Toon posts:

@home Vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag werkte mijn kabelinternetverbinding opeens niet
meer na een belletje met @home werd mij geadviseerd om de modem stroomloos te maken en na 20 sec weer aan te zetten
heb ik gedaan en hierna werkte alles weer.
Wat was er nu dan aan de hand ,waarom modem resseten.
Weet iemand wat het probleem was.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Misschien hebben ze 'm ge-upgrade en moest ie daarom gereset worden.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
volgens de helpdesk was er niets veranderd
Vreemd dus

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar heb ik ook af-en-toe last van. Modem stroomloos maken en dan weer insteken en lekker verder gaan :Y) :)

js962, je hebt wel een stoer icon. Pink FLoyd schopt kont :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 22:17 schreef robinvreuls het volgende:

js962, je hebt wel een stoer icon. Pink FLoyd schopt kont :P
Hoop dat ze binnenkort weer een keer naar nederland komen :)

• altiz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09-2022

altiz

Na een update kan het zijn dat er teveel in de cache van de modem achterblijft waarna ie gereset moet worden. Vandaar dat tie het zei. Misschien kon ie ook geen ander ip resolven dus vandaar dat je hem misschien moest resetten?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ze hebben de IP's laatst weer veranderd, misschien dat je daar last van hebt. Als je niet offline bent gewwest kan het zijn dat je nu het verkeerde IP gebruikt en dat daar over geklaagd is door degene met het IP wat jij vroeger had...lastig verhaal, maar hte komt er op neer dat je ff moet checken of je IP nog wel juist is bij @home, ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:02 schreef kamstra het volgende:
ze hebben de IP's laatst weer veranderd, misschien dat je daar last van hebt. Als je niet offline bent gewwest kan het zijn dat je nu het verkeerde IP gebruikt en dat daar over geklaagd is door degene met het IP wat jij vroeger had...lastig verhaal, maar hte komt er op neer dat je ff moet checken of je IP nog wel juist is bij @home, ;)
Nee dat was het niet heb nog steeds hetzelfde IP

Verwijderd

Je kabelmodem haalt haalt/checkt regelmatig je software versie [ in het modem ] soms gaat dat echter fout, jouw modem probeert zich aan te melden op het netwerk maar het netwerk ziet dat jouw modem qua software niet helemaal oke is waardoor je modem zich niet kan aanmelden. Vaak helpt het dan om de power er vanaf te halen zodat de laats goede versie van de software weer in het modem terug gezet wordt waarna jij je weer vrolijk kan aanmelden :).

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Dus tip voor volgende keer als je geen verbinding hebt:

• Netwerkkabel ff opnieuw inpluggen en rebooten.
• Modem ff resetten.

Dat lost bij mij meestal wel het probleem op.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1