Toon posts:

Krassen wegwerken op beeldbuis mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iiyama VMP 510 maar heb nogal grote en duidelijk zichtbare, wel zeer ondiepe, krassen op de beeldbuis. Misschien is dit tijdens het vervoer gekomen.
De krassen lopen verticaal rechts onder op het scherm en als je er met je nagel overheen gaat voel je ze niet of nauwelijks maar ze zijn wel (zeer) duidelijk zichtbaar, echt storend.
Nou dacht ik dat er een laagje over de glasplaat heen zat altijd, een antireflectie laag? In dat geval zou het kunnen dat de glasplaat nog ongeschonden is en alleen die laag daar aangetast/"weggeschraapt" is.

Heeft iemand hier ervaringen mee, weet iemand of deze krassen met een of ander middeltje, of wat voor methode dan ook, (enigszins) weg te krijgen zijn? Of is de enige methode om de monitor naar Iiyama op te sturen voor reparatie? Als dat al mogelijk is voor een acceptabel bedrag.

Hoe meer ervaringen/opties hoe beter, bij voorbaat dank!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb in andere topics gelezen dat het repareren hiervan duurder is dan een nieuwe monitor halen :(
Denk niet dat het ff simpel is op te lossen met krassenverwijder spulletje, maar je kan het natuurlijk altijd proberen :)

Als het tijdens vervoer is gebeurd kan je toch garantie claimen? Of is het een 2e hands monitor :?

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Noem me vreemd, maar probeer eens tandpasta. Krasjes wegwerken met tandpasta is een trucje waarmee ik mijn scherm van mijn gsm eens wat opgelapt heb. Gewoon heeel klein beetje opbrengen en dan wrijven met een doek.

Probeer eerst een hoekje, want ik weet niet hoe het uitpakt met kleurvervorming. Schermpje gsm is simpeler van opbouw natuurlijk :)

Succes! 8-)

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Tandpasta lijkt de moeite waard om te proberen - alleen die lucht, he? :)
Als de anti-reflectie laag is beschadigd kun je autowas proberen, vult de krasjes misschien ook op. Als dat niet werkt probeer dan autocleaner.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Hier is genoeg over te vinden met de search, die werkt alleen ff niet :)

Dat spul om GSM schermpjes mee te herstellen schijnt wel goed te werken, ik weet alleen niet hoe het zit met antistatische coatings enzo.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mij is verteld dat wanneer je krassen hebt, je d'r dan niet aan moeten zitten
Je maakt het alleen maar erger.

Ps, als je tandpasta gebruikt, voel eerst zelf tussen je vingers of d'r geen korreltjes tussen zitten oid.

Wat ook kan werken is Displex.
Dit gebruik ik bij slecht leesbare of f#ck-#p cd-tjes.
Je kunt dat spul bij Halfords oid halen.

And The Only One

Verwijderd

he,
Ik heb een iiyama vision master pro 411,
maar er zitten 2 klaine krasjes op.
Ze zijn niet echt diep, maar wel heel erg storend bij
het gebruik van de monitor.

Ik heb wel gehoord dat het slecht is om er dingen op te smeren, want dan tast je coating laag aan, maar weet iemand geen middeltje, wat niet de coating laag
aantast :?

Als je het weet of denkt te weten
mail me ff peter@minded.nl

Alvast bedankt!!!!! :9

Verwijderd

Het kan niet verholpen worden. <--- PUNT

Echt, de enige manieren zijn: Je erin berusten, of een nieuwe beeldbuis erin laten zetten. En de kosten daarvan zijn hoger dan een nieuwe monitor.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op zaterdag 30 maart 2002 14:57 schreef AirHead het volgende:
Het kan niet verholpen worden. <--- PUNT

Echt, de enige manieren zijn: Je erin berusten, of een nieuwe beeldbuis erin laten zetten. En de kosten daarvan zijn hoger dan een nieuwe monitor.
True !
De GSM schermpjes ( Kunstof ) vergelijken met een beeldbuis ( Glas ) is Appels met peren vergelijken ( of in andere woorden BULLSHIT )
Glas is behoorlijk hard en dat "poets" je niet ff een paar krasjes in weg .. kortom .. sorry maar werkt niet.
Het spijt me voor je

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Ik ben het met cyclone eens, krassen in glas krijg je niet weg, maar dit zijn krassen in de coating!!! Tandpasta werkt idd om krassen weg te krijgen uit vele soorten coating en laat geen zweem achter, gebruik wel een tandpasta, zonder enzymen, maar met fluor, anders werkt het in ieder geval niet.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 16:53 schreef Gijsbert het volgende:
Ik ben het met cyclone eens, krassen in glas krijg je niet weg, maar dit zijn krassen in de coating!!! Tandpasta werkt idd om krassen weg te krijgen uit vele soorten coating en laat geen zweem achter, gebruik wel een tandpasta, zonder enzymen, maar met fluor, anders werkt het in ieder geval niet.
Hardleers blijven we hier he, sjonge.

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zie hier heel veel "het schijnt" en "ik heb me laten vertellen". Met andere woorden, de topicstarter kan de beeldbuis bij wijze van experiment met allerlei middeltjes gaan bewerken, maar niemand weet zeker of het werkt. Dikke kans dus dat de beeldbuis daarna helemaal rijp is voor de stort.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 19:19 schreef Brigitte het volgende:
Ik zie hier heel veel "het schijnt" en "ik heb me laten vertellen". Met andere woorden, de topicstarter kan de beeldbuis bij wijze van experiment met allerlei middeltjes gaan bewerken, maar niemand weet zeker of het werkt. Dikke kans dus dat de beeldbuis daarna helemaal rijp is voor de stort.
Inderdaad. Ik volg dit soort topics dus ook al bijna een jaar vanwege krassen in de coating van mijn beeldscherm, maar ik ben nog niemand tegengekomen die kan zeggen aangedragen oplossingen ook echt werken... En ik neem liever geen risico's.

Overigens moet ik zeggen dat het wel snel went, die krassen. Alleen als er andere mensen zijn die het zien, valt het mij ook weer op :+
Pagina: 1