Dual CPU

Pagina: 1
Acties:

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,
allereerst wil ik even melden dat de search op dit moment kuren heeft, al een paar dagen.
Vandaar dat ik deze vraag maar gewoon stel ipv nog een x tijd te wachten.

Ik wil een pc samenstellen met een dual cpu erop, W2k ondersteund dit heb ik vernomen. Nu wil ik graag weten wat er op dit moment het snelst is wat er op een dual cpu moederbordje past. Ik wil er zo'n snel mogelijke (intel) cpu ingooien.

Wie helpt mij...?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Een abit VP6 met 2x een p3 1 gHz, of een dual bord wat tualatins ondersteund, maar dat ben ik nog niet tegengekomen.

Voor amd : Tyan Tiger MP of Thunder K7 en dan 2x een 1400 of 1500 erop.

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 20:28 schreef Da Joker het volgende:
Een abit VP6 met 2x een p3 1 gHz, of een dual bord wat tualatins ondersteund, maar dat ben ik nog niet tegengekomen.

your right ;)

optie 1 (VP6 of MSI?): mobo goedkoop; CPU's duurder dan AMD
optie 2 (Tyan): mobo duur; CPU's goedkoper dan Intel

Aan een ieder de keuze

/me heeft een VP6 met 2* PIII800 :)

• MaKK0
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:28 schreef Da Joker het volgende:

Wat is er aan te raden, een Intel of toch een AMD. Op dit moment heb ik een AMD waar ik wel tevreden over ben. Aangezien de AMD sneller is in het aantal Mhz overweeg ik toch een AMD te nemen.
Of is AMD toch echt een stuk minder dan Intel...? (Ja, ik weet sommige mensjes het zweren bij Intel óf AMD maar wil het toch eens weten).
Kortom, wat is verstandiger om te nemen: een Intel of een AMD?

• MaKK0
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:40 schreef pdb het volgende:

[..]

your right ;)

optie 1 (VP6 of MSI?): mobo goedkoop; CPU's duurder dan AMD
optie 2 (Tyan): mobo duur; CPU's goedkoper dan Intel

Aan een ieder de keuze

/me heeft een VP6 met 2* PIII800 :)
Ah, okay... dan weet ik dat ook weer. Maar... AMD is op dit moment sneller met het aantal Mhztjes. Of is er voor die snelle Intels ook een dual cpu mobo beschikbaar die dezelfde kloksnelheden als de AMD's halen...

Verwijderd

'k denk niet dat je echt het verschil merkt tussen een Intel MP setup of een AMD MP setup.

het is alleen wel leuk als je de MHz'jes leuk vind om een AMD MP setup te nemen.

2*1500MHz klinkt nu eenmaal leuker dan 2*1000MHz, ikzelf vind het niet zo belangrijk ;) .

Die van mij draaien immers ook op 900MHz :9

LOL

• MaKK0
Maar eignelijk maakt het niet zo veel uit toch, een Intel of een AMD. Tligt er meer aan of je Intel-geil bent of een AMD lover....?

Verwijderd

alstie maar stabiel draait, dan is toch toch goed?

En dat is bij een dual eigenlijk altijd wel het geval. (voordat je gaat oc'en :) )

AMD's worden wel wat warmer dan de PIII's, maar een goede koeling is ook zo geregeld. Dus dat vind ik geen probleem. Alhoewel dat voor sommige personen toch de doorslag geeft :?

• Dreamstar
Het maakt geen ene ruk uit of je nouw AMD of Intel neemt.
Ik heb gekozen voor Intel omdat ik de hele troep in ene keer smane met een collega van mij heb besteld. Dat VP6 bord draait echt super stabiel hiero met 2x een 733 @ 814 (and still counting).

Ik ga misschien nog een dual amd (Tiger MP) erbij kopen op de HCC dagen, maar misschien ook niet. Ik zie wel.

* Dreamstar Joker is eigenlijk bestwel AMD minded, maar ze draaien allebei even goed

• MaKK0
Op vrijdag 05 oktober 2001 21:09 schreef pdb het volgende:
alstie maar stabiel draait, dan is toch toch goed?

En dat is bij een dual eigenlijk altijd wel het geval. (voordat je gaat oc'en :) )

AMD's worden wel wat warmer dan de PIII's, maar een goede koeling is ook zo geregeld. Dus dat vind ik geen probleem. Alhoewel dat voor sommige personen toch de doorslag geeft :?
Ja, stabiel moet ie zeker draaien, dat is een van de belangrijkste dingen.
En wat is/zijn dan de snelste AMD/AMD's die op de Tyan Tiger MP kan/kunnen...? En wat is een goede koeling voor een systeem met dit erop?
Veder komt er waarschijnlijk in:
Cardexpert Geforce2 MX 32M ViVo
512 sdram
Creative Labs SB live 1024 PCI oem
Plextor W16x10x40A
Plextor 40TSI scsi
Maxtor 60GB 7200 rpm
AOpen HQ08
+ dat moederbord en die Cpu's
en natuurlijk nog muis en zo, monitor heb ik nog.

Zou dit alles een beetje lekker samen werken, 1e keer dat ik zelf een pc samenstel namelijk.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
ik heb zelf een MSI 6321. Die kan dus 2x133 Mhz aan en is superstabiel. Het voordeel van dit bord is dat het firewire, geluid, 4 IDE poorten en 4 USB poorten heeft!

|Specs|

• Dreamstar
Wat ga je eigenlijk met die bak doen ?????

Verwijderd

je moet nog ff wachten denk ik, zit net ff op t.net te kijken naar deze posting.

worden misschien wat goedkoper dan de Tyan Thunder en Tiger.

De hogere Thunderbirds deze plankies: zie dit topic wat ook bezig is

Voor de koeling: toch ff de search proberen zou ik zeggen, staat genoeg info ;)
Pagina: 1