Toon posts:

multiple monitor hell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een oude P166 (intel 166mmx met intel 430fx chipset en 48 mb geheugen) en was van plan mulitple monitors uit te proberen. Ik heb een diamond viper v330 en een matrox millenium (mga). Win 98 SE draait op dit bakkie. Maar daar ligt het probleem volgens mij niet. Ik stop beide kaarten in een vrij PCI slot (1 kaart in bv slot 1 en 1 in slot 2) en zet de pc aan. De kaart in slot 1 geeft beeld, degene in slot 2 niet. Doe ik de kaarten apart in de machine dan functioneren ze beide gewoon. De Viper wordt na de post in de samenvatting van wat er allemaal in mijn systeem zit gewoon door het bios gedetecteerd, maar de matrox niet. Start ik windows op dan worden beide kaarten echter wel gedetecteerd, de viper functioneerd gewoon maar de matrox heeft een uitroepteken onder apparaatbeheer. Geen conflicten, maar de driver kon niet goed geladen worden. Ok, nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem. Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb al andere sloten geprobeerd, de matrox ook als primaire kaart geprobeerd, maar niets werkt.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLUUPP!!!! ;)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
mischien dat Linux er wat mee kan :)
valt me tegen, zo'n nick en dan windows draaien.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai alles... novell, windows, linux, sco, c64 emulator ;)
Maar daar heb ik nog steeds geen antwoord mee op mijn vraag... :(

Verwijderd

ZOu het misschien kunnen dat je niet dualmonitor kunt draaien als je 2 pci-kaarten hebt? Ikzelf heb hier ook dualmonitor, maar dan met 1 agp en 1 pci kaart, en dat gaat uitstekend.

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Verwissel beide kaarten eens van PCI-slot zodat bijvoorbeeld de Matrox de primaire beeldkaart wordt, dit zou je probleem moeten oplossen. En zet misschien assign IRQ to VGA eens af voor de viper kaart, het zou evengoed een irq probleem kunne zijn.

En het is perfect mogelijk om met twee PCI-kaarten multi monitor support te gebruiken.

Verwijderd

Volgend op bovenstaande oplossing zou het ook geen gek idee zijn om minstens 1 PCI slot tussen beide kaarten open te laten. (als je zoveel slots hebt tenminste)

Kun je ook in je mobo BIOS aparte IRQs toewijzen aan PCI slots? Als je dat kunt, zet dan 1 kaart op IRQ 9 en de ander op 10.

Jord.

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
anders ook je een g100 MMS, g200 MMS of colorgraphic videokaart: 2 tot 4 uitgangen op 1 (pci,agp) kaart.
De twin tuna het 2 uitgangen en 2 tv-tuners ;)

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
nu ff antwoord:

die matrox moet je ff als eerste kaart doen (deze wil wel eens kure hebben, waar die riva 128 geen last van heeft)
zorg dat beide kaarten in een busmastering pci slot zitten en elke een APART irq hebben, dan werkt het.

Zo niet: drivers updaten

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
ik wist dus niet hoe multiple monitors zich moeten gedragen tijdens booten van systeem en windows. Nu wel want het werkt. Het was TOCH windows die moeilijk lag te doen. 98 heeft een soort service (ASD of ADS) die je kan starten via de help van windows 98 se. Er was de eerste keer dat windows bootte toch een irq conflict. Deze had ik opgelost en voor de zekerheid de drivers nog eens gedownload en geinstalleerd omdat het uitroepteken bleef. Windows gaf aan dat er geen conflicten waren. Bleek later, na veel zoeken dat windows in dit geval gewoon de kaart helemaal niet meer probeerde te detecteren of te starten. Ook de ESCD data wilde hij niet meer bijwerken. Dat verklaart het hele gebeuren dus ook wel. Deze feature van windows was mij totaal onbekend... maar goed, misschien dat iemand anders hier weer mee geholpen is. Viper is overigens primair en de matrox secundair. Nu nog een 3e monitor ;)

Bedankt voor alle reacties. :)
Pagina: 1