Toon posts:

[win2k] ruzie met internet verbinding via LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Wij hebben hier thuis een BNC LAN netwerk, met een aantal pc's, één ervan staat de kabelmodem op aangesloten, deze heeft ook een proggie draaien dat we op internet kunnen. Op deze router draait win98se.

Als ik deze router aanzet, en dan m'n eigen bak (dual PIII) met win2k komt het meestal voor datie wel een goede ip krijgt, maar niet kan verbinden :?

Bij het opnieuw opstarten van de pc werkt het meestal wel. Behalve dan dat ik mijn pc dan af en toe een keer of zes of zeven moet opstarten voordatie dat door heeft :( , maar dan werkt het gewoon perfect.

Wat is hier het probleem :? want ik snap het niet, en wordt er een beetje gek van om een half uur bezig te zijn met opstarten en afsluiten wil ik op het internet kunnen.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Verrotte bekabeling?
Verrotte NIC's?
Verrot TCP/IP protocol?
Draai je DHCP-servertje?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:36 schreef Negotiator het volgende:
Het probleem zit 'm hier echt in de verbinding, dus hij mag idd. naar [forum=19]. Als het probleem in de OS zit of het een twijfelgevalletje was had 'ie mogen blijven staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 22:32 schreef EquiNox het volgende:
Verrotte bekabeling?
Verrotte NIC's?
Verrot TCP/IP protocol?
Draai je DHCP-servertje?
1) is het niet, want de rest van de pc's doet het gewoon perfect. En als er bij een BNC netwerk één stukkie kabel kapot is, werkt het hele netwerk niet meer (ervaring!)
2) zou kunnen zijn, maar dan kandie toch helemaal niet meer verbinden. Ook niet na x keer opstarten
3) TCP/IP instellingen staan altijd goed, krijgtie automatisch van de router.
4) proggie wat wij draaien op de router zou ook automatisch een DHCP instelling door moeten geven aan de pc's Bij de rest van de pc's werkt dat wel, dus waarom zou dat bij deze niet werken :?

vaag probleem!