Toon posts:

Geen geluid bij WinTV theater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe pc waarin ik mijn (oude) Hauppage Win tv theater kaart opzich goed aan de praat krijg. Het probleem is alleen dat ik geen geluid krijg.

Ik heb een Soundblaster Audigy en heb het audio kabeltje verbonden tussen AUX-IN (SB) en de enige aanluiting die past op de TV kaart.

Op mijn oude pc werkte alles perfect, het probleem is alleen dat ik die tv kaart iets van anderhalf jaar geleden had geinstaleerd en het zou kunnen zijn dat ik nu iets enorm over het hoofd zie.

Iemand enig idee, moet ik mischien een ander aansluiting kiezen?

Oh ja, ik draai Win ME op een Athlon 1400@1400 met de nieuwste drivers.

Verwijderd

A) Is je AUX_IN misschien ge-mute in de volume controls?
B) Ik heb zelf een Hauppauge WinTV en een SBLive! en als ik mijn speakers aansluit op de digitale uitgang geeft hij het geluid ook niet door (misschien omdat hij geen analoge bronnen doorgeeft op de digitale uitgang). Mijn oplossing was om de speakers maar weer op een analoge aansluiting aan te sluiten (niet ideaal helaas).

Verwijderd

Topicstarter
Je had helemaal gelijk, ik had volume control niet geinstaleerd --> AUXILIARY stond gewoon op mute, stom stom stom natuurlijk.

Verder krijg ik mijn stereo instalatie ook niet aangestuurd via de digital out. Ik heb het vinkje uit moeten zetten bij "Speakers ", en het aan te sluiten op de analoge poort.

Maar toch bedankt. :)