300 WAT atx te weinig?

Pagina: 1
Acties:

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
hoi, ik heb een probleenpje, ik heb met een amd 1.4 Ghz en windows loopt regelmaatig vast (win 98se nl, en win2k), ik denk zelf doordat ik een beetje veel spul in mij pc heb, namelijk 2x 20GB 1x 10GB 1x 80GB, pioneer 104s, plexwrityer 12/10/32a en een GF3, kan het zijn dat een 300 WAT voeding te weinig is? en zo ja, zou ik dan een 400 WAT of een 500 WAT moeten overwegen?

p.s. voor meer techinfo zie onderschrift

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

350watt zou beter zijn... :{

Verwijderd

Denk ook dat de voeding wat zwakjes is. Maar voordat je meteen naar de winkel holt raad ik je tog ff je bios te flashen, dat kan ook wonderen verrichten.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Je hebt idd aardig wat zooi en er zitten een paar flinke verbruikers tussen. Het feit dat Windows vastloopt hoeft daar niet per se mee te maken te hebben, maar een zwaardere voeding lijkt me geen overkill hier.

Systeem

Verwijderd

Dit ligt absoluut niet aan je voeding, zelfs een goede 250W voeding(Aopen, Enermax, Antec) kunnen zo'n systeem nog prima aan.
Ik heb op mn werk al vaak genoeg van die sukkels zien komen dat ze een 300W voeding wilden, kwamen ze een dag later terug dat het geen ruk helpte tov. een 235W voeding
Te weinig voeding uit zich meestal in spontane resets, niet in constante vastlopers.
Install Windows gewoon es kaal, dus alleen met je HD, 1 CDROM, VGA etc.., begin daarna beetje voor beetje verder te bouwen.