Toon posts:

Tribes2 met een 3dfx kaart :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort het spel tribes2 gekocht na een paar lovende reviews te hebben gelezen. Ik dacht dat ik met mijn Intel Celeron 700 MHz en Voodoo5 5500 PCI (Deze kaart heb ik omdat ik de 810i chip heb van intel. Ja ik bedoel dan die agp loze ja.) en 312 MB RAM gewoon goed zou kunnen spelen...

Niets was echter minder waar.. Toen ik eindelijk de felbegeerde cd had, had ik al reeds op internet en van vrienden vernomen dat het niet zo erg snel zou draaien.

En dat deed het dan ook echt niet soms wel 1 fps per seconde, dit deed mij dan ook snel van frustratie het programma van mijn schijf te gooien en de cd ergens in een hoekje op te bergen in de hoop op een patch.

Mijn hoop kwam terug toen ik op het internet vernam van de WickedGL driver met deze driver zou mijn framerate tot wel 300% toenemen! Maar ik kwam vaak niet boven de 50, 80% uit maar ik moet toch wel zeggen dat dit wel stukken beter was als eerst, maar naar mijn doen vind ik het toch nog steeds erg jammer dat ik het level van detail erg moest terug brengen.

Mijn vraag was dan ook of er anders mensen die ook dit probleem hebben (gehad) en wat hun oplossing waren en of eventueel nog een patch door de makers van tribes2 wordt uitgebracht voor dit probleem en hun eventuele settings voor deze game. (ironisch eigenlijk dat tribes 1 bijna onmogelijk was om te spelen zonder 3dfx kaart :'( )

Please help a gamer in need!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op de doos staat dat het wel kan. Dus het moet kunnen.
Ik krijg ook maar 50fps in 1024x768x32(Alles aan)
Tribes2 is gewoon een moeilijk te renderen spel, kijk anders op het forum van tribes2.nl of op de tribes2.com

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Maar 50 fps? poe! ik zou een gelukkig man zijn! nee het spijt me ik kijk hier ongeveer dagelijks op om deze laue game toch met een goede framerate te kunnen spelen. Maar bedankt voor u hulp, p.s wat voor grafische kaart heeft u? Ook een 3dfx kaart? (Ik moet hierbij wel vertellen dat ik toch vrij tevreden ben, ondanks tribes ;) over de prestaties van de Voodoo5 5500 PCI)

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
ALS er een patch komt dan staat-ie wel op http://www.fileplanet.com.
Ik weet eigenlijk ook niet echt een oplossing voor dit probleem, misschien moet je maar weer eens de drivers voor je vid kaart verversen?? su6 *D

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook zeer spijtig omdat 3dfx is opgeheven en geen nieuwe drivers uitbrengt, maar ik heb al de laatste versie van 3dfx.

Dit hielp een beetje maar ik zit toch nog met 640x480 te spelen met heel weinig detail vooral bij de gebouwen krijg ik een flinke slowdown te verduren ;(

Verwijderd

Tja, de Tribes 2 engine is niet echt de allersnelste te noemen, laat staan op een 3dfx kaart. Zie het maar als unreal proberen te spelen met een niet glide kaart (oude unreal dus).

Tweak gewoon ongelofelijk veel met je graphics settings, maar zorg dat je je textures zo hoog mogelijk houdt, want die hebben de grootste invloed op hoe het spel eruit ziet.

Probeer ook hogere resoluties, want toen ik nog met een gf2 zat, was 1024 2fps langzamer dan 640x480.

Proberen dus, maar om T2 echt goed te draaien heb je helaas in de eerste plaats een hele snelle cpu nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch een vrij hoge CPU een Intel Celeron 700 MHz staat toch gelijk aan een pentium 3 700 MHz?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch een vrij hoge CPU een Intel Celeron 700 MHz staat toch gelijk aan een pentium 3 700 MHz? :?

Verwijderd

Hmmh de P3 is wel iets sneller hoor als je celly..

Ik hoef hem op mijn celeron 500 MHz ook echt NIET te spelen, want dat gaat al helemaal niet :(

Op mijn Athon gaat ie veeeeeeel beter >:)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Niet :)
Denk je dat een Celly etzelfde zou presteren als een P3? :?

Verwijderd

Topicstarter
ja? dus als ik een intel celeron 700 MHz heb, is dat dan een pentium3 400 MHz?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:25 schreef maarten_verweij het volgende:
ja? dus als ik een intel celeron 700 MHz heb, is dat dan een pentium3 400 MHz?
Als een P3 500/600 eerder ;)

Verwijderd

Topicstarter
oh.. dus het scheelt niet echt veel? Maar wat bedoelde je dan met dat die pentium 3 veel sneller is dan mijn intel celeron..

Verwijderd

Weet het niet allemaal zo technisch, maar mijn vorige P3 450 was een stuk sneller als de celly 500 die ik nu heb als server...

Verwijderd

Topicstarter
oh.. maar ja loop toch nog flink te balen dat ik die kick ass tribes2 niet kan spelen... :'(

Verwijderd

Jah speel hem ook heel vaak >:) ( Ik dank mijn Athlon )

Schrok wel ff want ik speelde eerst SOLO LAN en daar liep hij "redelijk" ( P3 450 Geforce2GTS ), maar toen ik Online ging spelen kwam daar wel verandering in ;(

Jah best wel balen, dat wordt een herfstvakantie baantje voor je >:)

Verwijderd

Topicstarter
haha! ja maar heb dit systeempje toch op de kop kunne tikken voor 600,- piekies! niet sclecht al zeg ik zelf + beeldscherm etc. en Max Payne is dat te doen op mijn systeem?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:39 schreef maarten_verweij het volgende:
haha! ja maar heb dit systeempje toch op de kop kunne tikken voor 600,- piekies! niet sclecht al zeg ik zelf + beeldscherm etc. en Max Payne is dat te doen op mijn systeem?
Hmmm het probleem is dat ik niets weet van Voodoo kaarten maar het lijkt me dat dat geen probleem is ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke dan! Hé Thanks everyone! En ik hoop op nog een paar goede tips!

A Hopeful Gamer!
Pagina: 1