a3d en eax via s/pdif

Pagina: 1
Acties:

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik ben van een terratec xfire 1024 te kopen. zodat ik mijn boxen via de digitale uitgang kan aansluiten.
nu wil graag weten of ik dan nog a3d en eax spellen kan spelen. of moet ik dan perse de analoge uitgangen van de geluidskaart gebruiken

En weet iemand misschien of er veel spellen zijn die dolby digital ondersteunen, of gaan ondersteunen

Verwijderd

eax en a3d hebben d8 ik niet met het aantal boxen te maken (a3d zou ik niet weten eigenlijk)

eax is het erdoor mixen van omgevingseffecten, kan met een 2.0 opstelling net zo goed als een 5.1, en zowel analoog als digitaal natuurlijk.

Antwoord op je vraag: met eax gaat het zeker wel goed, van a3d weet ik het niet zeker, denk het wel, maar misschien dat iemand dit nog even wil bevestigen?

Verwijderd

Het is volgens mij wel te doen met a3d.
Maar a3d werkt het allerbest met een beetje goede koptelfoon.
zodat je linkeroor geen geluiden van de rechterspeaker(s) ontvangen.

Verwijderd

Tja...............
X-fire heeft alleen A3D 1.0, dus spellen die dat ondersteunen (en niet 2.0, zoals hlaflife counterstrike) kun je nog goed spelen.
Xfire heeft EAX 1.0 en 2.0 geloof ik, dus das ook wel mooi, alleen A3D is in sommige spellen (ouder spellen) veel mooier dan EAX.

p.s. Als je nu wel een A3D 2.0 kaartje hebt, wil ik m wel van je kopen

• artijn
  • Niet online
ik heb nog een een monstersound mx 300 met een labtex 2514? zoeen met 4 speakers en een sub

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 13:44
X-Fire ondersteunt wel A3d 2.0 maar niet hardwarematig... scheelt hoop fps.. maar volgens mij word dat wel door die optische uitgang doorgegeven want die stuurt volgens mij word die door etzelfde signaal aangestuurd als de analoge uitgangen...

Kweet alleen niet zeker

Verwijderd

MX300 is dus A3D 2.0 en das een goed kaartje ja.

Welke spellen speel je eigenlijk?

• artijn
  • Niet online
ik speel spellen zoals quake 3 (en bijna alle die engine gebaseerde spellen) unreal, eigenlijk alle fp shooters. verder ook de read alert en fifa reeks. en af en toe wat anders

• artijn
  • Niet online
wat ik trouwens raar vind is dat ik op dez post precies de tegengestelde reacties krijg als mijn post op hardwareinfo :)
nu ben ik dus net echt veel opgeschoten :)
Pagina: 1