Toon posts:

Voeding gebruiken voor alleen fans te draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik heb een losse computervoeding,
kan ik die dan gewoon alleen gebruiken voor fans op aan te sluiten?
moet ik de fan die de voeding koelt er dan in laten zitten?

Verwijderd

Natuurlijk kun je een aparte voeding gebuiken voor je fans. Ik zou alleen wel de fan in de voeding laten zitten. Het mooiste is als je de voeding in je kast kwijt kan. Alleen weet ik zo niet hoe je hem dan automatisch met je ander voeding (van je systeem) kan laten inschakelen.

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 17:21
Op vrijdag 05 oktober 2001 23:32 schreef KHdV het volgende:
[BLAAT]
Alleen weet ik zo niet hoe je hem dan automatisch met je ander voeding (van je systeem) kan laten inschakelen.
Je kan toch gewoon de draadjes van de andere voeding die normaal naar de power switch gingen bij in je power switch hangen ?
of denk ik nu weer te simpel. (het is immers ook weekend)

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:32 schreef KHdV het volgende:
Natuurlijk kun je een aparte voeding gebuiken voor je fans. Ik zou alleen wel de fan in de voeding laten zitten. Het mooiste is als je de voeding in je kast kwijt kan. Alleen weet ik zo niet hoe je hem dan automatisch met je ander voeding (van je systeem) kan laten inschakelen.
Gewoon ff de nul (zwarte draad) van de ene voeding met de andere verbinden, en dan de rode draad van de voeding die normaal geschakelt wordt (+5v dus) met groene draad van de te schakelen voeding verbinden. Dat zet em mee aan, en als et goed is ook mee uit. Die groene draad zit op de ATX steker.

*huilt nog steeds... Is zijn procje aan 't begraven*

Forget your fears...
...and want to know more...

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Hier paar ideetjes hoe je ze moet aansluiten

http://www.hardwareoc.com/dualpsu.php

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:52 schreef Aetje het volgende:

Gewoon ff de nul (zwarte draad) van de ene voeding met de andere verbinden, en dan de rode draad van de voeding die normaal geschakelt wordt (+5v dus) met groene draad van de te schakelen voeding verbinden. Dat zet em mee aan, en als et goed is ook mee uit. Die groene draad zit op de ATX steker.

*huilt nog steeds... Is zijn procje aan 't begraven*
Zo moet 't dus niet; power ok (de groene draad) is laag aktief (m.a.w. bij verbinding met gnd); wat je doet door 'm met +5v te verbinden is een hoog signaal geven, oftewel expliciet uitschakelen...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik had et niet over de power good, ik had et over de power on request... Power good is een signaal dat de power unit aan het mobo geeft niet andersom.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1