fps en digitaal

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
kan je met een sblive en een speakerset bestaande uit 4 boxen en een subwoofer, en die digitaal ondersteunt, fps en digitaal geluid krijgen.
Ik dacht namelijk dat als je hem aansluit op digitaal, dat hij dan geen fps meer geeft, omdat het geluid dan maar uit 2 boxen komt, dus dat je tussen muziek luisteren en games spelen steeds moet wisselelen, am i right?

• mad_dog
  • Laatst online: 19-07 12:28
jaja, zoveel dagen verder, iemand toch nog een idee >:)

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik ben er ook al een poosje naar aan het zoeken geweest.
Mijn conlusie is dat als je je speakers digitaal aansluit kan je geen A3D en EAX geluid (of andere positionele geluiden) als je decoder ze niet ondersteund.
En ik geloof dat alleen de cambirdge/creative zo'n set hebben
Dus je zal steeds moeten wisselen tussen digitaal en analoge aansluitingen.
Maar ik geloof dat de yamaha tss1 speakerset een optie heeft om te schakelen tussen 5.1 4.1 en 2.1 geluid.
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/TSS1/TSS1.html
Misschien dat het wel met die set kan. Ik heb hem alleen niet kunnen vinden :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

De speakerset en de geluidskaart zullen dan moeten samenwerken. Als je bijvoorbeeld een DTT2500 op een SBlive aansluit (digitaal) dan kan je de DTT2500 gewoon EAX laten weergeven.

Laat dit nu ook gelijk het enige voorbeeld zijn dat ik ken (creative speakers dus)...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Maar of dat je nou analoog of digitaal aansluit, het maakt niks uit voor de kwaliteit, aangezien de D/A converters in die speakers vaak net zo goed of slechter zijn dan die op de geluidskaart.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel