Toon posts:

IDE Kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IDE kabel. 3 connectors. Ik sluit de verste aan op mijn mobo (Secondary IDE). Dan sluit ik op het andere uiterste mijn Master aan (CD-Writer). Beetje verder daarvan is dan nog een connector over. Ik wil die op mijn gewone cd-rom steken. Maar hij blijft niet zitten en valt er altijd af. Als ik er naar kijk zie ik in de bovenste rij van de connector in elk gaatje precies een schijfje metaal zitten, overal hetzelfde. Iemand enig idee wat het probleem is?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] ! :).

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 08:52
Op vrijdag 05 oktober 2001 22:17 schreef jourikdv het volgende:
Ik heb een IDE kabel. 3 connectors. Ik sluit de verste aan op mijn mobo (Secondary IDE). Dan sluit ik op het andere uiterste mijn Master aan (CD-Writer). Beetje verder daarvan is dan nog een connector over. Ik wil die op mijn gewone cd-rom steken. Maar hij blijft niet zitten en valt er altijd af. Als ik er naar kijk zie ik in de bovenste rij van de connector in elk gaatje precies een schijfje metaal zitten, overal hetzelfde. Iemand enig idee wat het probleem is?
een schijfje metaal??? je ne sais pas :? ...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27
Op vrijdag 05 oktober 2001 22:45 schreef MasterM het volgende:

[..]

een schijfje metaal??? je ne sais pas :? ...
Hij bedoelt denk ik het volgende :). Dat je kabel niet goed in je cd speler wilt .:).. Goed je kunt 2 dingen doen :

1. Nieuwe kabel halen?
2. Kijken of de stekkertjes van cdrom wel goed zitten :)

Heb je niet de verkeerde kabel aangesloten :+ duz blauw bij mobo, en grijs bij rand appratuur ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor 5 gulden heb je een nieuwe kabel (ok 2e hands uit de dumpbak bij de gemiddelde computer winkel. Daar haal ik dat soort zooi ook)