Hoe koe draaien onder linux?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik wil graag de koe kunnen draaien onder linux, maar weet totaal niet hoe ik die aan het werk moet krijgen :'(

Ik heb de x86-elf.tar.gz gedownload en uitgepakt en vervolgens de readme files gelezen en daarin staat dat het een kweatie is van uitpakken en opstarten.

Nu heb ik hem uitgepakt in mijn /home directory en ik zie een aantal files staan nl. dnetc, dnetc.1 en docs.

Ik heb de docs gelezen, maar kan er niets uitwijs worden (jaja ik ben een linux newbie :) ) en wil wel graag mijn koetje laten doorgrazen onder linux :)

Dus als iemand mij hierin hulp kan aanbieden graag :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
gewoon uitpakken naar een dir, naar die dir gaan met cd [dir]
en dan ./dnetc &

dan start ie je koe in de background...

Vreet dit echter niet uit op een Linux server met meerdere gebruikers, dat is vervelend.
Was laatst iemand die bij ons op school dat ook geflikt had. Met Exceed inloggen, xterm starten, koe in de achtergrond drukken en weer uitloggen. Daar gaat je snelheid, dat ding stond op hoogste priority. Sta je je daar gewoon blauw te ergeren omdat die 2 x dual P3-500 (beowulf) machines niet eens meer normaal een X venster kan opbouwen :(

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

im moet altijd nog een "chmod u+x ./dnetc" doen voordat het werkt :?

Eeuwige n00b

• _JGC_
heb ik geen last van, zal wel komen omdat ik root was toen ik ging testen of mijn P75 @ 100 stabiel was...

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Hehe eindelijk het werkt dat chmod deed het em :)

• _JGC_
niet de ./ vergeten?

gooi dat ding in je homedir (~ om precies te zijn :) )
dan:
tar zxvf dnetc[tab]
cd dnetc[tab]
./dnetc

ff configgen

dan save en shutdown en dan pas
./dnetc &

& = in de background drukken :)

klaar is kees...

Verwijderd

zet je wel de punt en de slash ervoor?

dus:
./dnetc

• wouzer
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 21:25 schreef _JGC_ het volgende:
& = in de background drukken :)
./dnetc -hide ook :P

• Leon
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 05 oktober 2001 21:24 schreef Mataraty het volgende:
Hehe eindelijk het werkt dat chmod deed het em :)
Geen dank en vergeet er niet een scriptje voor te maken zodat ie elke keer start bij het opstarten.. :) :P

(voor de details moet je niet bij mij zijn, daar weet ik niet zo veel van af.. :s)

Eeuwige n00b

Verwijderd

er is ook een optie vanuit de client om het koetje als background proces te laten draaien:
code:
1
./dnetc -hide (of ./dnetc --hide)

lang geleden dat ik dat deed :)

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:02
Hoe kan je hem btw automagisch op laten starten?
Kvind het langzamerhand een beetje irri worden om steeds weer opnieuw op te starten :D

(En nee, me puter blijft niet dag en nacht aan staan, das dus geen oplossing :P)

Verwijderd

Het commando in rc.local zetten ?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 21:16 schreef _JGC_ het volgende:
Vreet dit echter niet uit op een Linux server met meerdere gebruikers, dat is vervelend.
Was laatst iemand die bij ons op school dat ook geflikt had. Met Exceed inloggen, xterm starten, koe in de achtergrond drukken en weer uitloggen. Daar gaat je snelheid, dat ding stond op hoogste priority.
Standaard draait dnetc zo nice als maar kan, en heeft niemand daar dus last van.
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:09 schreef B-Force het volgende:
Hoe kan je hem btw automagisch op laten starten?
Kvind het langzamerhand een beetje irri worden om steeds weer opnieuw op te starten :D
"./dnetc -install" als root. Dat werkt als je een Linux hebt met een mooie sysv-rc-scriptjes-structuur. :)
Pagina: 1