Toon posts:

Iemand ideeen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een GeForce 3 aangeschaft, en nu heb ik nog een oude GeForce 1 SDR liggen.
Het leek me leuk om dat ding in mijn vrije tijd een beetje te modden......... :)
Iemand ideeen over wat ik allemaal zou kunnen doen?
Er zitten trouwens GEEN heatsinks op het RAM.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:14 schreef Penaa het volgende:
Ik heb nu een GeForce 3 aangeschaft, en nu heb ik nog een oude GeForce 1 SDR liggen.
Het leek me leuk om dat ding in mijn vrije tijd een beetje te modden......... :)
Iemand ideeen over wat ik allemaal zou kunnen doen?
Er zitten trouwens GEEN heatsinks op het RAM.
Mischien is het een heel raar idee, maar wat dacht je van heatsinks op het ram :P :P

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:18 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Mischien is het een heel raar idee, maar wat dacht je van heatsinks op het ram :P :P
lol :+

Idd en een grote-mega koeler op je gpu.

| I've got permission to color outside the lines |

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

een super orb op de gpu *D

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Gooi dit erop >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/hfcombo_TheCorefan.jpg
The Core

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

ijsklontjes op je gpu en dan powertstril ofsow gebruiken en dat ding opfokken totdat je er een ie op kan bakken

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Een mooi waterkoeling projectje misschien?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

ik denk dat je gewoon een keer met peltiers moet expirimenteren. Gooi op je GPU een pelt (wel waterkoeling tuurlijk) en op je ram een koperen plaat met eveneens een pelt. anders ram-pelts, deze zijn kleiner en hebben iets van 18watt ofzo. Ideaal om ze te gebruiken op je ram.

wel pics posten he!!

gewoon een leuk projectje

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zelf ook al aan waterkoeling te denken.
Zon Canopus GeForce 3 ziet er ook wel stoer uit met die koperen platen erop. Zou ik ook eerst koperen plaat en dan op die plaat weer heatsinks kunnen doen en dan een of andere lompe koeler op de GPU modden?
Of kan je dan net zo goed meteen de heatsink op de RAM doen? Heeft zon koperen plaat alleen zin met pelts? En hoe moet ik de warmte van de pelt dan afvoeren?

btw die RAM-modules komen aan de onderkant van de kaart er ook weer uit, dus daar kan ik natuurlijk iets soortgelijks doen als aan de bovenkant.

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/ext/i.dsp/994321975.jpg

Zoiets krijg je dan dus..................ziet er vrij bruut uit moet ik zeggen. Ze zeggen dan dat er geen koelribben nodig zijn, maar wat wel opvalt is dat die sinks doorlopen onder de koeler van de GPU, dus die zorgt ook voor een deel afvoer.
Maar waterkoeling is wel creatief, maar om dat alleen voor de videokaart te doen....nee, dan doe ik er ook nog wel eens mn CPU bij.

Een Vmod is neem ik aan bij zon GeForce 1 niet nodig, als je mem en gpu- speed op max zet (met betere koeling)?

Verwijderd

overclocken met dat ouwe kreng kijk gewoon hoe ver je hem krijgt en dan verkopen die hap >:)

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik zou geen geld aan koper uitgeven om waterblokkies en ramsinks van te maken. Doe dat dan voor je geforce3 en kijk tot hoever die kan, is veel nuttiger.

Wel leuk om met spul dat je toch al hebt helemaal te (ver)kloten. Dan is het ook boeien als ie kapot gaat.
Pagina: 1