Ata33/66 kabel?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja, de search is al paar dagen dood op een of andere manier en moet het nu toch echt even weten.

Voor zover ik weet zijn de ATA33 en ATA66 kabels verschillende IDE kabels. Maar bij mijn 'nieuwe' ata66 moederbord zitten dezelfde kabels als bij mijn BX ata33. Is er dan toch geen verschil? of hoe zie je dit verschil?

thnx!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:41 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Tja, de search is al paar dagen dood op een of andere manier en moet het nu toch echt even weten.

Voor zover ik weet zijn de ATA33 en ATA66 kabels verschillende IDE kabels. Maar bij mijn 'nieuwe' ata66 moederbord zitten dezelfde kabels als bij mijn BX ata33. Is er dan toch geen verschil? of hoe zie je dit verschil?
Tel het aantal kabeltjes maar eens. Als 't goed is zijn ATA 66/100 kabels 80 aderig, en de ATA33 heeft er maar 40.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Okasha
  • Niet online
hmm dan heb ik met mijn 2dehands mobotje dus ata33 kabels meegekregen... Maar ik snap niet helemaal. want die ata33 kabel zal toch even breed zijn als een ata66 kabel? Want ze passen allebei in je hd? hoe kunnen er dan 2x zoveel draadjes inzitten?

Greeetz

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

De ata 66/100 kabels hebben kleinere aders. De aders van de ata33 zijn grover.
Inderdaad zijn ze dus even breed.
Vergelijk ze maar met een ata33 kabel die je al hebt, en zijn ze op het eerste oog hetzelfde, dan is het ata33. Het verschil tussen ata33 en ata66/100 kabels zijn groot nl.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Okasha
  • Niet online
hmm dat word dus een ata66 kabel aanschaffen..

Bedankt!