Toon posts:

CHELLO Limiet Serieus !!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier laatst een topic gestart over een limiet van Chello, en daarin werd mij verteld dat ik me eigen geen zorgen hoefde te maken, maar zoals ik dat hier lees, dan trek ik de volgende conclusie:

- Chello van F99,- per maand heeft een limiet van 4 GB.

Lees dit volgende artikel maar eens uit Dealer Info 13.

Graag jullie reacties, want als dit serieus is, dan graag jullie reacties en/of oplossingen.

CHELLO Artikel

Gr. Thanx Firemoth

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Kan de pagina niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry verkeerde link !

Nogmaals : CHELLO Artikel

Verwijderd

link is down, en het lijkt me niet dat het echt waar is.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:26 schreef Firemoth het volgende:
Beste Tweakers,

Ik heb hier laatst een topic gestart over een limiet van Chello, en daarin werd mij verteld dat ik me eigen geen zorgen hoefde te maken, maar zoals ik dat hier lees, dan trek ik de volgende conclusie:

- Chello van F99,- per maand heeft een limiet van 4 GB.

Lees dit volgende artikel maar eens uit Dealer Info 13.

Graag jullie reacties, want als dit serieus is, dan graag jullie reacties en/of oplossingen.

CHELLO Artikel

Gr. Thanx Firemoth
beetje onzin allemala ik werkt by chello en ze hebben inderdaad een limiet maar die is toch echt 16 gig

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Volgens mij is die limiet erg rekbaar en ligt het er ook aan of je anderen dwars zit met je dataverkeer.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:29 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

beetje onzin allemala ik werkt by chello en ze hebben inderdaad een limiet maar die is toch echt 16 gig
Waar staat dat op de chello site?
Wat gebeurd er als je er over heen gaat?
(btw, ik zelf kom nooit boven 16 gig)

Verwijderd

Topicstarter
He!

Maar hoe komen ze dan aan dat artikel met die gegevens ! Lees maar eens.

En is die 16GB per maand?

Gr. Firemoth

Verwijderd

Ik weet zeker dat ik daar overheen ga en ik hoor nooit wat ;)

En anders is er iemand de *piep* straks :(

Verwijderd

Over de 4 gieg heen? Dat ben je al in een dag...

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Nou ik wil graag geloven dat het niet waar is , maar ik ken chello goed genoeg om al die extra mb's terug te gaan vorderen , zonodig van jaren geleden ...

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:29 schreef Tijn_3d het volgende:
Ik vind dat dit eens goed uitgezocht moet worden en duidelijk ergens neer gezet moet gaan worden, want dit is allemaal zo onduidelijk als de pest. :(

Ik download nu zo'n 20+ gig per maand en heb echt geen zin om straks 60 ct per.. te gaan betalen als ik over het limiet heen zit. :(

Verwijderd

move.to/it :+

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11

RvV

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:37 schreef PCdude2000 het volgende:
Doe niet zo raar, ik zit op ruim 500mb per maand. Samen met mijn broer zitten we rond de 1Gb.

Y'24

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
wees blij allemaal, bij zeelandnet heb je een limiet van 2,5 gig of 5 gig (bij 256/512 abo.)

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:39 schreef RvV het volgende:

[..]

Doe niet zo raar, ik zit op ruim 500mb per maand. Samen met mijn broer zitten we rond de 1Gb.
1 divxje is al 500mb >:)

Verwijderd

[..]

dan ben je een lieve internet gebruiker :+
je komt er makkelijk overheen.. maar ze moeten je toch eerst een waarschuwing geven voordat je over de max download zit wil je straks meer moeten betalen

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

[..]

Dan download jij vast geen films ;)

SA --> IT :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:42 schreef ZeTt het volgende:

[..]

Idd, wou het net zeggen jah :)

Tsjeeez man ff een paar DivX'jes en het is al gebeurd :(

• raymondw
  • Laatst online: 16:23
Ik weet uit ervaring en Chellonetwerk stat's dat mijn "dataverkeer" stukje boven gemiddeld zit...

En ik heb nog NOOIT een brief,emeeuw of phone gehad...

limiet = onzin

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 20:14

sus

is druk :+

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:40 schreef Conquistador het volgende:
wees blij allemaal, bij zeelandnet heb je een limiet van 2,5 gig of 5 gig (bij 256/512 abo.)
Jah, 2,5GB. Na twee dagen zit ik al op 2300MB, dan kan ik de rest van de maand niets meer doen, ook de mail zit hierin.

Hoevaak ik al niet over die 2500MB heen ben geweest, moet je weer betalen voor elke MB teveel.

* sus wil kabel-internet zonder datalimiet/met hoge datalimiet.

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:43 schreef mafiasven het volgende:

[..]

dan ben je een lieve internet gebruiker :+
je komt er makkelijk overheen.. maar ze moeten je toch eerst een waarschuwing geven voordat je over de max download zit wil je straks meer moeten betalen
Nee waarschuwing hoeft dus niet want daar heb je voor getekend, en de fair use policy staat op het internet . EN voor eventuele wijzigingen heb jij ook gewoon getekend..

• RvV
  • Laatst online: 16:11

RvV

[..]

Ja ok. Daar doe ik dus niet aan. Ik zou wel willen, maar met een datalimit van 1Gb kom je niet zo ver.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je er best mee kan leven als je niet zo'n FTP zuiger bent. :) 1Gb is voor mij net te krap. Met 4Gb zou ik al ruim tevreden zijn.

Y'24

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik heb meteen maar even een mailtje naar chello gestuurd, eens kijken wat ze er op te zeggen hebben.

Hopelijk snel antwoord. Al was de vorige mail die ik stuurde pas na een maand beantwoord :(

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

[..]

En als je een goeie hebt 1400 :D

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:46 schreef Bobbert het volgende:
Ik heb meteen maar even een mailtje naar chello gestuurd, eens kijken wat ze er op te zeggen hebben.

Hopelijk snel antwoord. Al was de vorige mail die ik stuurde pas na een maand beantwoord :(
ben benieuwd alleen zal het nog wel lang duren :(

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:37 schreef PCdude2000 het volgende:
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:37 schreef Bobbert het volgende:
Ik download nu zo'n 20+ gig per maand en heb echt geen zin om straks 60 ct per.. te gaan betalen als ik over het limiet heen zit. :(
Snappen jullie nou ècht niet dat zulk gedrag juist heeft geleid tot die na vorderingen :?
4GB per dag (!) vind ik totaal niet onder fair-use vallen...
En als je denk dat dat aan te bieden is voor 99 piek per maand, dan ben je ontzettend dom.
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:43 schreef mafiasven het volgende:
maar ze moeten je toch eerst een waarschuwing geven voordat je over de max download zit wil je straks meer moeten betalen
En waarom zou dat dan wel niet moeten ?
Je hebt er blijkbaar voor getekend, en als je door rood rijd (met de auto...) krijg je meestal ook niet eerst een waarschuwing...

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:58 schreef Jake het volgende:

[..]

[..]

[..]

Snappen jullie nou ècht niet dat zulk gedrag juist heeft geleid tot die na vorderingen :?
En als je denk dat dat aan te bieden is voor 99 piek per maand, dan ben je ontzettend dom.
[..]
gun ons ook een plezier |:( :+
En waarom zou dat dan wel niet moeten ?
Je hebt er blijkbaar voor getekend, en als je door rood rijd (met de auto...) krijg je meestal ook niet eerst een waarschuwing...
je moeten je waarschuwen, want stel jij download opeens 40 gig noem maar iets.. dan kunnen ze niet meteen van jou eisen dat je bijbetaald, eerst een waarschuwing ga je dan verder dan moet je bijbetalen.
ow ja ik heb 3 jaar geleden voor me chello getekend toen waren de situaties wel ff wat anders ;) :+

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:58 schreef Jake het volgende:
Hmmm, als ze toch geen limiet hebben moeten ze er niet raar van opkijken als zoiets gebeurt hoor, en wat nou fair-use, ik download die film en apz meestal 's nachts dus van mij hebben ze geen last, betaal gewoon 100 piek per maand en dat vind ik meer dan genoeg 8-)

oh en ps. ik ben niet dom :Z

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:46
Chello zegt niks over een aantal gigabytes en hier staat ook dat ze NIET! zomaar meer dan 99 piek per maand op je rekening kunnen zetten.

3 Onevenredig verbruik van data

Artikel 9.2 Algemene Voorwaarden:

"De klant dient zich te onthouden van onevenredig verbruik van data dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort".

Klanten dienen ervoor te zorgen dat hun activiteiten het gebruik van de chello Service door anderen niet onnodig verstoren of beïnvloeden, of het netwerk overmatig belasten. Daarnaast dienen Klanten ervoor te zorgen dat hun activiteiten de faciliteiten van UPC voor het leveren en monitoren van de service, backbone, netwerk nodes en/of andere netwerkdiensten niet onnodig verstoren of anderszins nadelig beïnvloeden.

Het kabelnetwerk waarmee Klanten met het Internet verbonden bent wordt gedeeld met andere gebruikers. UPC beschouwt verbruik van data 'onevenredig', indien de Klant dermate grote hoeveelheden informatie ontvangt of verstuurt dat het gebruik van de chello service en/of het internet voor andere gebruikers wordt verstoord.

UPC is gerechtigd eenzijdig vast te stellen dat een Klant een onredelijke hoeveelheid dataverkeer genereert.

Maatregelen UPC
Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen:
1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in strijd is met de AV, en waarin hem verzocht wordt zijn verbruik aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van zijn verbruik zal worden opgestuurd.
2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo'n verandering op de hoogte.
3. Uiteindelijk, indien bovengenoemde acties niet tot resultaat hebben dat het gedrag van de Klant wijzigt, is UPC, met inachtneming van artikel 21 AV, gerechtigd de overeenkomst met de Klant te beëindigen.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Mhhh, ze hebben het (in die scan van dat artikel) ook over met terugwerkende kracht navorderen, wat klanten meer dan 4 Gig p/m hebben verbruikt...

Dat kunnen ze volgens mij nooit maken, dat moet toch eerst ergens gestaan hebben ??

Het enige wat ik heb gezien is een FUP/AUP, waar geen concrete cijfers genoemd werden wat betreft limieten laat staan vergoedingen e.d.

Vage bedoening vind ik.... :? :Z

/Edit:
Precies Pc123, ze kunnen nooit navorderen, en als ze de algemene voorwaarden daarvoor gaan wijzigen, dan denk ik dat ze weer heel wat klanten gaan verliezen (ADSL wordt steeds meer beschikbaar)...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Pc123
Dat artiekel is volgens mij gewoon onzin.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 12:30 schreef Pc123 het volgende:
Dat artiekel is volgens mij gewoon onzin.
Laten we het hopen :)

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 18:57
Laten we een conclusie uit al deze posts trekken:

Je kan mazzel hebben of niet, je bent nl. erg afhankelijk van de aantal aansluitingen in de straat.
Ik bijv. ben een van de weinigen en haal gemiddel 30 a 40 gig p/m. Ik heb een keer een top gehad van meer dan 100gig p/m. Als je weet dat er veel mensen op dezelfde aansluitingen zitten dan beperk je grote downloads tot snachts(divx etc.). Want ze komen pas met klachten als er een slechte verbinding is in de straat --> dus je mede buren lopen te zeiken over een slechte verbinding (geloof mij zo werkt dit --> betrouwbare bron)

GreetZzz Renzo

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:40 schreef renzo4000 het volgende:
Laten we een conclusie uit al deze posts trekken:

Je kan mazzel hebben of niet, je bent nl. erg afhankelijk van de aantal aansluitingen in de straat.
Ik bijv. ben een van de weinigen aan haal gemiddel 30 a 40 gig p/m. Ik heb een keer een tot gehad van meer dan 100gig p/m. Als je weet dat er veel mensen op dezelfde aansluitingen zitten beperk je grote downloads tot snachts(divx etc.). Want ze komen pas met niet klachten als er een slechte verbinding is in de straat --> dus je mede buren lopen te zeiken over een slechte verbinding (geloof mij zo werkt dit --> betrouwbare bron)

GreetZzz Renzo
hmm zou het? Ik doe die test van chello wel eens en dan probeer zo laag mogelijk uit te komen door gewoon kei hard te gaan uploaden, dan zit ik op een download van zo'n 0.7 x isdn, en dat vinden ze dan toch wel te laag. Maar dat kan ik dus beter niet doen gekeken naar dit gedoe :?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik zit op minstens 75 GB per maand up+down,
lijkt me wel dat als dat niet mag, dat ze er wat van gezegd hadden of niet :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:57 schreef dreeke het volgende:
lijkt me wel dat als dat niet mag, dat ze er wat van gezegd hadden of niet :?
wow :o dan had je zeker een mailtje gehad van chello :+

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:57 schreef dreeke het volgende:
Overdrijven is ook een vak he :9

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 18:57
Op zaterdag 06 oktober 2001 14:01 schreef Bobbert het volgende:

Overdrijven is ook een vak he :9
Dat valt wel mee, ik als divx leecher zit daar ook vaak genoeg aan ligt een beetje aan de aantal releases van film die periode... zoals ik al zei heb ik al een top gehaald van meer dan 100gig dus .........

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 14:06 schreef renzo4000 het volgende:

[..]
eeuhmm beetje verkeerd gequote? :9

Maar ut kan idd wel ja :)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
(jarig!)
Ik is waarschijnlijk gewoon een grappig iets van die gast waarvan de site was, want ze kunnen zoiets toch gewoon nooit zomaar doorvoeren, zonder dat de klanten eerst op de hoogte worden gesteld..

En anders ff meelen naar die n.geboers@chello.nl >:)

En op de coax frontpage staat ook al niets, en dat zou er heus wel staan lijkt me, als het doorgevoerd zou zijn..

Trieste grap waarschijnlijk..

En dat bestand zal Chello wel hebben gewist hebben, om gezeur van de klanten tegen te gaan..
edit:
oh, er staat nog een link onder, handig zo'n edit knop

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Pc123
Ja gewoon een flauwe grap denk ik

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 14:28 schreef Pc123 het volgende:
/me denkt dat ook :+

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 14:28 schreef Pc123 het volgende:
Van een zeer triest persoon dan :r

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Ik download zo'n 20GB per maand heb nog nooit iets gehoord van een datalimiet. Maar als die er komt neem ik mooi ADSL. Weet iemand trouwens of ADSL een upload (snelheid-)limiet heeft?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 14:55 schreef Cardinoz het volgende:
Ik download zo'n 20GB per maand heb nog nooit iets gehoord van een datalimiet. Maar als die er komt neem ik mooi ADSL. Weet iemand trouwens of ADSL een upload (snelheid-)limiet heeft?
8 kb/s toch :?

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Whaaaaat?! Zo traag. Ik vond 15kb/sec van Chello al zo weinig!!!!!!!! :'(

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 14:58 schreef Cardinoz het volgende:
Whaaaaat?! Zo traag. Ik vond 15kb/sec van Chello al zo weinig!!!!!!!! :'(
Jep zo traag, je kunt ook FAST asdl pakken kost je 150 piek per maand heb je 16 kB/s upload en 128 kB/s download, dus dubbele van normaal asdl 8-)

Verwijderd

doe mij dan toch maar snello 8-)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:46 schreef mafiasven het volgende:
doe mij dan toch maar snello 8-)
Ik zou ook nooit overstappen :7

ps. ik dacht dat jij film ging kijken :?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 15:42 schreef Bobbert het volgende:
Jep zo traag, je kunt ook FAST asdl pakken kost je 150 piek per maand heb je 16 kB/s upload en 128 kB/s download, dus dubbele van normaal asdl 8-)
175,- MxStream Fast: 1024/256 kbits/s (is dus 128/32 kbytes/s)

Verwijderd

fair-use is bij chello 2GB per week...bij MXstream is dit 30 GB per maand... btw MXstream is geen normale ADSL maar een zeer afgeknepen en half-duplex vorm ervan...

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:57 schreef Jake het volgende:

[..]

Da zou kwa snelheden een goeie vervanger zijn van chello denk ik, maar kwa prijs echt nie..... ;(

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:58 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
fair-use is bij chello 2GB per week...bij MXstream is dit 30 GB per maand...
Hoe kom je aan die getallen?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:59 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die getallen?
ik heb chello gehad en nu mxstream...staat gewoon in hun voorwaarden...

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:00 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

ik heb chello gehad en nu mxstream...staat gewoon in hun voorwaarden...
Het enige wat ik kan vinden is:

* Bobbert De klant dient zich te onthouden van overmatige verbruik van data dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort.

En over betalen staat er dit:

* Bobbert Voor de chello Service is de Klant het volgende aan UPC verschuldigd:
éénmalige kosten (installatiekosten en kosten van netwerkkaart);
maandelijkse vaste kosten (abonnementskosten);
Waarborgsom kabelmodem.

Dus kun jij misschien ff laten zien waar je dat gevonden hebt...misschien dat er ook iets bijstaat voor het overschrijden van dat 'limiet'

• Pc123
Er staan inderdaad helemaal geen getallen in de algemene voorwaarden.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:39 schreef Pc123 het volgende:
Er staan inderdaad helemaal geen getallen in de algemene voorwaarden.
Zouden er dan nog andere voorwaarden zijn :?

Zoals speciale/irritante/geheime voorwaarden :9

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:42 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Zouden er dan nog andere voorwaarden zijn :? :9 Zoals speciale/irritante/geheime voorwaarden
voorheen stond er wel een limiet...maar ja Chello he!... :r

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:44 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

maar ja Chello he!... :r
als het niet werkt zoals het moet werken (lees: vreselijk traag, veel uitval) dan is chello :r want de kans dat ze er wat aan doen is klein, maar hiero is chello 8-) (lees: behoorlijk snel, weinig uitval)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Volgens mij geldt die limitiet alleen voor ZAKELIJKE abonnementen! Bij thusigebruik is er sprake van een FUP.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 17:02 schreef rdgf het volgende:
Volgens mij geldt die limitiet alleen voor ZAKELIJKE abonnementen! Bij thusigebruik is er sprake van een FUP.
Da zou idd wel kunnen ja :)

ps. lache icon heb je :D

• DarkShadow
  • Laatst online: 00:17
hmzz.. xat laatste maand aan de 20 gig, maar nix gemerkt, zal wel weer bull shit zijn die limieten.
zoals altijd...

Verwijderd

Ik denk dat ze niet je internet eraf gooien, maar je gewoon pakken met de download snelheid, de helft omlaag ofzo

Verwijderd

ze doen maar.
Heb nog steeds kabelinternet via school, en ze merken er blijkbaar niks van.
officieel had ik al lang afgesloten moeten zijn en het modem opgehaald, omdat ik van die school af ben nu.

Wat niet weet wat niet deert.
Tot nu toe heb ik trouwens nog niet 1 cent hoven te betalen.
Installatie -> geld aftrekken binnen 30 dagen. Niet gebeurd, prima!

Komen ze toch met een naheffing, dan wijz ik ze gewoon op mijn overeenkomst dat ik geen klant meer van ze ben sinds 1 september, en dus verder ook niets hoef te betalen :) )

Contractsvoorwaarden zijn soms best handig >:)

Verwijderd

Ik heb hier al tig topics gelezen met geknepen bandbreedte's, limieten, alles er op en er aan. Elke keer weer bullshit.
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:45 schreef cemtex het volgende:

[..]

Nee waarschuwing hoeft dus niet want daar heb je voor getekend, en de fair use policy staat op het internet . EN voor eventuele wijzigingen heb jij ook gewoon getekend..
Een waarschuwing moet wel. Ik heb getekend voor dat contract en niet voor wijzegingen achteraf. Chello heeft de plicht om dat te melden en dan heb je zelf de mogelijkheid tot opzeging.

En in die fair-use policy staat geen flikker.

Verwijderd

Op dit moment liggen de limieten bij ADSL nog hoog en heeft bv Chello nog steeds geen limiet vastgesteld.

Het is echter een kwestie van (korte) tijd tot dat breedbandinternet echt algemeen goed is, en dan kun je er donder op zeggen dat de limieten laag zullen zijn en je de extra MB's dik mag gaan afrekenen.

• Pc123
Chello heeft net nog een paar uur plat gelegen en is alweer de hele middag supersloom. :r :r :r En daar doen ze inderdaad niks aan.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 06 oktober 2001 23:45 schreef Pc123 het volgende:
Chello heeft net nog een paar uur plat gelegen en is alweer de hele middag supersloom. :r :r :r En daar doen ze inderdaad niks aan.
Hier geen last van, hele dag gewerkt als een zonnetje :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je al je eigen DNS en Mailservers draait dan heb je al een stuk minder probs met Chello.

BTW: Ik zit op een traffic van om en nabij de 50GB per maand en ik heb nog nooit wat van Chello gehoord.

• Anders
  • Laatst online: 16-08 23:04
Dit zal bij geen enkele rechter stand houden. Alleen al omdat in de Chello-voorwaarden het volgende staat:
Artikel 9 Dataverkeer

• 9.1 UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik kan worden gemaakt van de chello Service of dat de Klant altijd gebruik kan maken van de beschikbaar gestelde capaciteit.

• 9.2 De klant dient zich te onthouden van overmatige verbruik van data dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort.

• 9.3 UPC behoudt zich het recht voor om controles uit te voeren op het gebruik van haar netwerk en het verbruik van bandbreedte door individuele Klanten, zulks in verband met het verbruik.

• 9.4 Indien de Klant in strijd met dit artikel handelt, kan de Klant een waarschuwing ontvangen van UPC. Andere maatregelen die UPC kan nemen zijn onder andere, maar niet beperkt tot: extra kosten bij de Klant in rekening brengen, een datalimiet stellen, de Klant indelen in een andere tariefgroep dan de op grond van de Overeenkomst geldende tariefgroep dan wel de levering van de chello Service geheel of gedeeltelijk opschorten of beëindigen als bedoeld in artikel 21. UPC zal een dergelijke wijziging aan de Klant meedelen.

• 9.5 UPC is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die het gevolg is van bovengenoemde maatregelen van UPC.

• 9.6 UPC staat er niet voor in dat dataverkeer doorgegeven door of naar de Klant door middel van de chello Service binnen redelijke termijn, op juiste wijze en in oorspronkelijke staat wordt ontvangen. UPC aanvaardt ter zake geen aansprakelijkheid.
In artikel 9.2 staat enkel dat je niet overmatig dataverkeer mag genereren. Hoeveel "overmatig" is, wordt niet vermeld. Bij artikel 9.4 staat duidelijk dat het invoeren van een datalimiet een maatregel is die UPC kan nemen. Als particulier mag je dus op basis van de Algemene Voorwaarden aannemen dat er "default" geen datalimiet is.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb nooit een extra betaling oid van chello gehad over bijbetalen.
Ik denk dat heel veel chello abonnees wel over die limiet heen gaan.

Vroeger had je met oude chello (gelrevision) een limiet van 300mb per maand :) en als je daar over was ging je op telefoon snelheid
Maar dat gebeurde nooit want zoveel abbonees kun je volgens mij niet allemaal controleren hoeveel mb ze precies gebruiken :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:57 schreef Jake het volgende:

[..]

Je vergeet de overhead eraf te halen. Planet heeft er tenminste een apart topic over, met wat meer uitleg.
Die staat hier

En ja, als iedereen z'n bits en bytes nu eens uit elkaar wilde houden, was de wereld een stuk makkelijker.

Jord.

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 04:34 schreef Jorden het volgende:

[..]

Je vergeet de overhead eraf te halen. Planet heeft er tenminste een apart topic over, met wat meer uitleg.
Die staat hier

En ja, als iedereen z'n bits en bytes nu eens uit elkaar wilde houden, was de wereld een stuk makkelijker.

Jord.
juist ja
in mijn praktijkervaing is mxstream fast adsl 110KB/sec down
en 25KB/sec up

toch nog behoorlijk goed... kijk toen inb de tijd van a2000 kabel had je in de praktijk 30kb/sec :)

Verwijderd

"As we speak" is bij mij de Chello verbinding weer zo brak als wat. De browserrespons, pingtijden en packetloss is tranentrekkend en ook de downloads zijn absoluut niet om over naar huis te schrijven.

Indedaad.......... daar hoor je UPC niet over...
Pagina: 1