Ben je verplicht om een acces point te hebben? Ik wil gewoon vanaf een pc kunnen internetten, en dan draadloos. Het is veel goedkoper om in een andere pc een kaartje te stoppen en die als gateway te laten fungeren. kan dat?
Ja dat kan. Er worden setjes van 2 wireless (USB) lan adapters verkocht (van Sitecom onder andere). Op hun site staat dat je maximaal 4 van deze apparaten samen kunt laten werken (hoe weet ik alleen niet). Als je dan 1 van je computers instelt als gateway met bijv. ICS of WinRoute, in combinatie met nog een NIC of modem, dan kun je draadloos internetten.Op zaterdag 06 oktober 2001 00:21 schreef Thunderbird het volgende:
Ben je verplicht om een acces point te hebben? Ik wil gewoon vanaf een pc kunnen internetten, en dan draadloos. Het is veel goedkoper om in een andere pc een kaartje te stoppen en die als gateway te laten fungeren. kan dat?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
nee/ja, acces point moet je zien als een hub/switchOp zaterdag 06 oktober 2001 00:21 schreef Thunderbird het volgende:
Ben je verplicht om een acces point te hebben?
2 pc's nee
2> pc's ja
uuh netwerk = netwerkIk wil gewoon vanaf een pc kunnen internetten, en dan draadloos. Het is veel goedkoper om in een andere pc een kaartje te stoppen en die als gateway te laten fungeren. kan dat?
als je wireless netwerk hebt kan je heus niet direct achter internet....er zal toch wel wat ingesteld worden
netwerk via kabelzz ook dussu
Bij de Sitecom wireless network kit tot maximaal 4 users zonder access pointOp zaterdag 06 oktober 2001 00:32 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
nee/ja, acces point moet je zien als een hub/switch
2 pc's nee
2> pc's ja
De vraag was volgens mij: kan ik een draadloze netwerkadapter in een computer zetten, met daarin nog een adapter (ISDN / modem / ADSL verbinding) voor Internet, en hiermee als gateway fungeren op het draadloze netwerk.[..]
uuh netwerk = netwerk
als je wireless netwerk hebt kan je heus niet direct achter internet....er zal toch wel wat ingesteld worden
netwerk via kabelzz ook dussu
Uiteraard moet er dan wat worden ingesteld, alleen het is ff de vraag of dat hardwarematig allemaal mogelijk is.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Je kunt gewoon 2 kaartjes rechtstreeks met elkaar laten praten in zgn. peeringmode. Bijv. een PCMCIA wirelesskaart in de laptop en een PCI/PCMCIA-slotconverter met PCMCIA wirelesskaart in een normale desktop. Met behulp van de juiste software routeer je dan al het verkeer over de desktop naar het internet. Dit kun je bijv. doen met op basis van een proxyserver of NAT.
De beste 802.11b kaarten worden gemaakt door Orinoco. (www.orinocowireless.com) Bij de CIV-shop op de universiteit Twente zijn ze het goedkoopst. De PCMCIA-kaart en de PCI/PCMCIA-slotconverter werken op bijna alle platformen, zowel Windows als UNIX-klonen als FreeBSD.
Vergeet bij de configuratie niet een WEP-key te activeren en maak naar de desktop waar de PCMCIA in zit een VPN-verbinding met bijv. L2TP. Ook kun je al het interne verkeer op je netwerk via de wireless IPSEC-en. Alleen een WEP-key is niet voldoende.
De beste 802.11b kaarten worden gemaakt door Orinoco. (www.orinocowireless.com) Bij de CIV-shop op de universiteit Twente zijn ze het goedkoopst. De PCMCIA-kaart en de PCI/PCMCIA-slotconverter werken op bijna alle platformen, zowel Windows als UNIX-klonen als FreeBSD.
Vergeet bij de configuratie niet een WEP-key te activeren en maak naar de desktop waar de PCMCIA in zit een VPN-verbinding met bijv. L2TP. Ook kun je al het interne verkeer op je netwerk via de wireless IPSEC-en. Alleen een WEP-key is niet voldoende.
Afhankelijk van het type netwerkkaartjes dat je gebruikt kun je een peer to peer netwerkje opbouwen en heb je dus geen (prijzig) accespoint nodig.Op zaterdag 06 oktober 2001 00:21 schreef Thunderbird het volgende:
Ben je verplicht om een acces point te hebben? Ik wil gewoon vanaf een pc kunnen internetten, en dan draadloos.
Tot 4 computers in het netwerk wordt dit (voor zover ik weet) door bijna alle kaartjes ondersteund. Daarna moet je even goed opletten of de kaartjes het aankunnen, of anders toch een accespoint.
Dat is dus mogelijk, dan heb je één PC waar een draadloos kaartje inzit, en een kaartje waar de internetverbinding je PC mee binnenstroomt. Moet je nog wel een programmatje installeren wat die verbinding "doorlinkt", zoals ICS, wat bij windows geintegreerd zit, of bijvoorbeeld winroute.Het is veel goedkoper om in een andere pc een kaartje te stoppen en die als gateway te laten fungeren. kan dat?
Die sitecom kit lijkt mij wel wat, bij dixons kost ie 500 piek, moet nog ff in de pricewatch kijken. Daar zit ook een sygate progje bij voor internetdelen.
Maar kan ik dat ding ook onder linux aan de praat krijgen?
Maar kan ik dat ding ook onder linux aan de praat krijgen?
Verwijderd
Ik surf nogal wat over het net. Maar ik ben dat hier of daar ergens tegen gekomen. En het ging hier over een PCMCIA kaart. Die werd getweaked, zodat hij functioneerde als een accesspoint.
Hier staat een link hoe je dat in Linux doet: http://mah.everybody.org/docs/hostap wellicht dat het ook onder Windows gaat.
Hier staat een link hoe je dat in Linux doet: http://mah.everybody.org/docs/hostap wellicht dat het ook onder Windows gaat.
voorwaarde van zo'n peer 2 peer actie is alleen wel dat de gateway PC permanent aan staat.
dat is eigenlijk de reden waarom ik tóch een accesspoint heb gekocht..
nou kan ik namelijk in de tuin internetten zonder dat ik überhaupt een PC aan hoef te zetten
dat is eigenlijk de reden waarom ik tóch een accesspoint heb gekocht..
nou kan ik namelijk in de tuin internetten zonder dat ik überhaupt een PC aan hoef te zetten
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Die sitecom kit werkt wel zonder access point. Maar je moet wel rekening houden met de zeer lage snelheid die je hiermee kunt halen. Dit komt omdat er geen buffer tussen de 2 pc's zit heb ik met laten vertellen.
Pagina: 1