Creative DTT2200 of Midiland S4/7100?

Pagina: 1
Acties:

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Ok, ik zit de hele tijd te twijfelen tussen deze twee 5.1 setjes... Het prijsverschil is ongeveer 150 pieken.

Over de creative DDT2200 hoor ik her en der de bekende "sux" termen en "alles liever dan creative"
Niet echt positieve reclame dus.

De Midiland komt in deze test: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110&page=1
het best uit de bus. En de creative had een "slechte bas"

Na nog wat zoeken zag ik een verhaaltje van iemand die de Midiland zelf had die vertelde dat dit setje "dof" klinkt... iemand anders beaamde dit vervolgens.

Ik ben wel bereid 100 tot 150 meer te betalen als ik daarvoor bijvoorbeeld een beter sub krijg.

Ondanks de "sux" en "alles liever dan creative" uitspraken lijkt het erop dat de DDT2200 toch de beste kwaliteit levert :?

Is het verstandig om 150 meer uit te geven voor de Midiland S4/7100?

p.s
Het gaat dus even alleen om 5.1 setjes ZONDER extra decoder!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vriend van mij zat afgelopen dagen ook tussen deze 2 te twijfelen, maar uiteindelijk hebben we samen besloten dat die Midiland het beste was.
Die Creative set is op zich niet slecht, de meeste reviews zijn wel postitief, eentje klaagde over heel erge vervorming, maar een andere zei juist weer dat hij hem vol open kon gooien zonder dat ie ook maar vervorming hoorde.
Ik heb wel eerdere setjes van Creative al gehoord en op zich klonk het allemaal wel aardig, maar allemaal maar weinig vermogen vooral de sub schoot IMO soms toch een beetje te kort. De Midiland heeft gewoon hogere specs (sattelites 2x zoveel vermogen en de sub meer dan 2x) en i heb al eerder goeie dingen over dit merk gehoord.
Het prijsverschil valt wel mee als je kijkt dat de Midiland dus gewoon meer vermogen heeft en bovendien een mooiere control-unit heeft. Verder heeft hij ook meer aansluitmogelijkheden, je kan op de Midiland kiezen of je hem als 2, 4 of 6 kanaals set aansluit. Dus dan kun je nadat je de boxjes hebt gekocht weer even sparen voor de geluidskaart :).
Dat Creative slecht zou zijn is trouwens niet van toepassing op deze boxjes, want die worden helemaal niet door Creative gemaakt, maar door Cambridge/SoundWorks.
Ik zou als geluidskaart overigens liever wel een Terratec SixPack 5.1+ pakken als een Live 5.1, gewoon omdat ik die Live's niks vind (en dat is dus wel een geval van 'alles liever dan creative').

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik zou voor de S47100 gaan ja, had ik ook gedaan, ik stond ook voor deze keuzem aar op het laatste moment kreeg ik bericht dat PCprive wel doorging, =>>>>> Videologic Digitheatre DTS >:)

w00t

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem.
Ik wist niet welke ik moest nemen voor mijn SBLive 5.1

Ik heb maar de Midiland genomen.
Deze werkt btw perfect samen met de uitgangen van mijn Hauppauge Dolby Prologic TV kaartje :)

Verwijderd

Ik heb hem ook, maar ben er niet erg over te spreken, de sub kan wel redelijk hard maar niet zo zeer laag, ik heb geen iedee hoe die creative klinkt maar ga niet alleen uit van het aantal watts dat die speakers hebben, dat zecht niet zo heel veel. Het frequentie spectrum van de sataliten is ook te klein, ze komen niet hoog en niet laag, en je kunt zo horen waar de sub zich bevind, wat ik erg jammer vind.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
en toch, hier staat mijn creative (ik geloof fps1000?) 4 point surround setje. De eerste die ze hadden. En ik ben gewoon tevreden......ben ik nu dom? :)

Verwijderd

Ik denk dat de nieuwste versie van Philips de A 3.600 beter voor jou geschikt is.
op dynabyte.nl kan je daar wat meer over lezen.
voor 450,- heb je de meest sterke computerspeakers op dit moment en het is van philips dus een goede geluidskwaliteit.
ik heb de A 3.500 met een woofer van 40 watt en 4 surround speakertjes van 10 watt (respectievelijk 80 watt rms dus ;))
Ik ben heel erg te spreken over de woofer en het geluidsniveau!

dat is mijn keuze!

mike

Verwijderd

als je voor de midiland s4 7100 kiest kun je hem van mij overkopen, kost je 390 pieken.

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 07 oktober 2001 12:04 schreef boriz het volgende:
als je voor de midiland s4 7100 kiest kun je hem van mij overkopen, kost je 390 pieken.
dat is wel erg duur voor een 2de handsje als je hem al voor 360 bij gix shop kan kopen :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 07 oktober 2001 14:36 schreef artijn het volgende:

[..]

dat is wel erg duur voor een 2de handsje als je hem al voor 360 bij gix shop kan kopen :)
Dat heet 'naaien'.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Die Midilands heb ik ook en ze vallen mij ook vies tegen. Die sub is aardig, de sats hebben inderdaad een tegenvallend bereik. Zo gauw ik een nieuwe receiver heb hang ik mijn 'ouwe' toren eraan en vanaf dan nooit geen compuspeakies meer, welke dan ook.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 07 oktober 2001 14:50 schreef Courage het volgende:
Zo gauw ik een nieuwe receiver heb hang ik mijn 'ouwe' toren eraan en vanaf dan nooit geen compuspeakies meer, welke dan ook.
Alleen vanwege deze ervaring ? Mijn Yamaha sub is een welkome aanvullig op me Tannoy speakers, komt 10 hz lager >:)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1