Toon posts:

Wat voor PC heb ik hiervoor nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende met de pc doen:
-goede fotobewerking
-eventueel in toekomst video bewerking
-moet even meekunnen

goede videokaart met groot beeldscherm (21 inch of meer)

Graag zou ik willen weten waar ik zo'n systeem goedkoop kan samenstellen.

• Shaddeh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-08-2024
ik zou niet weten wat voor pc je nodig hebt, maar op de hcc dagen in Utrecht kun je het goedkoopst de onderdelen zelf kopen en je pc dan in elkaar zetten.

Verwijderd

Don't we all...

Goede 2D videokaart (Matrox oid)
Snelle proc voor renderen en filters
Veeeeeel RAM
Snelle HD
Goeie monitor (gelijkmatige dotpitch, vlak, hoge refresh)

rest is allemaal beetje bijzaak

• altiz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09-2022

altiz

Pentium 4, 512 mb ram, geforce 3, en een dikke 21" illyama monitor. Hier moet je wel een eind mee kunnen komen.

Eeen 80 gb ultra ata 100 is ook niet weg.

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 18:52
P4 2.0 ghz
100 gb
512mb

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb is gekeken naar monitoren en nou zag ik een Samsung die kostte +- Fl 1500 en een IIyama van ongeveer Fl 2000
allebei 21 inch is dit het prijsverschil nou waard??

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Op vrijdag 05 oktober 2001 23:40 schreef altiz het volgende:
Pentium 4, 512 mb ram, geforce 3, en een dikke 21" illyama monitor. Hier moet je wel een eind mee kunnen komen.

Eeen 80 gb ultra ata 100 is ook niet weg.
Ik zou geen Geforce3 nemen, die is gemaakt om goed te presteren op 3d gebied. Als ik jouw was zou ik een goeie Matrox of Ati nemen.

Misschien is zo'n Miro (dc10/30/50) videobewerkingskaart ook wel iets om in je pc te kopen ?

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:43 schreef Access het volgende:

[..]

Ik zou geen Geforce3 nemen, die is gemaakt om goed te presteren op 3d gebied. Als ik jouw was zou ik een goeie Matrox of Ati nemen.

Misschien is zo'n Miro (dc10/30/50) videobewerkingskaart ook wel iets om in je pc te kopen ?
Daarom zie ik ook al een goede 2d kaart.
Beetje bullshit om zoveel te gaan betalen voor uitstekende 3d kwaliteiten die je met designen niet gebruikt.
Maar ja als je geld teveel hebt, dan kan het hoor :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 23:34 schreef lexz het volgende:
Graag zou ik willen weten waar ik zo'n systeem goedkoop kan samenstellen.
nergens, maar wat vind jij goedkoop?

Verwijderd

Idd voor videobewerking en fotobewerking is de P4 een aanrader ipv de TB. Verder een GeForce :? Nee lijkt me niet, tenzij je wil gaan gamen, maar volgens mij niet. Ik zou de Matrox G450 aanbevelen met een Pinaccle DV500 of als je het geld hebt zelfs een Pinaccle DV500 Plus. Ennuh even meekunnen :? Wat is dat, wat bedoel je daarmee. In pc-land is je pc bij wijze van spreken morgen weer verouderd.

Verwijderd

Topicstarter
Max Fl. 4000
(videobewerking niet super belangrijk)

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:47 schreef lexz het volgende:
Max Fl. 4000
(videobewerking niet super belangrijk)
Hou het dan maar op een Pinaccle DV500 en een wat goedkope variant van de P4 (1.4 Ghz bijv.) anders heb je waarschijnlijk geen geld meer over voor een 21"

Verwijderd

Hou het dan maar op een Pinaccle DV500 en een wat goedkope variant van de P4 (1.4 Ghz bijv.) anders heb je waarschijnlijk geen geld meer over voor een 21"
idd...

Het is maar wat je zelf nodig vindt voor het bewerken van video's. Als je het veel gaat doen heb je toch echt goed spul nodig, waardoor je toch meer geld kwijt bent. Dus kijk anders bij de Pricewatch.

• Access
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Intel Pentium 4 1,8GHz (Socket 478)  FL 839,-
Matrox Millennium G450 32MB DDR (OEM)     FL 296,-
Abit TH7II (socket 478)          FL 538,-
Maxtor 80GB (DMax Plus D740X, 7200rpm)    FL 697,-  
Creative Labs SBLive Player 5.1 (Retail)  FL 199,- 
256MB PC800 Rambus DRAM (Dane Elec)  FL 296,- 
256MB PC800 Rambus DRAM (Dane Elec)  FL 296,- 
AOpen DVD 1240 12/40 (Retail)        FL 148,- 
AOpen HQ45 Blue (300W, P4, Midi Tower)    FL 165,-
Iiyama MA901U Vision Master Pro 452 19"   FL 929,- 
--------------------------------------------------
Totaal                       FL 4403,-

Toch redelijk netjes lijkt mij. Wel meer dan FL 4000,-
Als je er dan nog een video-edit kaart bij wilt kopen moet je die zelf maar ff uitzoeken, want er zijn zooo veel verschillende. Maar ik hoop dat ik je een idee heb gegeven :)

edit:
Monitor veranderd, ik had de verkeerde genomen :) deze is ietse (+-200) duurder dan de vorige

Verwijderd

die iiyama is echt de grootste prut monitor die eris ga eerst kijken naar monitor + matrox g550 daarna naar de rest

Verwijderd

die iiyama is echt de grootste prut monitor die eris
Misschien heb jij er slechte ervaringen mee. Maar over het algemeen is het een goeie monitor.

Verwijderd

goh waarom stond er eerst een s900 en nu een duurdere in het lijstje :P

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zonder de andere replies te lezen, zou ik het volgende zeggen:

Goede kwaliteit 2D videokaart. Matrox G400, G450, G550 ofzo. Maar zeker Matrox. Betere beeldkwaliteit is er niet.

Veeeeeel RAM. Minstens 512MB. Je kan zelfs denken aan 1 à 2 gig... Kost toch niet zo veel tegenwoordig. En DDR natuurlijk.

Veeeeeel HD ruimte. ATA66. 40GB schijfjes zijn ook niet zo duur meer tegenwoordig. Stuk of twee daarvan? Zal je nodig hebben voor die videobewerking.

Processor is ook belangrijk, vooral bij videobewerking. Dual proc 1.5GHz?

Monitor... Sja, ook heel belangrijk natuurlijk. Philips 201P zou ik aanraden, maarja, ik werk bij de helpdesk van Philips dus ik ben bevooroordeeld. Iiyama's zijn ook sterk trouwens.

:9~ :9~ :9~ :9~

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

neem een radeon, maakt niet uit welke. dan heb je hele goede 2d (ok, matrox is misschien beter) en toch goede 3D. Matrox is veels te slecht in 3d om het serieus te overwegen, ati is dan de beste keus.

MechWarrior || Monsters Game

• Access
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:17 schreef victorb het volgende:
goh waarom stond er eerst een s900 en nu een duurdere in het lijstje :P
De tering, ben jij blind ofzo (of heb jij zelf een K*T monitor), zodat je niet eens ziet waarom ik em heb veranderd. (flame INTENDED) >:)

Verwijderd

nee zelf heb ik 15inch eizo en zou voor geen goud willen ruilen die s900 hebben we op hetw erk wat is die brak enzo

en ja ik zit niet op te letten 1152x864 op 15inch is klein :P

• Access
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:24 schreef victorb het volgende:
nee zelf heb ik 15inch eizo en zou voor geen goud willen ruilen die s900 hebben we op hetw erk wat is die brak enzo

en ja ik zit niet op te letten 1152x864 op 15inch is klein :P
Hehe :) , oke is goed :) .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung Syncm. 1100 P+ 21 inch gezien en die was ruim fl.500 goedkoper dan de iiyama.
Is die iiyama dat ook echt waard, zie je het verschil?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op vrijdag 05 oktober 2001 23:43 schreef lexz het volgende:
Ik heb is gekeken naar monitoren en nou zag ik een Samsung die kostte +- Fl 1500 en een IIyama van ongeveer Fl 2000
allebei 21 inch is dit het prijsverschil nou waard??
Ga maar es kijken in de winkel, dan kun je het zelf zien. Ik ben zelf de gelukkige (zelfs trotse) eigenaar van een 22' Iiyama en die heb ik pas na lang wikken en wegen (en kijken naar tig andere monitoren) aangeschaft.

q: Zie je het verschil tussen een samsung en een Iiyama?

a: Als die Iiyama een Diamondtronbuis heeft wel, anders moet je wel errug goed kijken. Nu heeft praktisch elke Iiyama een diamondtron dus imho heeft Iiyama aanbiedingen waar niemand aan kan komen.

voor de topicstarter:

Als je met videobewerking bezig wilt zou ik lekker 4x30/40GB in ata-RAID10 stoppen; voldoende opslag en lekker snel (mits je een goede (lees: 3ware escalade) controller koopt).

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik geef tegenwoordig het adves dat als je langer dan twee jaar wilt doen met je PC, je moet een PC moet samenstellen met het oog naar de toekomst.

Dat betekent dat je dus niet de beste Processor nodig hebt. Want die dingen die zakken in prijs bij het leven.
Neem gewoon een processor die op dit moment voldoende is.
En zelfs kunt over klokken.
En over een jaar neem je de vetste processor die je kan nemen op je Mobo.
Videokaart geldt hetzelfde, neem nu eentje die over een jaartje kunt upgraden...

Een harde schijf is nooit te groot zeg ik ook altijd zelf.

Als je daarop let heb je volgend jaar een PC waar je zeker weer een jaar weer verder mee kunt. EN op deze manier zeker een paar jaar mee verder kan.....

Denk er maar ver na. Nu het vetste, en duurste, of gewoon een vette, en over een jaar en nog vettere.....

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30

Marc H

- - Is wakker - -

Op zaterdag 06 oktober 2001 02:31 schreef HaveBlue het volgende:

Als je met videobewerking bezig wilt zou ik lekker 4x30/40GB in ata-RAID10 stoppen; voldoende opslag en lekker snel (mits je een goede (lees: 3ware escalade) controller koopt).
1) 3ware stopt met Ide raid
2) Raid 10 zou ik zowiezo niet doen, liever raid 5, heb je tenminste nog 75% van je capaciteit over, ipv 50%. (nog beter zou scsi raid zijn, maar dat valt buiten budget)
3) Investeer gelijk even in een goed tapestreamer. als je echt serieus met dat soort data aan de gang gaat moet je ook zorgen voor goede backups.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

ide raid 5 is heel erg traag
Pagina: 1