Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Verwijderd
Arctic Silver II kan je nu bijna overal kopen en is een 'must have'. CPU-temps kunnen wel met 4 a 5 graden dalenm na toepassen van ASII
Gistron -> NoiseControl Silverado 159,-Op vrijdag 05 oktober 2001 21:37 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ik wilde je eigenlijk de Alpha PAL8045 aanraden, maar deze past niet op een A7A266, dus hou het dan maar op de Silverado (2e keus)
Beetje duur
Waarom is het prijsverschil tussen koelers zo groot?
Verwijderd
Maar ik weet wel 1 gouden regel
Als je de beste coolers wilt hebben (lucht) dan moet je gaan voor die nieuwe alpha 8045 of voor de swiftech mc462-a maar deze kosten dan wel iets meer tientjes dan die 3 voor die coolermaster. (Maar dan heb je ook wat !!! En geen hoge temperaturen !!)
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Je kan een 60mm cooler wel stiller maken door middel van een fan adapter en een 80mm fan erop te zetten, maar uit verschillende test is gebleken dat je alleen op noise-performance vooruit gaat. Cooling-performance in combinatie met een fan adapter is er nauwelijks
Verwijderd
Helemaal met je eens, want een slechte koeler kan het einde van je CPU betekenen. En dat zou pas ECHT zonde zijnOp vrijdag 05 oktober 2001 21:40 schreef Dirkovic het volgende:
Ehh.. ik heb de Spire Silver Cooler (![]()
) en ik ben d'r wel tevreden over! Was geloof ik niet al te duur..
Maar ik weet wel 1 gouden regel: Bezuinig nooit op een cooler!
Verwijderd
Zoals ik al zei, zullen de Alpha en de Swiftech niet passen op de A7A266, dus koop deze niet want je hebt er toch niks aan!!!Op vrijdag 05 oktober 2001 21:40 schreef Rick2001 het volgende:
Je kunt tuurlijk zo'n coolermaster van 3 tientjes kopen (die garandeerd AMD zelf ja ook) maar dan krijg je dus inderdaad hoge temperaturen en kun je overclocken ook wel vergeten.
Als je de beste coolers wilt hebben (lucht) dan moet je gaan voor die nieuwe alpha 8045 of voor de swiftech mc462-a maar deze kosten dan wel iets meer tientjes dan die 3 voor die coolermaster. (Maar dan heb je ook wat !!! En geen hoge temperaturen !!)
Waarom kan die koeler niet op de A7A266 dan ? ?Op vrijdag 05 oktober 2001 21:37 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ik wilde je eigenlijk de Alpha PAL8045 aanraden, maar deze past niet op een A7A266
Die is nog betaalbaar: 109 piek. ook duur maar goed
Verwijderd
Het is de beste keus qua cooling en noise, maar aangezien de mensen bij ASUS de transistoren op de A7A266 ZO dichtbij de socket hebben gezet, zal de 80mm heatsinks niet passen. Dus, helaas...Op vrijdag 05 oktober 2001 21:44 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Waarom kan die koeler niet op de A7A266 dan ? ??
Die is nog betaalbaar: 109 piek. ook duur maar goed
Wat je nog zou kunnen proberen is die mobo inruilen voor een A7M266 of A7V266 (aangenomen dat je mobo net gekocht is), daarop zal het namelijk wel passen
Nee niet net gekocht... Net NIET gekocht, ik was van plan deze vandaag te bestellenOp vrijdag 05 oktober 2001 21:47 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Wat je nog zou kunnen proberen is die mobo inruilen voor een A7M266 of A7V266 (aangenomen dat je mobo net gekocht is), daarop zal het namelijk wel passen
Welke van de 3 is nu het best? a266, m266 of v266?
Verwijderd
Heeft drie ddr ram sloten,
Ondersteund de "toekomstige" Xp processors...
Lijkt mij tenminste, maar als iemand een beter oordeel heeft.....
Ingewikkeld allemaal hoor
Zelf wacht ik nog op de nieuwe Via kt266a..
Ik heb nu een 1,33g die op de 1,4g loopt (me 3com wil de 150 Mhz niet aan). En dat met een hele oude Alpha PEP66T met een 80mm YS Tech fan. De temp's zijn nu met een koei 45 graden. Vind ik nog wel erg goed. Vooral voor zo'n oud koelertje
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Wat nou niet overclocken met een coolermastertje!!!! Gewoon zorgen voor een goede airflow, hier van 1,2 naar 1,4 zonder enig probleem.Op vrijdag 05 oktober 2001 21:40 schreef Rick2001 het volgende:
Je kunt tuurlijk zo'n coolermaster van 3 tientjes kopen (die garandeerd AMD zelf ja ook) maar dan krijg je dus inderdaad hoge temperaturen en kun je overclocken ook wel vergeten.
Aaargh heb ik net besloten de A7A te kopenOp vrijdag 05 oktober 2001 22:54 schreef Genotix het volgende:
A7V zou ik nemen, ik heb zelf de A7M (is een goed bordje maar heeft 1 groot nadeel en dat is dat je niet kan overklokken via de multiplier). Als overklokken niet de bedoeling is dan zou ik dus de A7M nemen. Blijf zowiezow af van de A7A. Is een brakke SIS cipset.
Hoezo is die brak? Ik wel wel een moederbord waar SDRAM op kan he!
Ehm op de A7M266 en A7V266 gaat dus geen sdram in de zin van niet ddr. Op de A7A266 wel, maar die schijnt niet helemaal 100% goed te werken, en dan vooral met snelheid is het niet 1 van de betere borden.Op vrijdag 05 oktober 2001 22:59 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Aaargh heb ik net besloten de A7A te kopen
Hoezo is die brak? Ik wel wel een moederbord waar SDRAM op kan he!
Verwijderd
A7A is geen SiS maar Ali, de SiS 735 is hartstikke stabiel naar horen zeggen. Te vinden op een mobo van ecs voor minder dan 200 guldenBlijf zowiezow af van de A7A. Is een brakke SIS cipset.
Asus komt waarschijnlijk nog met een A7S met de SiS
Sorry ik bedoelde idd Ali... me ogen liggen al bijna op de vloer, dus vandaar. En idd die sis die schijnt wel goed te zijn. Nog ff wat je hebt het over een sdram systeem, maar waarom dan de A7A, die ondersteunt namelijk sdram en ddr(sdram). Dan kan je beter een goede sdram chipset nemen.Op vrijdag 05 oktober 2001 23:06 schreef Rednasius het volgende:
[..]
A7A is geen SiS maar Ali, de SiS 735 is hartstikke stabiel naar horen zeggen. Te vinden op een mobo van ecs voor minder dan 200 gulden
Asus komt waarschijnlijk nog met een A7S met de SiS
Kan je beter hier naar gaan kijken: http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/socketa/a7v133/index.html
Ja dat heb ik nu ook bedachtOp vrijdag 05 oktober 2001 23:07 schreef Genotix het volgende:
Nog ff wat je hebt het over een sdram systeem, maar waarom dan de A7A, die ondersteunt namelijk sdram en ddr(sdram). Dan kan je beter een goede sdram chipset nemen.
Zo'n geheugen-combi hoef ik helemaal niet.
Keuze ligt nu bij -> A7V133 (KT133A chipset) voor 329,- bij Gistron.
Ze hebben er ook een A7V133 met een * erbij, die is 439,- (110,- duurder!), alleen omdat deze onboard sound heeft ofzo. Dan maar die eerste he
Ik ga waarschijnlijk de A7V133 kopen!Op vrijdag 05 oktober 2001 21:47 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Maar bij Gistron hebben ze de Alpha PAL 8045 niet. Alleen 6035 POWER en 6035 SILENT
Welke moet ik kiezen?
Verwijderd
Conclusie: Alpha PAL8045 is de winnaar, zij het een klein verschil
De Alpha is binnenkort te koop bij OC-Shop, maar al een tijdje kan je deze heatsink hier pre-orderen
Als de Alpha PAL8045 op je mobo past, moet je 'm zeker kopen. Waarom gaan voor minder koeling als de prijzen erg dichtbij elkaar liggen
Compatibiliteit-controle mobo: http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html
Waarom is de A7M dan niet compatible en heb jij hem er wel op zitten??Op zaterdag 06 oktober 2001 01:38 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Een directe test tussen de Swiftech en de Alpha: http://www.cluboc.net/reviews/heatsinks/alpha/pal8045/index.htm
Conclusie: Alpha PAL8045 is de winnaar, zij het een klein verschil
De Alpha is binnenkort te koop bij OC-Shop, maar al een tijdje kan je deze heatsink hier pre-orderen
Als de Alpha PAL8045 op je mobo past, moet je 'm zeker kopen. Waarom gaan voor minder koeling als de prijzen erg dichtbij elkaar liggen
Compatibiliteit-controle mobo: http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html
Hij wil geen ddr, dus die A7M en A7V vallen dan al af. Lees je ook de toppics wel!!Op zaterdag 06 oktober 2001 04:51 schreef robhof het volgende:
Hoezo een A7V133??? Is een verouderde chipset! Kan je beter de A7V266/A7M266 nemen! Waarom eigenlijk niet een ECS K7S5A (SDRAM & DDR)? Heb 'm zelf en ben er erg blj mee! Erg stabiel en heel goedkoop (f 189,-).
Verwijderd
NoiseControl Silverado koeler Hfl 189,--
Swiftech MC462-A with Delta AFB-80MP fan Hfl 219,--
Iemand ervaring, is duurder in dit geval echt beter?
Ik heb een A7V266 met TB1.4 en een Alpha-PAL6035
Maar ik wil er een andere koeler op zetten.
Groter, beter, meer herrie en vooral meer koeling!
Iemand een suggestie?
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Thanks!Op zaterdag 06 oktober 2001 10:33 schreef Hielkej het volgende:
koop iig geen "Super"orb!!
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens
Ik denk dat ik de Alpha 6035 maar koop, 109,- bij Gistron. Vast veel beter dan die Coolermaster van 29 piek!
Inderdaad, geen DDR. Alhoewel ik het wel jammer vind dat ik dan een verouderd chipset heb. Maar ach de PC die ik nu heb is 2,5 jaar oud dus ik ga er heus wel op vooruitOp zaterdag 06 oktober 2001 09:17 schreef Genotix het volgende:
Hij wil geen ddr, dus die A7M en A7V vallen dan al af. Lees je ook de toppics wel!!
Verwijderd
Alpha is sowieso goede keus, maar de opvolger (PAL8045) is net zo duur, dus waarom gaan voor minder prestatieOp zaterdag 06 oktober 2001 11:09 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Thanks!
Ik denk dat ik de Alpha 6035 maar koop, 109,- bij Gistron. Vast veel beter dan die Coolermaster van 29 piek!
Tenzij de PAL8045 niet past natuurlijk, dan zou ik gaan voor de NoiseControl Silverado (aanbieding bij tweakers) of voor de ThermalRight SK-6