Elektronica

Pagina: 1
Acties:

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/its/blaat.jpg

Weet iemand een manier om dat ledje aan te sluiten op die schakeling eronder met mijn powerswitch ?

Die schakeling wordt onderbroken door een sleutelslot en nou wil ik dat het ledje gaat branden als de powerswitch onderbroken is door het sleutel slot.

ps. let niet op mijn paint skillz :9

Verwijderd

moet je volgensmij een switch hebben met drie standen, niet?
heb er niet zoveel verstand van, maar dat lijkt me'n vertand me te vertellen

• DeVoTioN
Er zit dus een sleutel slot op met 2 standen aan/uit.

En wat moet ik met een 3e stand ?

Is er geen component ofzo waar twee pinnen ingaan van het slot dus, en er 2x 2 pinnen uit die worden verbonden als de ingang verbonden is en niet verbonden als de ingang niet verbonden is. Mjah moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat iemand het snapt :9

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Inverterende poort ertussen gooien en een led nemen wat met minder spanning toe kan zodat je niet invertor niet opblaast.

[edit]
Klopt je mailadres in profile zo ja dan stuur ik wel ff een plaatje van wat ik bedoel

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• DeVoTioN
Ja mail adres klopt :9

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Mail is onderweg.

Het klopt nog niet helemaal maar dat staat in de begleidende tekst. Je moet zelf nog ff een klein beetje uitzoeken. Mocht je in E-town op Fontys zitten en wel eens in R1 komen dan zitten daar op de 2de verdieping nogal eens wat electrotechneuten aan wie je ook kunt vragen :P Oftwel een klein beetje meer eigen werk is nog verlangd :P

:)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Hmm mischien ie een relais wat ?
zoiets als dit :

powerswitch-0v--|------|------ 12v------|sleutel----|---psu
----0v----------|Relais|------ 0v-------|schakelaar-|---psu
led-0v----------|------|

Uitleg ( poging tot :P )
je laat de sleutelschakelaar het relais schakelen.. maakt hij contact schakelt de relais de aarde pin van de powerswitch.
Maakt de sleutelschakelaar geen contact valt het relais af en wordt de led geschakeld..
Let op wel AARDE schakelen
Het makkelijkste is een sleutelschakelaar met 3 pootjes :)

suc6

Verwijderd

waarom zou je dat willen doen dan eigenlijk?
* DE Bananekoning ziet het nut er niet zo van in
verder lijkt me een invertorport wel een ok oplossing, alleen werken die bij 5v zover ik weet.

• DeVoTioN
Christus : Bedankt alleen dit gaat niet echt werken omdat er geen stroom op die powerswitch kabel staat. :(

BananeKoning : Wat is het nut van een casemod :? Ik wil gewoon zien dat het slot dicht zit dmv een ledje.

DRG : er zitten wel 3 pootjes aan het sleutel slot alleen wist ik niet echt hoe je hiermee 2 dinge aan/uit kan zetten. Ik d8 zelf aan ground op de middelste en de plus op de buitenste ? Maar dan is de led aan als het Slot open staat.

Verwijderd

Je moet alleen aarde of 12v schakelen niet allebei !

-12v-|weerstand|--|led|---|----------|
-0v-----------------------|schakelaar|
-aardepin powerknop-------|----------|

ik neem aan dat die sleutelschakelaar niet beide pinnen schakelt.. ik bedoel uit : pin 1+2 verbonden ,aan : pin 2+3 verbonden.. is dit niet zo moet je een andere schakelaar kopen.. :)

suc6
Pagina: 1