VBS files... Wat zijn dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 598 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28488

Topicstarter
Ik zag net dat alle jpg files op mijn desktop in .jpg/vbs files veranderden...
Na ze weer terugveranderd te hebben in jpg, werken ze allemaal weer fijn...
Na een kleine zoektocht met start -> zoek, blijken er ineens 3226 bestanden met die extensie op mijn HD te staan met allemaal 12kB grootte...

Wat betekent dit?

Hulp gewenst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Das dus een virus.

Geen grapje, heb ik ook gehad.

Scan ze ff met Norton ofzow

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lijkt op een virus o.i.d VBS wordt dacht ik gebruikt door Visual Basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26951

.vbs is de extensie voor visual basic script. Het is waarschijnlijk veroorzaakt door een worm die (met als meest bekende en een van de eerste wereldwijde variant het "I LOVE YOU VIRUS") afhankelijk van het script bepaalde bestanden hernoemt om zich zo verder te kunnen verspreiden. Vooral veel uitgewisselde bestanden als JPG en MP3 zijn doelwit van deze hernoem/copieer acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28488

Topicstarter
als een virusscanner mij adviseert die bestanden te verwijderen, dan ben ik in ieder geval al mijn grafische bestanden kwijt...

Vroeger (toen ik nog met mijn MSX werkte) had ik in DOS altijd een leuke ren *.bat *.bas (of iets anders in die trent), kan dat in windows ook? zoiets als:
ren *.jpg.vbs *.jpg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

ff scannen welk virus het is, dan een tool van de symantec website afhalen om het virus te verwijderen. Hou je je meuk ook nog :)

vriend van me had precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21134

.vbs files zijn files voor een visual basic script...en het ligt eraan hoe ze gemaakt zijn, maar ze kunnen vervelende dingen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33353

On line scan:

http://security2.norton.com/us/home.asp?j=1&venid=sym&langid=us&plfid=20&pkj=VYGKRHYTINMHDKDCWLL

vbs Love letter info:
http://www.antivirus.com/vinfo/virusencyclo/lovebug_descrip.htm
removal tool:
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/fix.vbs.loveletter.html

Verwijder het virus maar niet je geinfecteerde jpg.vbs bestanden.Download het jpg herstel tooltje ZeFRJPG hier:
http://www.mindspring.com/~rgreen3/

De mp3 bestanden die als geinfecteerd worden gevonden kun je verwijderen. De originele MP3 staan nog op je schijf maar het virus heeft de bestand eigenschappen hiervan op "verborgen" gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

markvt

Peppi Cola

Op vrijdag 05 oktober 2001 22:08 schreef evil_eye het volgende:
als een virusscanner mij adviseert die bestanden te verwijderen, dan ben ik in ieder geval al mijn grafische bestanden kwijt...

Vroeger (toen ik nog met mijn MSX werkte) had ik in DOS altijd een leuke ren *.bat *.bas (of iets anders in die trent), kan dat in windows ook? zoiets als:
ren *.jpg.vbs *.jpg ?
browse in een venstertje naar de map waar je wil wezen, twerwijl ie focus heeft (blauwe balk ?) start-uitvoeren-command ren *.vbs *.jpg etc. das easy :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:02 schreef markvt het volgende:

[..]

browse in een venstertje naar de map waar je wil wezen, twerwijl ie focus heeft (blauwe balk ?) start-uitvoeren-command ren *.vbs *.jpg etc. das easy :)
Het heeft geen zin om die .vbs bestanden te hernoemen. De originele bestanden zijn vervangen, niet hernoemd.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35769

ik zit nu bij mijn oom en die heeft hetzelfde probleem die belde me om iets te vragen over muziek en plaatjes die kon die niet meer openen er stond *.vbs achter :? ikke denken natuurlijk kwam bij mij meteen GOT in mijn gedachten op en nu lees ik dit ik ben nu op zoek naar een programmatje die ervoor kan zorgen dat het weg gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02
heb ik ook gehad. Ff met zoeken gezocht op *.vbs en alles weggedonderd wat .vbs had

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36147

Ik weet niet of dit eerder voorbij is gekomen...

Mijn broertje heeft dus ook alle mp3tjes met 2 extensies, jawel,
.mp3 en .vbs. Als je in DOS het command Type geeft, geeft ie
de inhoud van het bestand weer... Na wat vage shit, het mp3tje
zelf dus, kwam ik helemaal onderaan geweldige regels tegen:

love-letter-for-you.htm

Ik genoot ervan!

Kazaa, en weet ik veel welke ander troep, past virussen door!

Hoe logisch, maar ik had er nog niet aangedacht |:( Ik gelijk
mijn systeem scannen, fewwwwww, geen virussen... Maar de pc
van m'n broertje is dus mooi naar de kut nu...

Moraal van het verhaal?
Zet verbergen van bekende extensies uit, vertrouw je et niet,
bekijk het mp3tje, en gebruik een goede virusscanner

* Anoniem: 36147 out:
Pagina: 1