[Win2k] DVD wordt niet door Win herkend

Pagina: 1
Acties:

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, mijn dvdspeler wordt niet in windows hetkend, bios ziet hem wel.
Ik heb al alle kabels eruit gehaald, gereset, er weer ingedaan, enz enz enz. Niets heeft geholpen, wat moet ik doen???

b.v.d.

Verwijderd

Andere drivers proberen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:56
In apparaatbeheer je ide-controllers verwijderen en rebooten...

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Drivers voor een DVD?????
Hij heeft het altijd gedaan...
Mijn brander ziet hij wel, dus lijkt me nix mis met de IDE controller..

• Turmoil
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08-2024
D'r hoeft ook niks mis te zijn met je IDE controller, maar windows heeft nogal eens kuren. Toch maar ff zetje01's advies opvolgen want als Windows die controllers weer opnieuw gaat installeren heb je 'n goeie kans dat ie 't gewoon weer doet. Vaak hetzelfde gedaan, vooral met m'n netwerkkaarten lag windows nogal eens overhoop. :z

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Vandaag WinXp erbij opgezet, maar ook XP herkent hem niet, ik weet het niet meer....

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45

tweakerbee

dus..?

master/slave settings in orde?
heeft ie stroom?

Installeer daarna PowerDVD oid, anders krijg je bij DVD's een foutmelding!

You can't have everything. Where would you put it?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA-> OM

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik heb de controllers verwijderd en weer geinstaleerd, maar hij blijft alleen de brander zien....

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Mensen, plz help..

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
1. Haal de fikker eraf en kijk of hij het dan wel doet
2. Hoe werkt hij in 98/Linux/DOS? Maak anders even een bootflop van W98 ofzo, daar zit cd-ondersteuning op.
3. Zet hem op een ander ide kanaal
4. Zet hem op autodetect in de bios, dus dat de schijf iedere keer wordt gezocht en herkend (heeft bij mij geholpen)
5. Installeer ANDERE drivers voor de IDE-interface (nieuwe, ouder boeit niet, maar gewoon andere). Dit is een workaround voor brakheid van windows

6. ER WAS ER NOG EEN!!! Ik heb namelijk een keer precies hetzelfde gehad, en toen was dat de oplossing. Ik ben alleen vergeten wat het was.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 16:49 schreef LuCaS het volgende:
6. ER WAS ER NOG EEN!!! Ik heb namelijk een keer precies hetzelfde gehad, en toen was dat de oplossing. Ik ben alleen vergeten wat het was.
Ik heb ze alle 5 al gehad....
Enig id weer wat 6 was? :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
probeer dit eens: www.3bier.com/~osiris/frcasp17.zip
Nieuwste aspi drivers. Ik had dit probleem laatst, maar dan juist met een brander, in windows 98.
Meld ff als dit de oplossing is, daar word ik ook wijzer van!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 17:03 schreef 0siris het volgende:
probeer dit eens: www.3bier.com/~osiris/frcasp17.zip
Nieuwste aspi drivers. Ik had dit probleem laatst, maar dan juist met een brander, in windows 98.
Meld ff als dit de oplossing is, daar word ik ook wijzer van!
WAT EEN GEWELDIG PROGRAMMA!!!!!! :9~
Heel erg bedankt, hij doet het eindelijk weer :D
Andere jongens ook allemaal bedankt voor de moeite!!

• 0siris
sweeeeeeeet 8-)
Oh..ehr... Adaptec is niet zo blij met de verspreiding van dit programma, dussehh....SPREAD THE PROGRAM! :)

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Het was even leuk, 1 restart weer en mn dvd is weer weg, het programmatje werkt ook niet meer :(

• 0siris
hmmz...hoe heb je het aangesloten? welk apparaat (harddisk, brander, dvdspeler) zit hoe (master, slave) waar (primary IDE, secondary IDE) aan wat voor kabel (ATA-33,ATA-66,ATA-100)?

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Primary IDE heeft op de master mn hdd, de slave is vrij, m'n secondary heeft op de master m'n brander en op de slave mn dvd. Ik heb alles al 10x omgewisseld enz enz enz.

edit:

ps. ik zie dat ik nog niet heb aangegeven dat hij het altijd heeft gedaan :)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04 09:54
Ik vind dit meer iets voor SA of Windows Related. Dit lijkt me toch een probleem van Win2k en niet de brander..

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Wordt de brander/lezer wel ge-autodetecteerd in de bios?

• 0siris
I give up...sorry.
Je kunt nog proberen je dvd speler in een andere comp te hangen, kijken wat er gebeurt. Hopelijk (voor mijn geestesrust) werkt-ie dan NIET (en heb jij nog garantie), anders.... ;(

Verwijderd

Update firmware. 9 van de 10 keer werkt dat (en als je ook regiovrij wil moet je hekraakte versie ergens vandaan halen, voor sites die dat hebben ff search gebruiken) :)

• 0siris
aaahh..neeeeee...nu heb ik hetzelfde probleem, maar dan met een cdbrander. Heeft uuuuren geduurd voor ik het ding aan de praat kreeg (aan primary ide, aan secondary ide, master, slave, cable select, wel samen met harddisk, niet samen met harddisk, wel samen met cdromspeler, niet.....), heeft dus een tijd gedraaid (ik DENK dankzij die aspi driver update die ik hierboven ook al heb gepost), pc is uitgeweest en nu zie ik dat er weer alleen een cdromspeler is gedetecteerd! Meer details kan ik niet geven, tis de pc van mijn huisbaas. Abit LX moederbordje, Celeron 466, redelijk standaard computer. Dat wordt morgen forensisch onderzoek (brander ff in mijn eigen computer stouwen enzo). I'll be back! :P

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Herkent hij hem wel in de bios dan?
Mijne wordt wel in de bios weergeven.....

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:25

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Misschien kun je je BIOS eve upgraden heel vaak zijn dan alle problemen weg. Kijk anders even bij de fabrikant, misschien is er wel een patch beschikbaar :)

/dev/null

• 0siris
het moederbord is een Abit LX(6?) waar ik al een jaar geleden het nieuwste bios op heb gezet (wordt niets meer voor ontwikkeld). Alleen de harddisks worden bij POST genoemd, verder niets (dat hoort dus zo). Ik heb weer moed verzameld, ga er NU weer naar kijken... en ohja, de lade komt niet naar buiten als ik op het knopje duw, terwijl het ledje wel brandt (writer krijgt dus wel prik).

• 0siris
vaaaaaaaggg.....ik haal de kabels los, stop 't spanningskabeltje in de cdwriter, laatje gaat weer braaf open en dicht, ledje op writer blijft nu ook niet continu branden, zet computer af, verbind nu ook signaalkabel, zet computer aan, en....voila! Brander is weer zichtbaar in windows. Weird shit hoor. Maar het werkt, dus ik ben al lang blij :)

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Een format en een biosrestet en hij doet het weer!
Erg leuk, maar als ik nu VaroDVD opstart en een dvd wil afspelen, restart windows uit zichzelf :?

• 0siris
DMA mode aan dan wel uitzetten? (iig ANDERS zetten dan het nu staat... wil bij mij soms wel eens "the trick" doen :) )

Pagina: 1