[OC] Northbridge luchtkoeling

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
In mijn vorige topic werd me aangeraden om op mijn northbridge (zware) luchtkoeling te gebruiken.

Nu heb ik wel een redelijk goed koelertje (Titan, redelijk onbekend maar koelt wel redelijk goed) die ik hier zomaar heb liggen. Deze zou ik voor het hierbovenvermelde graag gebruiken... De northbridge van het toekomstige mamaplankje waar het opmoet is een VIA KT266A, en de northbridge van mijn huidige mamaplank (ASUS A7V) is een KT133. Nu zou ik gaarne willen weten of ze EXACT dezelfde afmetingen hebben of niet, zodat ik weet hoe ik m'n coolertje moet modden.

Ik heb ook nog een elcheapo coolermaster, maar ik denk toch dat de Titan beter gaat koelen. Mijn pa heeft met extreem fijn schuurpapier (kan je niet krijgen in de gamma denk ik) de koeler gelapt.. Heb hem ff op een Celeronnetje getest, en tadaa, 5 graden koeler :9...

Thx in advance :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35

Epsilon

je kan beter een oversized heatsink van 55x55x35mm gebruiken, en daar 2 gaten in boren (55mm van elkaar af, op de hoeken) om ze te bevestigen op je mobo dmv die nylon schroeven. Dan doe je er een 60mm fan op 7v op (gewoon een standaar coolermaster-fannetje van 4500rpm). Dan heb je prima koeling hoor!

• lvh
Alleen spijtig dat ik niet in het bezit ben van zo'n oversized heatsink :'(
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:22 schreef epsilon het volgende:
je kan beter een oversized heatsink van 55x55x35mm gebruiken, en daar 2 gaten in boren (55mm van elkaar af, op de hoeken) om ze te bevestigen op je mobo dmv die nylon schroeven. Dan doe je er een 60mm fan op 7v op (gewoon een standaar coolermaster-fannetje van 4500rpm). Dan heb je prima koeling hoor!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Zo'n stuk heatsink kan je eventueel bij de electronicaboer halen.
Die heeft ze in vele verschillende maten als het goed is.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35

Epsilon

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:24 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Alleen spijtig dat ik niet in het bezit ben van zo'n oversized heatsink :'(
[..]
die kan je dus gewoon halen bij een electroboer voor 3,50 per stuk :)

die zijn er om ic's mee te koelen en andere chips

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:58
Is het ook mogelijk (of eigenlijk verstandig) om zo'n oversized heatsink erop te lijmen met hittegeleidende lijm of fragtape (zo heet dat toch?)?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• lvh
Arctic Silver Thermal Epoxy? Ik denk het wel, heb dat met mijn videokaart gedaan en ben er erg tevreden over. Enige probleem is dat je hem er nooit meer af krijgt ;)
Op zaterdag 06 oktober 2001 17:26 schreef budi het volgende:
Is het ook mogelijk (of eigenlijk verstandig) om zo'n oversized heatsink erop te lijmen met hittegeleidende lijm of fragtape (zo heet dat toch?)?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:58
Die Artic Silver Thermal Epoxy, is dat ook twee componenten lijm? Ik heb jaren geleden eens van dat soort lijm bij een electronica shop gekocht en dat bestond uit hars en 'hardner' (het was duits spul).
Helaas is het nu na die jaren verlopen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1