Toon posts:

Gameport naar usb werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst zo'n usb to gameport converter gekocht van sitecom. Om mijn gamepad pro op de usbpoort aan te sluiten. Alleen reageert mijn gamepad niet op de usb. Op de gewone gameport deed tie het wel.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

dat had ik je zo wel kunnen vertellen....
het enige wat kan werken in zo'n geval is een echte gamepoort -> usb die ook gezien word als apart apparaat in apparaatbeheer

buiten dat kan je het shaken....

helaas

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Werkt niet. Bij een gewone analoge gamepad werkt het waarschijnlijk wel. Als je het schakelaar onder op die GP Pro op 1-persoon modus zet, doet hij het waarschijnlijk wel, maar natuurlijk slechts met vier knoppen. Als je hem op GrIP modus zet om alle 10 knoppen te gebruiken, gaat de gamepad het Gravis Interface Protocol (GrIP) praten. Als die convertor dat niet snapt, doet het het dus niet.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, dus dat ding kan weer terug naar de winkel! :(

Maar in het config.scherm bij controllers staat iets van selecteer gameport. daar staat satndaardgameport en verder kun je niets wijzigen. Zou daar usb ofzo moeten staan?

bvd

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

als het echt een hardware oplossing is wel ja
daarmee bedoel ik dus een apparaat dat je moet installeren met diskette of cdrom

als het dus een converter is waar je niets voor moet doen gaat het NIET werken...
we hebben hier ook van die converters gehad maar geen van alle werktem zoals het hoorde

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Ik heb zo'n convertor voor bij m'n Sidewinder Freestyle pro, maar die werkt ook alleen met die freestyle pro. Hetzelfde geld trouwens voor de convertortjes van Logitech, als je geen drivers hebt voor die joystick met USB, kan je het wel vergeten (loisch)

Blog (Linux-related)

Pagina: 1