Iemand met een niet werkend systeem. Die pinouts zijn zo, dat je niet eens een POST (bios-scherm) krijgt.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Verwijderd
Ja, idd, dat kun je werkelijk schudden hoor.
Dat zou net zoiets zijn als een Amd op een socket 478 bord.
Hoe kom je er trouwens bij, als ik vragen mag?
Dat zou net zoiets zijn als een Amd op een socket 478 bord.
Hoe kom je er trouwens bij, als ik vragen mag?
Inderdaad.. Je zult wat moeten veranderen om een FC-PGA aan de gang te krijgen op een PPGA bord.. (BP6 is bijvoorbeeld een PPGA bordje).
Het kan wel, maar niet eenvoudig..
Of je moet een converter kopen.. (powerleap heeft die dingen).
Het kan wel, maar niet eenvoudig..
Of je moet een converter kopen.. (powerleap heeft die dingen).
ik post het hier omdat ik het zelf heb gedaan en nu wil ik weten of er meer tweakers zijn die dat gedaan hebben ik heb nu zelf een celeron 800 op een abit zm6
Nope, het echte tweaker gehalte is ernstig gedaald hier. Iedereen heeft tegenwoordig een Athlon met een of andere duffe core-naam en een grote koeler en noemt dat tweaken.
Het is jammer maar echt waar.
of durven ze het niet aanOp vrijdag 12 oktober 2001 13:38 schreef Thorne het volgende:
Nope, het echte tweaker gehalte is ernstig gedaald hier. Iedereen heeft tegenwoordig een Athlon met een of andere duffe core-naam en een grote koeler en noemt dat tweaken.
om met trillende handjes te gaan solderen aan het mobo
zo jongens jullie zijn wel l33t zeg!
Wat is l33t nou weer????Op vrijdag 12 oktober 2001 14:28 schreef Metten het volgende:
zo jongens jullie zijn wel l33t zeg!
zal wel iets van laat zijn ofzoOp vrijdag 12 oktober 2001 14:35 schreef Thorne het volgende:
[..]
Wat is l33t nou weer????
l33t is een uitspraak die een ECHTE tweaker toch zou moeten kennen
Ja, en wat wil je nou gaan bereiken met dit topic?
Dat mensen gaan roepen hoe geweldig je bent met een fcpga proc op een ppga bord?
En daarbij.. Hoe kunnen wij controleren dat dat ook zo is?
En nee, ik ben niet bang om aan m'n mobo te solderen.. (ben zelfs nog ooit van plan m'n bp6 te voorzien van 2 fcpga-procs). Maar de tijd is een ander probleem..
Dat mensen gaan roepen hoe geweldig je bent met een fcpga proc op een ppga bord?
En nee, ik ben niet bang om aan m'n mobo te solderen.. (ben zelfs nog ooit van plan m'n bp6 te voorzien van 2 fcpga-procs). Maar de tijd is een ander probleem..
Even zo tussen jou en mij....
Ik best lang hier... (check profile maar) en wat valt me op? Er wordt niks zinnigs meer gezegd hier!
Er waren vroeger best leuke dingen te vertellen. Dat varieerde tot het draaien van een P200mmx@3*83MHz, Celeron 266@400, C300A@450, BP6 366@550, PIII450@600, Duron 600@1000 diverse Biosmods voor verschillende videokaarten (denk aan VooDoo 2000 naar 3000 flashen, zelf je Gforce-bios maken).
Kortom, de lekkere tweaks! Gratis preformance voor niks.
Nu zijn er weer van die story's: P4 1,5@2,0 GHz, Tualatin en de Celeron Tualatin zijn onwijs overklokbaar. Maar vreemd genoeg hoor je hier niks tot weinig van. Heel dit forum is vergeven van de mensen die alleen maar problemen hebben met hun opgefokte Tunderbird.
Dat vinnik helemaal niet interessant! (Ik wil best mensen helpen met problemen, maar dat geouwehoer over temperaturen boeit me echt niet).
Wat dhr. Rustenhoven vraagt is best wel een aardige vraag.
Want, je zult het wel met me eens zijn, een fcpga op een ppga douwen is best wel tweaken! En dat interesseert me méér dan een opgefokte AXIA.
* Thorne houdt ze mond weer en gaat weer lurken...
Ik best lang hier... (check profile maar) en wat valt me op? Er wordt niks zinnigs meer gezegd hier!
Er waren vroeger best leuke dingen te vertellen. Dat varieerde tot het draaien van een P200mmx@3*83MHz, Celeron 266@400, C300A@450, BP6 366@550, PIII450@600, Duron 600@1000 diverse Biosmods voor verschillende videokaarten (denk aan VooDoo 2000 naar 3000 flashen, zelf je Gforce-bios maken).
Nu zijn er weer van die story's: P4 1,5@2,0 GHz, Tualatin en de Celeron Tualatin zijn onwijs overklokbaar. Maar vreemd genoeg hoor je hier niks tot weinig van. Heel dit forum is vergeven van de mensen die alleen maar problemen hebben met hun opgefokte Tunderbird.
Dat vinnik helemaal niet interessant! (Ik wil best mensen helpen met problemen, maar dat geouwehoer over temperaturen boeit me echt niet).
Wat dhr. Rustenhoven vraagt is best wel een aardige vraag.
Want, je zult het wel met me eens zijn, een fcpga op een ppga douwen is best wel tweaken! En dat interesseert me méér dan een opgefokte AXIA.
* Thorne houdt ze mond weer en gaat weer lurken...
Misschien vind jij het niks zinnigs.. Da's iets anders.. En ik moet toegeven dat ik het niveau soms ook erg laag vind, maar dat is ook niet zo gek.. Het aantal bezoekers is natuurlijk flink gegroeid, wat de nodige gevolgen heeft!Op vrijdag 12 oktober 2001 16:07 schreef Thorne het volgende:
Even zo tussen jou en mij....
Hmm.. Jah, maar wat is het verschil dan tussen een C266@400, een C300A@450 etc, en een Tbird 1GHz@1.33GHz ??Er waren vroeger best leuke dingen te vertellen. Dat varieerde tot het draaien van een P200mmx@3*83MHz, Celeron 266@400, C300A@450, BP6 366@550, PIII450@600, Duron 600@1000 diverse Biosmods voor verschillende videokaarten (denk aan VooDoo 2000 naar 3000 flashen, zelf je Gforce-bios maken).
Komt toch op hetzelfde neer? Of een ATA100 controller ombouwen naar Raid? Of een gf2 ombouwen naar een quadro?
Allereerst is die tualatin er nog niet zo heel lang, en bovendien moet dat ding nog op je mobo passen.. Geef het wat meer tijd, en je zult wel zien dat ze komen.. En verder is het gewoon zo dat de meeste bezoekers hier een AMD machine hebben.. Tja, dan krijg je dit soort dingen gewoon.. En je moet gewoon een beetje voor jezelf filteren!Nu zijn er weer van die story's: P4 1,5@2,0 GHz, Tualatin en de Celeron Tualatin zijn onwijs overklokbaar. Maar vreemd genoeg hoor je hier niks tot weinig van. Heel dit forum is vergeven van de mensen die alleen maar problemen hebben met hun opgefokte Tunderbird.
Daar heb je ook gelijk in.. Maar het gaat mij meer op de manier waarop.. Hij komt met de vraag of iemand dat heeft.. Krijgt vervolgens een paar antwoorden dat dat niet zo makkelijk is, en geeft vervolgens de melding dat hij dat heeft..Wat dhr. Rustenhoven vraagt is best wel een aardige vraag.
Toen hij dat topic plaatste vond ik het al vreemd, want dat bordje waar hij het over heeft is iets met een zx-chipset.. Nouja, misschien ondersteund het coppermines, maargoed.. Dan missen we nog een bios.. Ik heb gekeken of ik een update zag met de PIII-microcode erin, maar niet dus.. Ik heb dus toen ook niet meer gereageerd op dit topic omdat ik dacht: het zal wel.. Vervolgens wordt het topic na een week weer omhoog geschopt, zonder echte reden..
Er is nog steeds niemand die zo iets kan controleren dus ik zie ook gewoon het nut niet van dit topic! Post dan wat bewijs, en leg erbij uit hoe het gedaan is.. Da's tenminste interessant!
Hmm.. Mag ik je dan een tip geven? Ga maar es lurken in [OCM]. Daar kun je nog redelijk leuke *echte* tweak-projecten terug vinden..* Thorne houdt ze mond weer en gaat weer lurken...
Je kunt idd een powerleap neo convertor kopen a 100,-. ik heb een jaar geleden ook zo''n geval gehad om mijn celeron 566 op een bp6 te kunnen laten draaien. Je kunt ook ff naar ome tom toegaan en de pin layout bekijken, soldeer dan wat kleine draadjes langsmekaar en tada! geen neo nodig
Point taken...Op vrijdag 12 oktober 2001 16:27 schreef Twynn best wel veel tekst
kijk hier voor een capture van sisoft sandraOp vrijdag 12 oktober 2001 15:52 schreef Twynn het volgende:
ff offtopicOp vrijdag 12 oktober 2001 15:51 schreef Metten het volgende:
l33t is een uitspraak die een ECHTE tweaker toch zou moeten kennen
l33t heeft niets, maar dan ook werkelijk NIETS met tweakers te maken, dus zorg er eerst maar voor dat je WEL weet wat het is voordat je dit soort antwoorden gaat geven
Wacht maar totdat ik genoeg centjes bij elkaar heb om hem te kopenOp vrijdag 12 oktober 2001 16:07 schreef Thorne het volgende:
de Celeron Tualatin zijn onwijs overklokbaar. Maar vreemd genoeg hoor je hier niks tot weinig van.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Ik heb zelf ook nog zo'n ding (ooit cel700 geprobeerd, maar dat werkte niet) en ik vraag me af hoe heb je dat gedaan? Welke revisie heb je? (ik heb 1.01)cel800@1,07G op een abit zm6
Ik hoorde ook iets over een mod, dat je pinnetje X4 met AH4 moest verbinden of zo, weet jij daar wat van?
ik zal effe de pics opzoeken en postenOp zondag 14 oktober 2001 19:46 schreef ---X2--- het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook nog zo'n ding (ooit cel700 geprobeerd, maar dat werkte niet) en ik vraag me af hoe heb je dat gedaan? Welke revisie heb je? (ik heb 1.01)
Ik hoorde ook iets over een mod, dat je pinnetje X4 met AH4 moest verbinden of zo, weet jij daar wat van?
Verwijderd
Bedoel je deze:Op zondag 14 oktober 2001 20:03 schreef rustenhoven het volgende:
[..]
ik zal effe de pics opzoeken en posten
ik kan de pics niet meer vinden maar hier zie je nog wat pics
het is alleen in het russisch en ik heb het iets anders gedaan
pin AM2 kan je ook afknippen of met nagellak vol kliederen
ik heb nagellak gebruikt
verder heb ik pin S35 en e27 verbonden met aarde met een weerstand van 330 Ohm ertussen
allebij de pinnen een weerstand
zoals ik het heb gedaan had ik van een andere site maar die bestaat denk ik niet meer
oja en het laatste bios erop gezet
het is alleen in het russisch en ik heb het iets anders gedaan
pin AM2 kan je ook afknippen of met nagellak vol kliederen
ik heb nagellak gebruikt
verder heb ik pin S35 en e27 verbonden met aarde met een weerstand van 330 Ohm ertussen
allebij de pinnen een weerstand
zoals ik het heb gedaan had ik van een andere site maar die bestaat denk ik niet meer
oja en het laatste bios erop gezet
Pagina: 1