Heeft er iemand hier wel eens een OS voor op mobiele telefoons ontworpen?
zo ja, in welke taal? en hoe test je zoiets? (emulator?)
zo ja, in welke taal? en hoe test je zoiets? (emulator?)
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Verwijderd
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Verwijderd
wat voor proggies heb je er nu extra in staan dan?Op zondag 07 oktober 2001 15:08 schreef JayTaph het volgende:
We hadden die SDK op het werk liggen, maar je kunt em gewoon bestellen bij nokia.
Je maakt dan wel programma's die je kunt inladen in je telefoon, maar je veranderd zelf niets aan het OS.Dat zal wel in prommetjes gebakken zijn denk ik..
Verder kun je redelijk wat backuppen. Ik heb laatst een complete image gemaakt van me telefoon, omdat ik een nieuwe kreeg. Backup terugzetten en alles weer als vanouds..
Verwijderd
Idd, tell me more.Op zondag 07 oktober 2001 15:55 schreef KixAss456 het volgende:
[..]
wat voor proggies heb je er nu extra in staan dan?
begin maar vast danOp maandag 08 oktober 2001 13:30 schreef wandklok het volgende:
dan moet ik weer java gaan leren, en een nieuwe phone kopen
Opzich wel tof..
als jvm voor de mobiel er is, ga zeker java leren
wasigh weer met zijn java-talk...Op maandag 08 oktober 2001 09:43 schreef wasigh het volgende:
jongens wacht gewoon ff op de telefoon's met JVM
dan kun je mooi java programmeren voor je mobiel
emulators etc zijn al tijden te downloaden op java.sun.com
Daarnaast is ASM voor de computer ook nog eens anders dan ASM voor een GSM.Op maandag 08 oktober 2001 15:38 schreef wandklok het volgende:
asm ja, daar zat ik ook al aan te denken..
alleen ben ik daar niet zo'n master in =)
dat is mij ook al verteldOp maandag 08 oktober 2001 15:42 schreef elnino het volgende:
[..]
Daarnaast is ASM voor de computer ook nog eens anders dan ASM voor een GSM.
https://fgheysels.github.io/
Zou ook wel eens willen weten welke progjes je daar extra in hebt.Op zaterdag 06 oktober 2001 12:00 schreef JayTaph het volgende:
Mijn nokia 9110 draait GEOS 3.0
Ik heb de geos SDK liggen dus ik kan er programma's voor schrijven. Kwestie van compilen met een oude Borland compiler, linken met de geos-linker en uploaden naar de telefoon.. werkt als een trein.
https://fgheysels.github.io/
Ik vraag me af of dat voor de nokia 3310 kan. Tenminste of het Nokia-OS dit toelaat...Op maandag 08 oktober 2001 21:33 schreef whoami het volgende:
Ben aan het zoeken of ik ook programma's kan schrijven voor de 3310, maar ik vind daar niet direct iets over... Iemand die daar wat meer info over heeft?
Een OS zou ik ook niet in java gana schrijven,Op maandag 08 oktober 2001 20:20 schreef whoami het volgende:
Waarom zou je een OS voor een GSM of andere embedded software in Java gaan proggen? Platform onafhankelijkheid heeft dan toch niet echt veel zin?
...beter bekend als AMFan
Het is ericsson...Op dinsdag 09 oktober 2001 18:55 schreef Delpix het volgende:
Best intressant allemaal, maar ik heb nog een Erisson. Nu heb ik gehoord dat er voor de Erisson ook een SDK te verkrijgen is. Ik heb me suf gezocht op Erisson.com en andere site's maar kan het niet vinden. Weet iemand de preciese naam van de Erisson SDK of waar ik het kan downloaden ? Of moet het gekocht worden ?
oja...voudje...Op dinsdag 09 oktober 2001 19:43 schreef elnino het volgende:
[..]
Het is ericsson...
...beter bekend als AMFan