vraagje: kun je kabelinternet "splitsen"zodat twee computers onafhankelijk gebruik kunnen maken van internet? met een hub ofzo?
Neej....
Of je moet een 2de IP aanvragen... Bij @home kan dit... Bij Chello niet... hoe 't bij de rest van de providers zit weet ik niet, moet je ff opzoeken...
Of je moet een 2de IP aanvragen... Bij @home kan dit... Bij Chello niet... hoe 't bij de rest van de providers zit weet ik niet, moet je ff opzoeken...
Verwijderd
Ja, in 1 pc gooi je 2 netwerkkaartjes dit is dan de server.
In netwerkkaart 1 komt kabel binnen, netwerkkaart 2 maakt verbinding met de andere pc d.m.v een UTP Cross-kabel.
Modem -> Server (NIC1 = Kabel/NIC 2) -> Crosskabel -> Client1
Je moet op de server wel ff een internet share proggie installeren zoals Winroute, Sygate of gewoon standaard Internet delen van M$
Deze oplossing is niet echt legaal, zie info boven mij
In netwerkkaart 1 komt kabel binnen, netwerkkaart 2 maakt verbinding met de andere pc d.m.v een UTP Cross-kabel.
Je moet op de server wel ff een internet share proggie installeren zoals Winroute, Sygate of gewoon standaard Internet delen van M$
Dit gaat makkelijk met een switch. Kost minimaal F400,-, maar dan hoef je geen computer aan laten staan ofzo.
They made me do it.
Neej, da's dus niet onafhankelijk, waar Dievenbaker dus wel om vroeg.Op vrijdag 05 oktober 2001 21:55 schreef Devil_2000 het volgende:
Ja, in 1 pc gooi je 2 netwerkkaartjes dit is dan de server.
Bij @HOME, kun je meerdere ip's aanvragen ja, en dan gewoon een hub gebruiken.
Bij andere providers zul je een router moeten hebben.
400 gulden ???? dan heb je een behoorlijk dure switch, die van ons koste slechts 180 en werkt prima (Amigo, 10/100 Mbit, 8 poorts)Op vrijdag 05 oktober 2001 21:57 schreef Smoothy_ het volgende:
Dit gaat makkelijk met een switch. Kost minimaal F400,-, maar dan hoef je geen computer aan laten staan ofzo.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
en hoe werkt dat dan precies met zo'n switch? kan iemand mij precies vertellen hoe je dat aansluit?
Ik heb trouwens Wanadoo Cable....dus van dat 2e IP nummer zal wel niet opgaan.
Ik heb trouwens Wanadoo Cable....dus van dat 2e IP nummer zal wel niet opgaan.
Pagina: 1