SBLive! Value ruilen voor Terratec goede deal???

Pagina: 1
Acties:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik heb dus een SBLive Value en opzich werkt ze perfect, maar er zijn nogal wat minpuntjes ten opzichte van een Terratec dmx fire 1024:

1. de k*t digital out achterop de live waar ik geen zak aan heb door de stomme plug (de terratec heeft een fatsoenlijke optische digital out plug)

2. de terratec ondersteunt A3D én EAX én EAX 2.0, terwijl de SBLive alleen EAX ondersteunt wat wel het minste van de 3 is :(

3. de drivers zijn flink zooi van Creative, vooral dat liveware geneuks.... ( alhoewel ik van terratec ook niet veel verwacht wat drivers betreft)

verder heb ik al vaker goede verhalen over Terratec gehoord,

mijn vraag dus nu:

hoeveel kan ik nog voor die SBLive Value vragen??? ik dacht zelf aan rond de 75 piek, want t ding is nog perfect dus (ongeveer jaar oud) dan moet ik nog rond de 40 piek bijbetalen voor een Terratec, is dit een goed idee????

het gaat me dus vooral om die digital out, zodat ik minidisc digitaal kan opnemen.....de vent van een winkel in Aken raadde zelf de SBLive aan maar volges mij maakt het kwa geluid ram geen verschil toch???

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ik zie dat je ook XP draait. De DMX 1024 xfire heeft daar nog geen drivers voor. :'(

Ik kan jewel zeggen dat hij mij perfect bevalt! Alleen die XP drivers moet ik nog een tijdje op wachten

• Noedelsupke
wie heeft hier nog wat over te melden???

PIII 800@804 Mhz

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik niets :P

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik denk dat je niet meer dan 50 piek moet vragen. Voor 89 piek kun je al een SBLive! Player 1024 nieuw halen. Dat is maar 14 piek meer dan jouw 'oude' SBLive!

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Noedelsupke
Op zaterdag 06 oktober 2001 10:55 schreef ErectionJackson het volgende:
Ik denk dat je niet meer dan 50 piek moet vragen. Voor 89 piek kun je al een SBLive! Player 1024 nieuw halen. Dat is maar 14 piek meer dan jouw 'oude' SBLive!
oke 50 piek is ook te doen,

maar dan heb ik nog 1 brandende vraag: hoe zit het met de midi kwaliteit van die Terratec?????

bij de SBLive is dit echt bagger......ik bedoel dus de muziek bij de oude dosspelletjes(sam&max bv) is niet aan te horen met de SBLive, is dit bij de Terratec beter???? slechter zal het niet zijn namelijk :)

kan btw ff bij de slechte punten toegevoegd worden:

4. de midi sound is ronduit bagger bij de SBLive

PIII 800@804 Mhz

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

De MIDI-kwaliteit van de bijgeleverde SoundFonts bij de SBLive! is bagger. Met de juiste soundfonts kun je zeer professionele resultaten uit de Live! trekken. De Terratec is ook niet echt iets om over naar huis te schrijven, maar beter dan de ingebakken geluiden van de Live!. Alleen deze kun je niet aanpassen, dus blijf je voor eeuwig met poepgeluiden zitten. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Is de Hercules GameSurround Fortissimo II anders niet een optie? Die ondersteunt dat ook allemaal, heeft ook een digitale ingang en is nog ietsjes goedkoper ook volgens mij.

Ik weet niet hoor, heb me er niet zo in verdiept, maar ik zat met dezelfde vraag als jij en ik kwam op de Fortissimo II uit ipv de Terratec...

edit:

Tom's Hardware bijvoorbeeld is ook bijzonder goed te spreken over de Fortissimo II: http://www6.tomshardware.com/video/01q3/010925/audiocards-08.html

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Noedelsupke
Op zaterdag 06 oktober 2001 17:17 schreef ArthurS het volgende:
Is de Hercules GameSurround Fortissimo II anders niet een optie? Die ondersteunt dat ook allemaal, heeft ook een digitale ingang en is nog ietsjes goedkoper ook volgens mij.

Ik weet niet hoor, heb me er niet zo in verdiept, maar ik zat met dezelfde vraag als jij en ik kwam op de Fortissimo II uit ipv de Terratec...

edit:

Tom's Hardware bijvoorbeeld is ook bijzonder goed te spreken over de Fortissimo II: http://www6.tomshardware.com/video/01q3/010925/audiocards-08.html
ok die ziet er ook aardig uit, alleen dat van die DIN kabel vind ik wat minder maar dat geeft niet..........

voor als jij m hebt: heeft ie goede midi kwaliteit met dosspellen???

PIII 800@804 Mhz

• Arthur
Ik heb hem nog niet, dus kan je niks zeggen over de kwaliteit. Die DIN-kabel lijkt me op zich niet zo vervelend, heb je iig minder lange kabels nodig voor de rest :)

Ik ben pas vanaf dinsdag rond aan het kijken naar een nieuwe geluidskaart omdat ik een optische uitgang nodig heb voor m'n nieuwe minidisk-speler, vandaar. Helaas heeft de Live die niet

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Noedelsupke
Op zaterdag 06 oktober 2001 20:51 schreef ArthurS het volgende:
Ik heb hem nog niet, dus kan je niks zeggen over de kwaliteit. Die DIN-kabel lijkt me op zich niet zo vervelend, heb je iig minder lange kabels nodig voor de rest :)

Ik ben pas vanaf dinsdag rond aan het kijken naar een nieuwe geluidskaart omdat ik een optische uitgang nodig heb voor m'n nieuwe minidisk-speler, vandaar. Helaas heeft de Live die niet
je hebt hem NOG niet :) ben benieuwd of ie je bevalt....

PIII 800@804 Mhz

• Arthur
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:03 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

je hebt hem NOG niet :) ben benieuwd of ie je bevalt....
Denk dat het nog wel een paar weekjes duurt hoor, sta momenteel 600 gulden rood :D Op mij hoef je dus neit te wachten ben ik bang

Meer mensen die twijfelen tussen deze twee kaarten: [topic=285748/1/75]

• Noedelsupke
Op zondag 07 oktober 2001 12:51 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Denk dat het nog wel een paar weekjes duurt hoor, sta momenteel 600 gulden rood :D Op mij hoef je dus neit te wachten ben ik bang

Meer mensen die twijfelen tussen deze twee kaarten: [topic=285748/1/75]
ik denk toch dat het de Terratec gaat worden voor mij

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

heb zelf ook de terratec het is een super kaart maar alleen xp heeft er geen drivers nog voor

en ga niet de 200 drivers overheen gooien hoor je alleen maar grggr krrrr meer niet

• Wouter!
  • Laatst online: 17:37
[topic=304157]

:)

Ik zal binnenkort ook zoiets moeten doen, want ik heb ook 'n Terratec DMX XFire 1024 ... en wil XP Pro gaan installeren :)
Pagina: 1