Aan PHP bestand doorgeven die gesaved wordt

Pagina: 1
Acties:

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51
Heya,

met een formulier kan je een bestand meegeven, en die kan je dan verwerken. Maar ik wil nu geen formulier, ik wil dat het php-betand met een parameter o.i.d. wordt aangeroepen, zodat het bestand wat op MIJN computer staat, wordt geupload naar de webserver. Zonder dat ik zelf iets op een formulier in heb moeten vullen.

Kan dat, en kan iemand mij op weg helpen?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Verwijderd

nee, kan niet.

/me denkt nog even na...

Zal niet kunnen, want je script kan zo'n opdracht niet aan je browser doorgeven:

fileupload moet kan je via een POST-submit alleen via een form doen. Je mag zelfs niet eens via een javascript de value van de <input type="file"> veranderen (anders had je de form in een hidden layer kunnen zetten en dan via javascript submitten).

Via een parameter aanroepen, mag ook niet, zou een te groot veiligheidsrisico zijn, als iemand vanaf een website zomaar een file van je hd kan pakken.

Je hebt voor het uploaden van files ook een nog een speciale requestmethod, genaamd PUT (zoals je ook GET en POST hebt). Wat je daarmee kan weet ik niet (nooit naar gekeken), maar ik weet dat php daarmee overweg kan. Je browser moet echter de request nog steeds maken...