Toon posts:

Wish Click & Dial: Telefonie :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren weer een telefoonrekening gehad van Wish.... kosten over maart 2001! Huil huil! :'( :'( als dat toen al zo hoog was hoe moet dat dan met de rekeningen die ik nog moet krijgen over apr/mei/jun/jul/aug!)

Vreemd was ook dat de nu zowel lokaal als interlokaal op de factuur waren vermeld, terwijl ik nog een brief heb waarin duidelijk vermeld staat: "alle gesprekken binnen uw eigen woonplaats (=lokaal) op de KPN factuur vermeld staan" :?

Maar toen ik me eens ging bezinnen op mijn "hoge telefoonkosten" en dat deed door mijn specificaties eens te bekijken vond ik nog iets bijzonders: de kosten slaan nergens op! Voorbeeldje: Op 13-03 heb ik volgens de speceficatie vanaf 16:32 (piek) 2:03 uur(124 min) geinternet. Kosten f 9.57 ex dus 11,38 incl BTW! Als ik dit ga vergelijken met KPN (huidge tarieven) dan zou dit op een bedrag van f 7,40 (incl) zijn. Dat scheelt nogal niet wat!:0

Eerst dacht ik nog: ze hebben andere lokale gebieden daar heb ik met mijn stomme kop |:( natuurlijk niet opgelet, maar nee hoor, want op http://web.wish.nl/tarieven/ staat Onder Nederland interlokaal wordt "buitenbasisgebied" verstaan. Voor lokale gesprekken rekenen wij dezelfde tarieven als KPN-Telecom, met een piek-, dal- en nachturen tarief.
Daaruit kan ik toch opmaken dat dit niet het geval is? Dit zou natuurlijk ook een lelijke instinker voor alle gebruikers zijn. ;(

Ook een enorme blunder is het dat bij mijn huidige factuur er een verkeerd rekeningnummer onder staat, terwijl het bij mijn 1e factuur nog wel klopte. :Z

Verder is het zo dat Wish in een nieuwsbrief (mei 2001) heeft aangekondigd dat de telefoonrekening binnenkort via het internet (net als bij KPN) kan worden opgevraagd. Ja ja, 5 maanden later nog niets te zien. :?

Uit veel blijkt dus dat Wish zijn bedrijfje niet op orde heeft:
*er wordt niet gereageerd op mailtjes,
*zeer lange wachtijden en vervolgens een gleuf aan de telefoon krijgen die vraag of ik op een later tijdstip wil bellen,
*vage brieven met aankondigingen die tot op de dag van vandaag nog niet zijn waargemaakt,
*telefonie facturen van meer dan een half jaar geleden waarvan de kosten zeer in twijfel moeten worden getroffen
*verkeerd rekeningnummer vermelden

:? :? :? :? :?
Mijn vraag aan jullie is: Kan Wish dit maken? Zijn er meer mensen met klachten? en wat raden jullie aan bij te doen? machtiging intrekken en automatische incasso laten terugstorten?

Wish :r of ligt het aan mij?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:40 schreef xrayden het volgende:
lang verhaal :+
naja ze maken wel errug veel fouten..
misschien een klacht bij de consumentenbond, zodat die je kunnen helpen :+

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:40 schreef xrayden het volgende:
Gisteren weer een telefoonrekening gehad van Wish.... kosten over maart 2001! Huil huil! :'( :'( als dat toen al zo hoog was hoe moet dat dan met de rekeningen die ik nog moet krijgen over apr/mei/jun/jul/aug!)

Vreemd was ook dat de nu zowel lokaal als interlokaal op de factuur waren vermeld, terwijl ik nog een brief heb waarin duidelijk vermeld staat: "alle gesprekken binnen uw eigen woonplaats (=lokaal) op de KPN factuur vermeld staan" :?

Maar toen ik me eens ging bezinnen op mijn "hoge telefoonkosten" en dat deed door mijn specificaties eens te bekijken vond ik nog iets bijzonders: de kosten slaan nergens op! Voorbeeldje: Op 13-03 heb ik volgens de speceficatie vanaf 16:32 (piek) 2:03 uur(124 min) geinternet. Kosten f 9.57 ex dus 11,38 incl BTW! Als ik dit ga vergelijken met KPN (huidge tarieven) dan zou dit op een bedrag van f 7,40 (incl) zijn. Dat scheelt nogal niet wat!:0

Eerst dacht ik nog: ze hebben andere lokale gebieden daar heb ik met mijn stomme kop |:( natuurlijk niet opgelet, maar nee hoor, want op http://web.wish.nl/tarieven/ staat Onder Nederland interlokaal wordt "buitenbasisgebied" verstaan. Voor lokale gesprekken rekenen wij dezelfde tarieven als KPN-Telecom, met een piek-, dal- en nachturen tarief.
Daaruit kan ik toch opmaken dat dit niet het geval is? Dit zou natuurlijk ook een lelijke instinker voor alle gebruikers zijn. ;(

Ook een enorme blunder is het dat bij mijn huidige factuur er een verkeerd rekeningnummer onder staat, terwijl het bij mijn 1e factuur nog wel klopte. :Z

Verder is het zo dat Wish in een nieuwsbrief (mei 2001) heeft aangekondigd dat de telefoonrekening binnenkort via het internet (net als bij KPN) kan worden opgevraagd. Ja ja, 5 maanden later nog niets te zien. :?

Uit veel blijkt dus dat Wish zijn bedrijfje niet op orde heeft:
*er wordt niet gereageerd op mailtjes,
*zeer lange wachtijden en vervolgens een gleuf aan de telefoon krijgen die vraag of ik op een later tijdstip wil bellen,
*vage brieven met aankondigingen die tot op de dag van vandaag nog niet zijn waargemaakt,
*telefonie facturen van meer dan een half jaar geleden waarvan de kosten zeer in twijfel moeten worden getroffen
*verkeerd rekeningnummer vermelden

Mijn vraag aan jullie is: Kan Wish dit maken? Zijn er meer mensen met klachten? en wat raden jullie aan bij te doen? machtiging intrekken en automatische incasso laten terugstorten?

Wish :r of ligt het aan mij?
aangetekend aanklagen met wanprestatie. Binnen 4 weken kloppende rekening eisen.

Anders gewoon geld terug halen

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, gisteren eindelijk iemand aan de telefoon: Schriftelijk een klacht indienen bij SCARLET TELECOM! nu komt de aap uit de mouw..
dit wordt een langdurig gezeik denk ik....

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar als je Wish (of dus Scarlet Telecom :) ) ingesteld hebt als Carrier PreSelect dan kun je lokaal ofwel via Wish bellen ofwel via KPN. Als je via Wish wilt bellen zet je het kengetal voor het nummer, wil je via de KPN dan pak je het nummer zonder kengetal. Wish zou idd dezelfde tarieven als KPN moeten hanteren MAAR heeft geen voordeelnummerkorting, dus voor je (lokale) voordeelnummers moet je NOOIT een kengetal draaien!

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee, want je kunt via een speciaal nummer je lijn zo instellen dat alle gesprekken standaard met het pre-selectie nummer worden gebeld. Dit na aanleiding van een uitspraak van de OPTA. Dus, en de tarieven zijn idd hetzelfde, behalve voor Internetverkeer. En daarvan hebben ze mij niet op de hoogte gesteld, dat geven ze zelf toe!

Dusss vandaar dat ik de boel laat blokkeren. De tarieven van internet zijn namelijk zo'n 45% duurder, want blijkbaar moet je voor internet weer een ander pre-selectie nummer gebruiken. Vandaar mijn klacht :)

Mijn tip: blijf gewoon KPN bellen!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:00
als ik het dus goed begrijp dan krijg je EN een rekening van kpn EN een van wish?

kreeg namenlijk net een vriend van me aan de lijn: bij zijn vriendin thuis hebben ze wish, en ze hadden voor maart (1e maand) een normale rekening gehad qua hoogte van de kpn. Nu krijgen ze opeens een super hoge rekening van wish voor die maand!! snappen er niks van. Ze hebben eg nooit 2x zo veel gebeld die maand!!
Gaan mobielle nummers via wisH??

• marsian
zeg xrayden, al meer bereikt mbt je rekening???

Zitten denk ik hier met hetzelfde probleem!! De kosten die wish in rekening brengt zijn zeeer dubieus. Betwijfelen of deze wel reeel zijn of dat wish de boel oplicht. Hoe kan je ooit wanneer jeje internet kosten onderbrengt in die abbo kosten van wish (70 piek per maand voor 2 uur internet perdag) je totale belkosten toch verdubbellen van 400 per 2 maanden naar 800 piek.

Zijn er meer lui die de rekening van wish niet vertrouwen????

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb ook al heel wat geklooi gehad met Wish en hun rekeningen.
Op 14 juni heb ik me aangemeld voor Click & Dial. Op 28 juni kreeg ik een afrekening over de maand juni en augustus. Okay, prima, zou je denken.
Op 4 september (!) krijg ik eens een afrekening over de maanden juli (ja, alweer!) en augustus. Juli was dus 2x gerekend! Klantenservice gebeld hoe dit zat. Foutje, kwam wel vaker voor, en ik kon het totaalbedrag gewoon storneren, dan zouden ze opnieuw 70 gulden in rekening brengen.
Heb ik dus vorige week even gedaan, kon nog prima.
Vandaag ontdekte ik dat er 265,46 van m'n rekening was afgeschreven. Maar een rekening heb ik hiervan nooit gezien! Ik heb dus ook geen flauw idee over welke maanden dit nou weer is!
Wel weet ik dat ik morgen Wish ga bellen en flink nijdig ga worden, en daarna gelijk opzeg vanwege alle ellende die ik heb gehad met uren tekort, niet kunnen inloggen etc etc :(:(:(

Ben inmiddels lid van Wanadoo geworden. Die schiet ook niet op met z'n rekeningen.

• marsian
een rotzooi bedrijfje dus!!

Verwijderd

Topicstarter
Via telefoon gesprekken ben ik het volgende te weten gekomen:

Wat betreft wat wel en niet of de KPN factuur komt te staan:
In eerste instantie was het zo: Interlokaal, internationaal & mobiel zouden via Wish lopen. Dat hebben ze echter inmiddels gewijzigd en wel zonder ons op de hoogte te stellen. Nu komt alles op de Wish factuur, behalve binnen je eigen woonplaats, lees dus niet Lokaal hier. Het is mogelijk dat andere mensen later hebben aangemeld en een andere verhaal gelezen hebben.

Wat betreft de tarieven:
Op dezelfde aanmeldingsbrief staat:
voor de volledigheid: voor bellen binnen jouw regio haneren wij overdag maar ook Žs nacht en in het weekend dezelfde tarieven De overige tarieven zijn een stuk voordeliger, je belt altijd tegen het voordeligste tarief!

Wat blijkt na 45 min telefoneren met service desk: Internetverkeer is duurder, dus als je denkt dat je naar je internetprovider gewoon lekker lokaal belt dan heb je het mis! Dat is :( veel duurder, ik geloof zo rond de 50%! Terwijl op internet http://web.wish.nl/tarieven/ tot op vandaag nog geen aparte internet tarieven staan genoemd.
Bij Wish geven ze als enige reactie: er zijn meer mensen die die fout hebben gemaakt Fout? Wat fout! Dus vraag ik aan de jonge dame aan de telefoon: Was aparte tarieven op de hoogte gebracht dan? Nee, niet dat ik weet, meneer. Dus aangezien ik niet goed op de hoogte was heb ik in principe recht op vergoeding? Tja daar kan ik geen uitspraak over doen meneer. U zult u hievoor moeten richten aan Scarlet Telecom die gaan over die zaken.
Fijn zeg! Dat wordt weer een heel gezeik! Ik neem een abo van Wish, maar moet me richten aan Scarlet! Wie moet ik nou verantwoordelijk stellen?

Over de langzame facturering:
We hadden inderdaad wat problemen met de de facturering meneer, maar deze zijn inmiddels opgelost. Ja ja.. krijg nu elke dag een factuur van ze maart/april/mei/juni/juli/aug/sept/okt en de bedragen liegen er niet om! Bovendien is het ontvangen van 3 x dezelfde factuur, maar met een andere rekening nummer niet normaal. Ze stuurden er zelfs geen opmerking bij zodat de wat minder oplettende mensen zich eens flink achter de oren gingen krabben? 3 x factuur van maart?

Over het online bekijken van je facturen:
deze optie is voorlopig nog niet beschikbaar meneer

Zeer dubieus dus allemaal, ze hebben ons niet voldoende ingeinformeerd en hebben zich alleen maar gericht op de verkoop, klanten klanten klanten, maar vergeten dat er een heel apparaat achteraan komt: factureren, service, nieuwsbrieven.

Wat internet betreft gaat is er soms ook wat mis: af en toe proberen ze 10 min van je 2 uur perdag weg te smokkelen, maar na een mailtje krijg je die bij de volgende dag 10 min extra. Sorry, meneer foutje in het systeem. Ja ja.. eerst geloofde ik dat wel, maar nu?

Volgens mij heb ik en corrigeer me als het niet goed is, recht om duidelijkheid, tot die tijd hoef ik mijn rekeningen niet te betalen (ze dus te laten s(t)oneren). Heb ik recht op een betalingsregeling van de facturen die binnen een week over 6 maanden binnenkwamen.

't wordt steeds duidelijker dat het een :r -boel is.

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Hmm, heb voor telefonie nog geen rekeningen gehad, maar die zie ik toch niet helemaal onbezorgd tegemoet als ik dit lees... :?

Misschien tijd voor Breekijzer? ;)

• FreakR
  • Laatst online: 13-08 15:54
ik wist dat ik niet de enige was :(
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik de carrier select weer uit zet? En dus weer gewoon via de KPN bel??

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan moet je bellen naar 0800-1273 (gratis) en dan instructies volgen. Dit is het door de OPTA verplichte "automatische pre-selectie aan/uit" nummer

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 12:45
Had ook al een andere topic geopent, deze was me namelijk niet opgevallen! ik heb dus dit meej gemaakt met Wish C&D

Ik kreeg vandaag m'n bankafschrift binnen van Wish Click en Dail. (M'n abbonement is over 3 dagen afgelopen omdat ik 't stop heb gezet) Tot m'n schrik halen ze een bedrag van 250 piek van m'n rekening
Geen factuur of niks ontvangen en ook geen beschrijving erbij waar ze die 250 piek op basseren Duzz ik al m'n bankafschriften en Facturen erbij gepakt en toen zag ik dat ik betaal heb t/m 31 augustus! Duz ze zouden eigenlijk nog van 1 september t/m 21 oktober eraf moeten halen. Dit kan nooit 250 gulden zijn (Abbo per maand kost 69,95 en ik heb m'n abbonement langer dan 3 maanden <-- minimale contractsduur)

Duzz ik de Wish Helpdesk bellen na 15 minuten kreeg ik er eindelijk iemand aan. Ik m'n probleem uitgelegt en volgens mij was ik niet de enigste die 't zelfde probleem heeft, want deze mevrouw reageerde nogal nors. Ze zei zo van ja dan heeft u Wish Telefonie geactiveerd omdat je ook 100 belminuten per maand gratis krijgt. Dit heb ik echter nooit gedaan omdat ik Wish niet echt vertrouw en liever al m'n telefonie via Kpn heb lopen. Dit heb ik haar ook duidelijk gemaakt maar ja dat wilde ze niet snappen. Toen vertelde ze me dat ik de factuur maar moest afwachten. Maar ja die andere facturen kwamen altijd eerder dan dat er geld van m'n bankrekening af werd geschreven, en dan zou dat nu ineens andersom zijn Eerst geld afschrijven dan factuur pas sturen?

Zijn er meer Tweakers met ditzelfde probleem of heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Ik weet niet of ik het nog kan laten storneren Omdat dit binnen een bepaalde aantal werkdagen moet. En ik kreeg vandaag m'n bankafschrift pas waarin stond dat Wish 12 oktober 250 piek van m'n rekening heeft afgeschreven

• koelkast
  • Niet online
Op vrijdag 19 oktober 2001 12:44 schreef Shadowzon het volgende:

...

Zijn er meer Tweakers met ditzelfde probleem of heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Ik weet niet of ik het nog kan laten storneren Omdat dit binnen een bepaalde aantal werkdagen moet. En ik kreeg vandaag m'n bankafschrift pas waarin stond dat Wish 12 oktober 250 piek van m'n rekening heeft afgeschreven
Zoiets had ik dus ook. Je hebt ook nog 15 gulden aan introductiekosten en wat je nu hebt betaald (onvrijwillig) is dus alles t/m september ofzo.

En storneren kún je doen tot 30 dagen nadat het bedrag van je rekening is afgeschreven, maar dan zou ik het eerst wel aan ze vragen, voor je het weet staat de deurwaarder voor je deur :(

Verwijderd

bij mij hebben ze de 12de ook 267,20 afgeschreven zonder rekening gezien te hebben. Ik snap ook niet hoe ze aan dit bedrag komen. Ik heb me bij de telefonie service van wish niet aangemeld. dus de rekening kan hoogstens 140 gulden zijn. Ik snap er niks van.
Morgen gelijk effe een mailtje sturen!!!!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Op vrijdag 19 oktober 2001 17:13 schreef rienstra het volgende:
bij mij hebben ze de 12de ook 267,20 afgeschreven zonder rekening gezien te hebben. Ik snap ook niet hoe ze aan dit bedrag komen. Ik heb me bij de telefonie service van wish niet aangemeld. dus de rekening kan hoogstens 140 gulden zijn. Ik snap er niks van.
Dat zal je achterstallige C&D abonnement nog wel eens kunnen zij die 267,20. Zijn ze ook niet echt vlot mee.

Echte HD kijk je op een plasma TV

• koelkast
  • Niet online
Op vrijdag 19 oktober 2001 17:13 schreef rienstra het volgende:
Waarschijnlijk is er geen incasso geweest na je vorige rekeningen. Dat was bij mij ook het geval.. :(

Verwijderd

nee want ik heb tot van 1 juli tot 1 september 139.90 betaald moet nu dus van 1 october tot 1 dezember 139.90 betalen en geen 267,20 :?

Verwijderd

Topicstarter
Nu totaal voor een 1500,- aan facturen liggen en tot op vandaag is er nog niets afgeschreven. Opvallend was dat mijn laatste 3 rekeningen, die ik vorige week pas binnen kreeg, weer andere tarieven hanteren dan de vorige 6/7. Nu komt ik steeds op zo'n f 100,- uit ipv 250,-! En volgens mij is mijn bel/internet gedrag echt niet gewijzigd in de afgelopen maanden.

Wanneer ze plots toch wat afschrijven: terug laten storten, heb een aangetekende brief verstuurd naar Scarlet Telecom, dat is (lees bovenstaande verhaal) volgens Wish de boosdoener. Laat ze eerst maar eens met wat duidelijkheid komen.

Zijn er al wel mensen waarbij de automatische incasso al wel gewoon is afschreven?

groeten
Pagina: 1