 01:19 schreef SpiritX het volgende:
Uhm, op het moment dat je het aantal DPI onnodig hoog hebt staan kosten je bewerkingen ook wat meer kracht van je pc... Dus voor het geval je daar ergens een getalletje van 1000 hebt ingevuld, maak hier eens 72 van![]()
.
Hehehe, een kenner!Ja, das wel een hele goede oplossing, moet je voor je Pshop opstart even instellen hoeveel geheugen ie mag gebruiken en dan ga je tijdens het opstarten ff een bakkie koffie halen en omeletje bakken.
Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Anders had ik het niet geroepen (of van mezelf niet mogen roepen)Op zondag 07 oktober 2001 01:38 schreef TheDjasp het volgende:
[..]
Hehehe, een kenner!
Verwijderd
Btw, langzaam opstarten? Heb je een netwerkkaart? deze al een ip toegewezen? Coax erop? T stukje met terminators erop? Zoniet dan kan je ff lekker 1 minuut gaan wachten tijdens opstarten. Daarnaast, wat voor win versie draai je?
Virus scanner aan???
Geef eens wat meer info...
Ga anders even lezen en zie dat ie het al opgelost heeft...Op zondag 07 oktober 2001 02:14 schreef NFA-DK het volgende:
Geef eens wat meer info...
Verwijderd
I know, daarom is het nog niet onverstandig om even te controleren of je het aantal DPI niet onnodig hoog hebt staanOp zondag 07 oktober 2001 01:24 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Grrrrrdpi's boeien niet op het scherm, lees: [topic=283696/1/25]
Nee, want ookal staan die op 1200dpi, dat boeit niet als je voor schem bezig bent omdat je dan met pixelmaten werkt en cm's/dpi's er niets toe doen.Op zondag 07 oktober 2001 11:02 schreef SpiritX het volgende:
[..]
I know, daarom is het nog niet onverstandig om even te controleren of je het aantal DPI niet onnodig hoog hebt staan.
Dat zou inderdaad een waanzinnig goede reden zijn geweest ware het niet dat het gewoon een (dual)-G4 is waar ik dan achter zit. Je zou eens kunnen kijken wat mensen in het dagelijks leven doen voor je over LC-II's begint.Op zondag 07 oktober 2001schreef denki_akira het volgende:
[..]
ja he ozboz?
je moet ook geen photoshop 6.0 proberen te draaien op een LC II
Verwijderd
Als ik in Photoshop werk met een bestand van 1200dpi is het bestandsformaat een heel stuk groter, dus is Photoshop een stuk trager.Op zondag 07 oktober 2001 12:54 schreef OzBoz het volgende:
Nee, want ookal staan die op 1200dpi, dat boeit niet als je voor schem bezig bent omdat je dan met pixelmaten werkt en cm's/dpi's er niets toe doen.
aantal dpi alleen zegt nix over de grootte, een plaatje van 5x5 cm op 1200 dpi is net zo groot in pixels als een plaatje van 20x20cm op 300 dpiOp zondag 07 oktober 2001 13:23 schreef SpiritX het volgende:
[..]
Als ik in Photoshop werk met een bestand van 1200dpi is het bestandsformaat een heel stuk groter, dus is Photoshop een stuk trager.
Verwijderd
Ik geloof dat ik zelf nog even moet kijken welke 2 dingen ik nu aan het verwarren ben, ik heb één hint gekregen: scans... maar verder kom ik niet
Grijns.. komt waarschijnlijk doordat je scanner een bestand op iets van 150-300 dpi inscant en wanneer je daarmee aan het werk gaat niet op 100% zit te werken, maar die bestanden zijn dus ook meer pixels in breedte/hoogte.Op zondag 07 oktober 2001 14:01 schreef SpiritX het volgende:
Hmm... excuses... Moet jullie inderdaad gelijk geven
Ik geloof dat ik zelf nog even moet kijken welke 2 dingen ik nu aan het verwarren ben, ik heb één hint gekregen: scans... maar verder kom ik niet.
Verwijderd
Phjew, inderdaad, scheelt me weer wat breekwerkOp zondag 07 oktober 2001 14:14 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Grijns.. komt waarschijnlijk doordat je scanner een bestand op iets van 150-300 dpi inscant en wanneer je daarmee aan het werk gaat niet op 100% zit te werken, maar die bestanden zijn dus ook meer pixels in breedte/hoogte.
inderdaad.Op zondag 07 oktober 2001 13:28 schreef Helox-in-a-box het volgende:
[..]
aantal dpi alleen zegt nix over de grootte, een plaatje van 5x5 cm op 1200 dpi is net zo groot in pixels als een plaatje van 20x20cm op 300 dpi
maar een bestand van 5 x 5 op 1200 dpi is groter dan een bestand van 5 x 5 op 72 dpi toch?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Als je het hebt over 5x5 cm/inch wel volgens mij...?Op zondag 07 oktober 2001 15:07 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
inderdaad.
maar een bestand van 5 x 5 op 1200 dpi is groter dan een bestand van 5 x 5 op 72 dpi toch?
Bij pixels is dit iig niet het geval, try it yourself
thunderstruck
Verwijderd
en over LC-II's (zo een heb ik er nl, ozboz... en n Mac SE/30, Mac SE en G4..
en mij photoshop is dus ff helemaal niet traag, ik snap niet hoe je erbij komt dat die G4 sloom was...
enne nogal logisch dat je iets grafisch doet, anders was je geen mod hiervan... TOCH?
Verwijderd
Ja dat klopt, groter in MEGABYTES en dus trager als je het in photoshop allemaal bewerkt.maar een bestand van 5 x 5 op 1200 dpi is groter dan een bestand van 5 x 5 op 72 dpi toch?
Verwijderd
Als je even door had gelezen had je gezien dat het probleem al was opgelostOp zondag 07 oktober 2001 21:33 schreef CHRONIC het volgende:
leuk al die pixels etc, maar ws ligt het aan je (je=topicstarter) indeling van de werkschijven, hiervoor kun je bij de 'preferences' kijken...