19" monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 17:39
Ik ben een nieuwe monitor aan het uitzoeken, 19 inch. Hierbij probeer ik een mooi midden te vinden tussen kwaliteit en prijs (tot zo'n 1000 pieken).

In de andere threads die ik op dit forum heb gekeken wordt er altijd 19" monitoren van Iiyama of LG aangeraden. Van de Iiyama is echter bekend dat het een lijntjes monitor is (daar wil ik eventueel wel aan wennen) en van de LG de nogal dure flatron 915 FT (van fl 1200).

Maar hoe zit het met de goedkopere
Iiyama s900 MT1
http://www.iiyama.nl/pages/19inch/s900mt1.html
of de
Philips 109 S 20
link???

Ik was nogal verwondert dat van de Iiyama geen review te vinden was, voor zo'n 'budget' monitor met een flat square beeldbuis (geen lijntjes??? ).

Heeft er iemand enige ervaring, suggesties. Kortom help mij uit!

All your quantifications are belong to me!

Verwijderd

je kan ook een LG 995FT kopen, ik weet dat dit niet de vraag is maar ik geef ut ff aan, die is een goede monitor iets minder dan de 915ft+ (die ik zelluf heb) maar je hebt dan wel een flattron, zonder lijntjes !

staat overigens in de pricewatch voor 999,-

Verwijderd

Iiyama s900 MT1

deze is dus echt zwaar waardeloos ,ik heb het zelf kunnen zien

Verwijderd

Net zoals de 109S20, is ook behoorlijk vissekom!

offtopic
geef gewoon die 200 meer uit aan die LG 915+!!!
/offtopic

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De Philips 109S20 is een mooie monitor. Mooi design - en daar betaal je trouwens ook voor. Een gelijkwaardige monitor van een ander merk is meestal ietsje goedkoper, maar ziet er natuurlijk niet zo gelikt uit.

En ja, ik ben bevooroordeeld, want ik werk bij de helpdesk voor die Philipsmonitoren :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Een LG 995E 19" staat nu in pricewatch voor maar 759,- heeft geen volledige vlakke beeldbuis maar wel is toch een goede monitor voor dat geld lijkt mij

• Edsger
  • Laatst online: 02-08 17:39
Blijkbaar is er dus geen eenduidige monitor aan te wijzen?

Even was ik van plan om alsnog overstag te gaan om dan maar een duurdere monitor te kopen toen de zoveelste aan kwam met de LG 915+.
Maar zo te zien denkt niet iedereen daar over.
Meer meningen graag!

All your quantifications are belong to me!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Er is maar 1 mogelijkheid om een goede monitor uit te zoeken, en dat is door zelf te gaan kijken, en het model te kopen dat je het beste bevalt: koop dan gewoon het exemplaar dat je in de winkel hebt staan bekijken, dan weet je waar je aan toe bent.

Adviezen zijn goed bedoeld, maar je hebt er niks aan. Ook aan testen heb je weinig, omdat monitoren van het zelfde type onderling enorm kunnen verschillen in beedlkwaliteit/convergentie etc etc.

PS Voor het geval je beslist hebt: ik heb een 915ft+ te koop ;)

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• sigma01
  • Laatst online: 09-04 11:55
Philips en Lg maken gebruik van dezelfde beeldbuizen (joint venture). Alleen heeft philips meer features zoals LightFrame (een gedeelte van het scherm meer contrast geven). Het zijn alletwee kwaliteitsmerken maar Philips lijkt me beter (oa support).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Is een Dell monitor het overwegen niet waard? De 17incher van m'n ouders is in ieder geval prachtig.

Verwijderd

of een lg 995e ook een leuke monitor kost ongeveer 800 piek
het is wel een lichte bol buis maar echt wel goed helder

Verwijderd

ik heb zelf een Samsung 17"inc flatscreen is een goeie monitor die versie zal er ook wel in 19ïnc zijn.
het lijkt mij een goede monitor

greetz psiduster

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 12:35 schreef Bart Decker het volgende:
Iiyama s900 MT1

Ik heb er eentje...
Zo waardeloos is ie nou ook weer niet hoor...
Beetje bol, verder perfect monitortje...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De Samsung 950P is ook een aanrader.
Bijna plattebeeldbuis, mooi design, osd is goed verzorgd en de knoppen daarvoor zitten mooi weggewerkt in een uitschuifbaar klepje, maximaal 2048x1536@60Hz en is TCO 99 gekeurd, en het gewicht van deze monitor is erg laag: 21,7kg, een dot pitch van 0.22mm

kortom een zeer goede monitor :)

39

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:50 schreef delfosso het volgende:
Een LG 995E 19" staat nu in pricewatch voor maar 759,- heeft geen volledige vlakke beeldbuis maar wel is toch een goede monitor voor dat geld lijkt mij
Je bedoelt FL.694,17 de prijs is reeds weer gedaald. Dus als je nu kijkt naar de prijs een kwaliteit lijkt mij dit wel een goede monitor.

Verwijderd

Is de 995E erg bol? Of valt dat wel mee?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 07 oktober 2001 09:48 schreef psiduster__ het volgende:
ik heb zelf een Samsung 17"inc flatscreen is een goeie monitor die versie zal er ook wel in 19ïnc zijn.
het lijkt mij een goede monitor

greetz psiduster
Die is er. Ik kijk er nu tegenaan. :)

SamSung 900IFT (deze heb ik, vlak beeldscherm) en je hebt er nog een variant van dacht ik zo (bollere scherm) 900PT ofzo

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:40 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

En ja, ik ben bevooroordeeld, want ik werk bij de helpdesk voor die Philipsmonitoren :)
Nee, dan geloven we je niet meer :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 06 oktober 2001 12:35 schreef Bart Decker het volgende:
Iiyama s900 MT1

heb hem hier ook :)
ben er zeer tevreden mee :)

had eerst een sony en nu deze, en ik vindt dit veel prettiger werken :)

zo, hij is niet zo plat als sommige andere :?
zo wat :? moet dat dan :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

en wat vinden we van NEC? ik ga er namelijk twee kopen maar twijfel sterk tussen NEC multisync FE950+ of de LG flatron 19" (ik heb nu EEN 17" flatron en die is goeddddd!!! maar ik werk ook veel op een dual NEC systeem en die zien er ook wel goed uit, ik weet niet hoe hun plattebeeldbuismodellen zijn?)

Verwijderd

Ik heb de Dell P991 koste me 900 piek (afgeprijst, was eerst 1500 :)) Op zich een fijn ding, flatscreen, .24dpi trinitron.

Een aanrader op zich... maja de keus is aan jou.

• xantos
  • Niet online
De Dell P991 is inderdaad een prima keus!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Nu we toch over 19" monitoren hebben.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende modellen.

Mitsubishi Pro 920

Samsung 900IFT

LG 915 FT+

NEC FE950+

Viewsonic PF790

Kom niet aan met een Iiyami want die verkopen ze hier (Barcelona) niet. Maar die Mitsubishi zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
Tot nu toe heb ik van Scipionyx positieven verhalen gehoord over de Samsung.

Helaas kan ik ze niet bekijken in het echt want ze hebben hier geen monitor walls. Al hebben ze die staan er alleen 15" en 17". Dus ik hoor graag wat jullie de besten vinden.

God, wat heb ik toch weer veel vertrouwen in de Tweakers ;)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 15:37 schreef Paddo het volgende:
Nu we toch over 19" monitoren hebben.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende modellen.

Mitsubishi Pro 920

Samsung 900IFT

LG 915 FT+

NEC FE950+

Viewsonic PF790

Kom niet aan met een Iiyami want die verkopen ze hier (Barcelona) niet. Maar die Mitsubishi zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
Tot nu toe heb ik van Scipionyx positieven verhalen gehoord over de Samsung.

Helaas kan ik ze niet bekijken in het echt want ze hebben hier geen monitor walls. Al hebben ze die staan er alleen 15" en 17". Dus ik hoor graag wat jullie de besten vinden.

God, wat heb ik toch weer veel vertrouwen in de Tweakers ;)
offtopic:
Lekker in barcelona met je arse :P! Zou ik ook wel willen :9!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Op zondag 07 oktober 2001 17:21 schreef Ro2 het volgende:

[..]

offtopic:
Lekker in barcelona met je arse :P! Zou ik ook wel willen :9!
offtopic:
Ach na een tijdje gaat de lol er ook wel vanaf :P

Niemand die me kan helpen :?

Zo die is weer omhoog gekickt ;)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
iiyama vm pro 452 1005,- kostie die 5 gulden maakt dan ook niet meer uit ik heb deze monitor bij ascii systems gekocht
perfecte monitor ( vind ik )
en voor die prijs kan je het niet laten
had hem om 16:30 besteld de volgende dag had ik hem om 10 uur binne super levering via tnt ( nee ik werk niet bij ascii :o)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen een Iiyama VMP 451 (bug geval) , de LG 915FT+ en de Philips 19"S20. Die Iiyama is het goedkoopste en de Philips het duurste. Voordeel van de Philips is dat ie lightframe heeft. Maar ik heb echt geen idee welke monitor ik moet nemen...Ga denk ik maar voor Philips is meestal wel degelijk.

|Specs|

• Cartman!
  • Niet online
Op maandag 08 oktober 2001 20:17 schreef happy3736 het volgende:
iiyama vm pro 452 1005,- kostie die 5 gulden maakt dan ook niet meer uit ik heb deze monitor bij ascii systems gekocht
had hem om 16:30 besteld de volgende dag had ik hem om 10 uur binne super levering via tnt ( nee ik werk niet bij ascii :o)
Únnuh.....is die ECHT mooi???

ik zoek ook een 19" namelijk :)
ik heb de Dell 19" op het oog bij Lebox, je kan um dan voor 800 inc. alles krijegen, zie een ander topic ervoor....

Verwijderd

De Iiyame S900MT1 ruled gewoon :)
Nu op naar de 21 " :)

• Scipionyx
  • Niet online
Waar wil je je monitor eigenlijk voor gebruiken?

Ik heb de Samsung SyncMaster 900IFT gekozen omdat ie voor grafisch gebruik heel geschikt is.

En aangezien ik vrij veel grafisch werk doe, is ie gewoon ideaal. :9

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 12:26 schreef Edsger het volgende:
(..) Ik was nogal verwondert dat van de Iiyama geen review te vinden was, voor zo'n 'budget' monitor met een flat square beeldbuis (geen lijntjes??? ) (..)
Ik heb zelf niet zo geweldig verstand van monitoren, dus nu zo ik eigenlijk graag even willen weten wat die lijntjes in zo'n beeldbuis nou eigenlijk zijn?

Ook zou ik graag willen weten what the fuck nou precies die dot pitch zijn... :?

Alvast bedankt! :7

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
Op dinsdag 09 oktober 2001 16:58 schreef Popular het volgende:

[..]

Ik heb zelf niet zo geweldig verstand van monitoren, dus nu zo ik eigenlijk graag even willen weten wat die lijntjes in zo'n beeldbuis nou eigenlijk zijn?

Ook zou ik graag willen weten what the fuck nou precies die dot pitch zijn... :?

Alvast bedankt! :7
Die lijntjes zijn de twee horizontale bevestigingslijnen die je dus altijd in beeld ziet.

Dot Pitch is voorzover ik weet de grootte van 1 pixel. Hoe groter de dot pitch, hoe groter 1 pixel is en dus hoe grover je beeldkwaliteit zal zijn.

edit:
jaja, groffer=grover

Verwijderd

Aha, het begint me al wat duidelijker te worden! ;)
Bedankt he!

Kan ik ook weer op zoek gaan naar een nieuwe pc plus monitor. (Zat te denken aan een 19" met platte beeldbuis; prijzig dus, kan ik maar beter een beetje goed geinformeerd zijn >:))

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Lijntjes die zie je niet. Ik prog er alleen op, en heb dus voornamelijk witte achtergronden, maar die lijntjes die zie je niet meer. En het verschil tussen flatscreen en vissekom is behoorlijk groot. Ga voor iiyama flatscreen met lijntjes :) En koop ook een videokaart die beetje goed beeld geeft, vind persoonlijk gforce erg slecht (Heb gezien hercules mx 2, geforce 2 ultra, en asus v8200 geforce 3 op 19 Inch flatscreen iiyama, en het beeld is gewoon wazig). Alhoewel de eigenaar van de monitor dat niet erkende. Toen is later bij mij keek was ie wel overtuigd :) (Heb matrox g450) Het ziet eruit alsof het erin gesneden staat..

Verwijderd

De Iiyama 451 19inch is een hele goede monitor,met een plat scherm en een usb hub in de voet

• MariG
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op maandag 08 oktober 2001 20:17 schreef happy3736 het volgende:
volgende keer toch maar met 2 mensen tillen hé ? :D
voor de mensen die het nog nie weten ik woon dicht bij happy in de buurt en hij zei dat
tilt ie zijn monitor 2 trappen op en is ie boven ziet ie die sticker: please carry with two people. :+

Verwijderd

Ik heb zelf al een jaar de IIyama S900MT1 en ik ben er zeer tevreden over, toen ik hem kocht was hij nieuw zo'n 750 a 800 gulden en voor dat geld is het gewoon een goed ding. Je moet niet op de hoogste resolutie willen draaien (1600x1200) maar op 1280x1024 is het goed werken.

Inderdaad, het beeld is bol maar ja... het is maar wat voor waarde je daar aan hecht, voor mij is dat niet zo'n punt. Al met al voor de prijs een hele leuke monitor.

Verwijderd

Ik heb zelf nu nog een Philips 17", op zich niets mis mee, maar ik kan straks toch niet mijn dvd'tjes kijken op een 17" met bol beeldbuis??? Zeg nou zelf... :7

Ik zat inderdaad al aan Iiyama te denken, het enige nadeel vind ik nog dat ze vrij prijzig zijn, maar daar mag ik niet over klagen vind ik hoor! :)

Nog even een ander vraagje tussendoor: hoe is jullie mening over de Hansol 17" met Diamondtron beeldbuis. Ikzelf vind dit een zeer mooie monitor (niet voor mezelf hoor, maar voor een maat van me...) voor een zeer lage prijs van f 550,-; is toch niet veel?
Iemand toevallig ervaringen? :?

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Niemand noemt de Scott 19", op Gistron maar 749,-
Is dat nou te goedkoop?

Specs: 0,26 DP - Horiz. 30-96 kHz - Vert. 50-160 Hz

Dit is vrij betaalbaar ;) Kopen???

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 08:30
Op dinsdag 09 oktober 2001 22:22 schreef QuestGamer het volgende:
Niemand noemt de Scott 19", op Gistron maar 749,-
Is dat nou te goedkoop?

Specs: 0,26 DP - Horiz. 30-96 kHz - Vert. 50-160 Hz

Dit is vrij betaalbaar ;) Kopen???
Heb ze vandaag gezien bij de mediamarkt in Duitsland DM 555
zijn op zich leuke dingentjes.
heb zelf een LG CS990DE 19" ook mediamarkt DM599

• De_Flexe_Toki
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Dan zou ik eerder voor die Samsung gaan die ze bij Gistron verkopen voor 729 gulden verkopen: samsung Samtron 96P+ 19" 30-96 kHz 50-160 Hz 0,22 blablabla.
Ziet er lekker uit qua specs. Als iemand andere ervaringen heeft moet hij het maar zeggen.

specs

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:24
Samenvatting van mening van tweakers over de IIyama S900MT1:

1) Degenen die 'm NIET hebben kraken 'm af.

2) Degenen die 'm WEL hebben zijn er ERG tevreden over.

Ik heb 'm zelf al een half jaartje, prijs is een lachertje voor 19'' dus zie 2)

Verwijderd

Ik heb ook de Iiyama s900mt1 en ben er ook heel tevreden mee :). Hij is misschien een beetje bol, maar dat valt behoorlijk mee. En hij draait wel lekker op 1280x1024 op 85 hz

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
Ik heb hier een LG 19" 915FT+ staan en hij bevalt mijn prima. Strak beeld !

Verwijderd

ik ga een Hansol 900p kope... :7 :7 :7

zo'n STRAk design :9 :P met maar 1 grote knop om alles mee te bedienen hehe *D

Verwijderd

Ik ben van plan om die IIyama S900MT1 ook te halen. Ik zag in een advertentie dat ie 799,- koste maar wat hebben jullie er voor betaald?

Verwijderd

Hmm NEC multisync E950 is ook een goede monitor:)

Alleen je ergert je wel aan je gare geforce2 kaart vanwege het vage beeld wat eruit komt (op 1280x1024 en hoger). Maar monitor op zich is beter dan die trinitrons om te heb je geen last van lijntjes :)

Vraag me alleen niet waar je die nec kan krijgen.

• zetje01
Indertijd bij MyCom 785, nu bij MyCom 769.

Edit:
De S900MT1, that is...

• Dommel
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op Saturday 06 October 2001 12:26 schreef Edsger het volgende:
Iiyama s900 MT1
http://www.iiyama.nl/pages/19inch/s900mt1.html

Heeft er iemand enige ervaring, suggesties. Kortom help mij uit!
Heb er hier twee staan en heb er geen problemen mee. Werken allebei gewoon goed en niks geen last van lijntjes ofzo. Het enige probleem wat ik er mee heb gehad is het vervoer tot aan de auto, zo'n 19" is te zwaar voor 1 persoon alleen :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• K-2SO
  • Laatst online: 27-04 15:20
De Philips 109P Brilliance (DaimondTron, met lijntjes) is echt een aanrader !
Pricewatch: FL 1354,-

Verwijderd

Ik vind al die monitors erg leuk maar toch wil ik graag die Iiyama s900 MT1 omdat die vergeleken met de andere monitors het goedkoopst uitkomt. Ik vind het niet erg of ie nou bol of plat staat... als ie maar kwaliteit beeld levert. :)

Ik zag em voor 799,-... is hij ergens anders goedkoper aan te schaffen? en waar?

• zetje01
Lezen is ook een vak...

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 06 oktober 2001 17:52 schreef Heintje het volgende:
Er is maar 1 mogelijkheid om een goede monitor uit te zoeken, en dat is door zelf te gaan kijken, en het model te kopen dat je het beste bevalt: koop dan gewoon het exemplaar dat je in de winkel hebt staan bekijken, dan weet je waar je aan toe bent.

Adviezen zijn goed bedoeld, maar je hebt er niks aan. Ook aan testen heb je weinig, omdat monitoren van het zelfde type onderling enorm kunnen verschillen in beedlkwaliteit/convergentie etc etc.

PS Voor het geval je beslist hebt: ik heb een 915ft+ te koop ;)
Hehehe Heintje, zit je nog steeds met een afdankertje van LG opgescheept? Wat scheelt er nu nog aan dat ding?

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Zeg Heintje, heb je die FT915 nog steeds te koop ;)
Zo ja, i'm interested, mits hij nog een goed beeld geeft

Verwijderd

Die Dell monitoren met een P in het merk zijn gewoon sony beeldbuizen en de hele monitor is zelfs door sony gemaakt. prima schermen van sony kwaliteit met een aardige prijs.
zou ik zeker ff naar kijken.

er stond laatst een aardige monitor buying guide bij THG www.tomshardware.com

Verwijderd

Dell P991 kopen Is gewoon sony helemaa bij Dell f 1099,-- ex en bij dunnet.nl fl 690,-- voor ex btw voor dezelfde monitor. Bij mij werkt hij prima.

• HertogJan
  • Laatst online: 25-07 19:13
Ik heb de IIYAMA Vision Master Pro 451 (19") op de HCC voor 1075 NLG gekocht bij BCE! Is echt een top dingetje! 1600*1200 @ 85Hz, USB-doc-ding, speakertjes (gebruik ik niet)!

Verwijderd

Ik heb de dell p991 en ben zeer tevreden.. makkelijke bediening plus flat trinitron... flatscreen is niet altijd beter maar in dit geval wel (8>

prijs 900 heb je dus nog 100 gulden over :P

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
die dell is inderdaad wel mooi, maar kan ie ook 100hz op 1280x1024 aan?

hmmz volgens de dell specs kan ie wel 1600x1200@85hz aan :9~

echt mooi voor zo'n 800 piek incl btw :)

I’m not like the OTTERS

• BackSlash
  • Laatst online: 16-08 10:58
Ikzelf heb de Iiyama Vision Master Pro 450, oftewel de A901HT. Prachtig ding, 19" Diamondtron NF(TM) True Flat CRT, TCO' 99, Aperture Grill Pitch :0.25mm, 800 x 600 @ 160 Hz, 1024 x 768 @ 143 Hz, 1280 x 1024 @ 107 Hz en 1600 x 1200 @ 92 Hz en kan nog hogere resoluties aan maar die gebruik ik nooit. Heb er ook nog een aparte USB voet bij, wel handig :) Beetje meer info & specs hier en hier.
Dit is een verouderd model dus die kan je niet meer kopen denk ik :) Was nieuw Fl 1700,- eind 1998, ik heb er een maand geleden FL 525,- voor betaalt inc. USB voet.
Als je er nieuw een gaat halen zou ik voor de Vision Master Pro 451 (A902MT) gaan, de verbeterde versie van die van mij. Er zijn alleen wel veel problemen geweest met dit model in het verleden, dus als je voor deze gaat wel goed kijken in de winkel of ie bevalt!

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
ik zit nu enkele uren achter mijn nieuwe monitor. Hij bevalt zeer goed! het is een iiyama 19" MA901U en koste 949,-

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zaterdag 15 december 2001 20:31 schreef DinoRacer het volgende:
ik zit nu enkele uren achter mijn nieuwe monitor. Hij bevalt zeer goed! het is een iiyama 19" MA901U en koste 949,-
Zoeen heb ik ook gehad, helaas heb ik die verkocht en een TFT teruggekocht. Dat had ik niet moeten doen!
Ik heb nu die TFT weer verkocht en een dell is onderweg. (17", gefabriceerd door Nokia)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
tja als ik 1300 piek had zou ik ook voor iiyama vm pro 450/451 zijn gegaan, ik heb ze al diverse keren "in actie" gezien en het beeld is echt om te :9~ maar ja meningen verschillen en er zijn een hoop mensen geweest met problemen met die monitoren :(

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Samsung. Voldoet precies aan de beschrijving vd. topicstarter.

• BackSlash
  • Laatst online: 16-08 10:58
De Iiyama MA901U Vision Master Pro 452 is nu Fl 903,-. Ook een heel leuk dingetje. Is allemaal net iets minder dan de VMP 450/451 maar nog steeds heel acceptabel. Ik noem een Diamondtron NF beeldbuis dus 100% Plat, een 0,25mm/0,27mm (AG pitch), 800x600 @ 152 hz, 1024x786 @ 118 hz, 1280x1024 @ 89 hz en 1600x1200 @ 76 hz. Verder ook TCO`99 enzo, prima ding.
De Vision Master Pro 451 kost nu overigens FL 1125,-, misschien het overwegen waard. Als je voor deze gaat iig wel van te voren bekijken vanwege problemen in het verleden :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op zaterdag 15 december 2001 20:31 schreef DinoRacer het volgende:
Yo, hetzelfde verhaal hier, paar uur erachter, in het begin piepte hij een beetje, is nu over, maar aan die kut streepjes moet ik wel wennen ;(

Zal zo eens met het contrast stoeien :7

Succes! Deze monitor is wat z'n prijs dubbel en dwars waard als je kijkt naar de resolutie/frequentie verhouding op
http://www.iiyama.nl/php/showmonitor-crt.php?monitorid=11

Dividend for Starters

Verwijderd

ik zit nu ook te kiezen of ik een Iiyama of LG ga nemen.
Het gaat dan tussen de iiyama HA901D Vision Master Pro453en de 915 FT+ .
Nu hoor ik veel lui zeggen dat ik voor lg moet gaan dat dat veel beter is.
Ik weet het echt niet dus daarom ga ik ook maar naar een computerboer in de buurt.
Weet iemand uit ervarong wat nou beter is.
Ik weet wel me pa heeft die lg 715 ft+ is echt strak beeld.
Ik erger me daar aan die kont van dat ding.
Dat heb je met 19 inch denk ik nog meer, maar als je de afmetingen van iiyama ziet vind ik dat wel mee vallen.
Maar wat vinden jullie nou wat mooier is.
Ik ga denk ik niet hoger dan 1800, gulden betalen.

Verwijderd

maar waarom dan niet die dell P991 voor 800,- (Dunnet en lebox)? Dat ding heeft de beste specs van alle hier genoemde monitoren... (als je alleen op de specs afgaat natuurlijk :))
Ik kom toch maar erg weinig (goed) onderbouwde meningen tegen hier...

• robhof
  • Laatst online: 17:19

robhof

Lembongan view

Zit nu maar een Iiyama S900MT1 te staren en hij bevalt prima! Problemen gehad met moire en onscherp midden van het beeld, opgestuurd en grotendeels verholpen. Heb nog een heel klein beetje last van moire, maar stoort me eigenlijk niet. Voor het geld vind ik het een goede monitor, maar verwacht geen topmonitor! Het beste kun je wat winkels afgaan om monitoren te bekijken en dan uiteindelijk via internet bestellen. Succes! ;)
Pagina: 1