Toon posts:

Koeler met schroeven...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zijn die dingen makkelijk te bevestigen of heel moeilijk. Is het een "veilig" systeem (geen milimeter boven de core gedoe)?. Heb een Asus A7V266.

Heb trouwens search geprobeerd maar die ligt er een beetje uit geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje weet iemand waar de Thermaltake VOLCANO 6Cu+ te koop is en hoe goed die is?

Verwijderd

je bedoelt koelers die gebruik maken van de 4 gaten rond de socket? dat werkt prima, zolang je niet eerst een punt tot de max aanschroeft dan overgaat naar de 2e etc. gewoon gelijkmatig aandraaien, zijn trouwens bouten en moeren ;)

Verwijderd

Kruislings aandraaien (gelijkmatig)

Verwijderd

Topicstarter
ok, en die passen ook allemaal op m'n Asus A7V266?

Verwijderd

Ja hoor, da's een genormaliseerde maat namelijk 36 * 66 mm van elkaar en 4 mm gaten

Verwijderd

Als je nu aangeeft welke koeler je bedoelt ?

Er is er een van Zalman, een van Swifttech, en een van Alpha. Allen gaan met VEREN. Wordt gewoon aangeduwd door die veren, je hoeft niets met kruiseling te doen, en je hebt niets als het kraken van de core te vrezen.

Gewoon de schroeven in de 'vast' stand, en dat is alles.

PS Ik draai dus met zo'n Swifttech MC462A

Verwijderd

Topicstarter
Woepie!!! M'n koeler keuze is weer uitgebreid, kanik weer een maand koelers gaan bekijken om de beste eruit te zoeken. Is deze: Akasa Silver Mountain iets? Plaatje staat op http://www.breetcomputers.nl/Shop/shop.html

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 23:01 schreef Hooi het volgende:
Als je nu aangeeft welke koeler je bedoelt ?

Er is er een van Zalman, een van Swifttech, en een van Alpha. Allen gaan met VEREN. Wordt gewoon aangeduwd door die veren, je hoeft niets met kruiseling te doen, en je hebt niets als het kraken van de core te vrezen.

Gewoon de schroeven in de 'vast' stand, en dat is alles.

PS Ik draai dus met zo'n Swifttech MC462A
Dat is toch die enorm dure?!

Verwijderd

Isie ook, maar Hooi heeft watervrees >:)

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:04 schreef shorty151 het volgende:

[..]

Dat is toch die enorm dure?!
Ik zou gaan voor de Alpha PAL8045 :9~, want de voordelen t.o.v. de Swiftech zijn:
- minder zwaar
- koelt beter
- mooier
- goedkoper

Maar Hooi is het vast niet helemaal met me eens, toch :?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 01:36 schreef DaBit het volgende:
Isie ook, maar Hooi heeft watervrees >:)
:) Klopt.
Ik vind waterkoeling prachtig. Voor mij persoonlijk is het gewoon niet iets dat ik wil doen.

Mhh,
Die Alpha is net zo goed als die Swift. En hij is goedkoper.
Dus heb ik geen enkel bezwaar tegen Nebu's opinie. :)

Het enige aanwijsbare verschil is met extreem overklokken. Omdat de Alpha 100% van aluminium is, en die Swifttech 500 gram rood koper in de onderplaat heeft, zal hij minder snel opwarmen. Als je dus op het randje zit om in de record boeken te komen, is er een kans dat je met die Swift net een tikkie hoger Windows in kunt komen. Maar niet meer dan dat, de uiteindelijke temperatuur van de CPU en het maximaal 100% stabiel haalbare is gelijk.

:) Ik heb die Swift gewoon omdat die eerder verkrijgbaar was, als Alpha wat sneller was geweest, had ik nu ook een Pal8045 in bestelling :P

Die Akasa Silver Mountain is dacht ik niet zo bijzonder. Zonder een extreem luide Delta fan er op is het maar een matige koeler. En een zware die je op de socket moet monteren. Hij is denk ik vergelijkbaar met 'The Core'. Een boel Hype maar weinig interessant.

Als socket koeler is die nieuwe Swift MCX370 interessanter.
:Y)

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Die koelertjes presteren alleen maar goed door die fan die erop zit IMHO...

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 17:09 schreef asmoday het volgende:
Die koelertjes presteren alleen maar goed door die fan die erop zit IMHO...
Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Natuurlijk worden deze heatsinks getest met de beste fans (Delta), aangezien je dan het maximale uit de heatsink kan halen. Bovendien zou het anders niet mogelijk zijn om meerdere reviews naast elkaar te kunnen leggen om de resultaten te gaan vergelijken. *D

In de volgende review kan je zien dat de Alpha PAL8045 zeer goed presteert met andere fans: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532&p=2

Als je continu dezelfde fan plaatst op een verschillende heatsink zal je dus merken dat de temps bij de Alpha en Swiftech lager zitten dan bij andere heatsinks.

Of wil je zeggen dat de fan voor alle koeling zorgt :? Dat zou betekenen dat we geen eens heatsinks meer nodig hebben voor onze CPU's.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 17:17 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

*knip*
Of wil je zeggen dat de fan voor alle koeling zorgt :? Dat zou betekenen dat we geen eens heatsinks meer nodig hebben voor onze CPU's.
LOL :D :o

"Gezocht, een vrijwilliger voor een simpel experimentje...."

Goed, weer effe serieus. De tests waar die Alpha en die Swift door een andere koeler worden 'verslagen' zijn ook niet met de monster Delta 80 cfm fan, maar met de 68 cfm versie.

Dus ach ... :)

Verwijderd

"Gezocht, een vrijwilliger voor een simpel experimentje...."
Heb je zelf ook interesse, Hooi :? :P
Goed, weer effe serieus. De tests waar die Alpha en die Swift door een andere koeler worden 'verslagen' zijn ook niet met de monster Delta 80 cfm fan, maar met de 68 cfm versie.
Ik kan me geen enkele review voor de geest halen waarin beide heatsinks worden verslagen. Ik heb wel vaker gezien dat ze elkaar verslaan :9~
Pagina: 1