Ik heb een IDE kabel. 3 connectors. Ik sluit de verste aan op mijn mobo (Secondary IDE). Dan sluit ik op het andere uiterste mijn Master aan (CD-Writer). Beetje verder daarvan is dan nog een connector over. Ik wil die op mijn gewone cd-rom steken. Maar hij blijft niet zitten en valt er altijd af. Als ik er naar kijk zie ik in de bovenste rij van de connector in elk gaatje precies een schijfje metaal zitten, overal hetzelfde. Iemand enig idee wat het probleem is?
een schijfje metaal??? je ne sais pasOp vrijdag 05 oktober 2001 22:17 schreef jourikdv het volgende:
Ik heb een IDE kabel. 3 connectors. Ik sluit de verste aan op mijn mobo (Secondary IDE). Dan sluit ik op het andere uiterste mijn Master aan (CD-Writer). Beetje verder daarvan is dan nog een connector over. Ik wil die op mijn gewone cd-rom steken. Maar hij blijft niet zitten en valt er altijd af. Als ik er naar kijk zie ik in de bovenste rij van de connector in elk gaatje precies een schijfje metaal zitten, overal hetzelfde. Iemand enig idee wat het probleem is?
Hij bedoelt denk ik het volgendeOp vrijdag 05 oktober 2001 22:45 schreef MasterM het volgende:
[..]
een schijfje metaal??? je ne sais pas...
1. Nieuwe kabel halen?
2. Kijken of de stekkertjes van cdrom wel goed zitten
Heb je niet de verkeerde kabel aangesloten
Voor 5 gulden heb je een nieuwe kabel (ok 2e hands uit de dumpbak bij de gemiddelde computer winkel. Daar haal ik dat soort zooi ook)