Ik heb een laptop met SVHS uitgang. Deze wil ik mbv een svhs-kabel direct op een tv aansluiten met svhs ingang (dus zonder scart-convertor). Oke aangesloten dus, en ik krijg beeld, maar niet in kleur
, de videokaart is een Ati Rage Mobility, de tv een philips breedbeeld (van +/-3jr oud ofzo). Hoe los ik dit op? Ik heb de search gebruikt, maar ik vind alleen vragen over zwart/wit beeld bij gebruik van een scart-convertor.
Verwijderd
Hoe dan ook: je moet je laptop op je tv aansluiten mbv aan composiet kabel, geen svhs kabel.
Je hebt dus nodig:
svhs -> composiet (verloopkabeltje)
composiet kabel
eventueel composiet -> scart (blokje)
Je hebt dus nodig:
composiet kabel
Je hebt de search gebruikt? Dus dan heb je ook gelezen dat je moet kijken of je de instellingen van de video-uit wel op PAL hebt staan in plaats van NTSC?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar hoe zit zo'n composiet-kabeltje er dan precies uit??Op vrijdag 05 oktober 2001 20:15 schreef Cheatah het volgende:
Hoe dan ook: je moet je laptop op je tv aansluiten mbv aan composiet kabel, geen svhs kabel.
Je hebt dus nodig:
composiet kabel
Dat is het niet volgens mij, heb alle NTSC/PAL instellingen geprobeerd.Op vrijdag 05 oktober 2001 20:28 schreef JvS het volgende:
Je hebt de search gebruikt? Dus dan heb je ook gelezen dat je moet kijken of je de instellingen van de video-uit wel op PAL hebt staan in plaats van NTSC?
Mijn TV heeft in z'n menu een optie om de SCART aansluiting op SVHS of RGB te zetten. Het is namelijk in de SCART een andere SCART aansluitnorm. Als je TV het aan kan is het mooi, anders niet.
Murphy was an optimist
Probeer in je tv-out instellingen eens composite/rgb i.p.v. op automatisch, dat werkte tenminste bij mijn kaartje.
Composiet is een kabel met gele pluggen (gelijk de audio tulp-stekkers)
S-Video/S-VHS is zo'n dikkere met zwarte pluggen (4 pinnetjes en een zwart plastic blokje .. PS/2 achtig).
mijn laptop (Fujitsu-Siemens C4175) heeft ook een ATI Rage Mobility videokaart en dus ook die aansluiting. Een standaard S-Video kabel direct op een SCART plug werkte bij mij niet. Ik heb speciaal een kabel die geschikt is voor deze videokaart besteld bij een shop in Wyoming. Dat ding kostte 19.95 US$. (Incl. verzendkosten). Het is het overigens wel waard.
Hoe dit komt zit als volgt, deze TV-out produceert namelijk een niet-standaard signaal, en wat oudere TV's (mijne is ook Philips en >3 jaar oud) hebben daar moeite mee! De keuze is dan, of een gloednieuwe TV proberen, of zo'n kabel regelen. Soms wil composiet -> SCART ook wel werken maar toen der tijd had ik geen mogelijkheid om dat uit te proberen.
Suc6.
S-Video/S-VHS is zo'n dikkere met zwarte pluggen (4 pinnetjes en een zwart plastic blokje .. PS/2 achtig).
mijn laptop (Fujitsu-Siemens C4175) heeft ook een ATI Rage Mobility videokaart en dus ook die aansluiting. Een standaard S-Video kabel direct op een SCART plug werkte bij mij niet. Ik heb speciaal een kabel die geschikt is voor deze videokaart besteld bij een shop in Wyoming. Dat ding kostte 19.95 US$. (Incl. verzendkosten). Het is het overigens wel waard.
Hoe dit komt zit als volgt, deze TV-out produceert namelijk een niet-standaard signaal, en wat oudere TV's (mijne is ook Philips en >3 jaar oud) hebben daar moeite mee! De keuze is dan, of een gloednieuwe TV proberen, of zo'n kabel regelen. Soms wil composiet -> SCART ook wel werken maar toen der tijd had ik geen mogelijkheid om dat uit te proberen.
Suc6.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Mja dan verbouw ik mn scartconvertor liever, dan werkt het ook. Maar ik vind het een beetje vaag dat ie geen kleur geeft op een tv met SVHS ingang. Toch nog ff een keer nakijken.Op zaterdag 06 oktober 2001 12:48 schreef -ScuL- het volgende:
Composiet is een kabel met gele pluggen (gelijk de audio tulp-stekkers)
Suc6.
Ja ik weet het ook niet. Een aantal specifieke TV's 'zeiken' echt heel erg om het formaat wat er in gestopt wordt.. ten slotte is het ook niet makkelijk voor dat arme toestel om zo'n hoge qualiteits (voormalig) digitaal signaal op 't scherm te toveren..Op zaterdag 06 oktober 2001 18:37 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Mja dan verbouw ik mn scartconvertor liever, dan werkt het ook. Maar ik vind het een beetje vaag dat ie geen kleur geeft op een tv met SVHS ingang. Toch nog ff een keer nakijken.
Het is een beetje een kwestie van expirimenteren met je TV en kabeltjes.
(Het heeft me ook nog 24,95 gekost voor een normale S-VHS kabel die het niet bleek te doen -> Zwart/Wit, kon ik niet meer terug brengen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Pagina: 1