Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

We hebben hier een klein probleem met de dedicated server van ut (4.36) Telkens als we met de het volledige aantal spelers (16) inloggen of van veld veranderen word hij super traag, pings van 999 etc.. dit alleen voor de eerste minuut ofzo. Wij al van alles geprobeert, meer geheugen, meer netwerkkaarten. ander os.. nog steeds geen resultaat.
Dus ligt het aan een instelling van UT , maar welke ?
Ik hoor het wel als jullie een oplossing hebben.

Grtz

Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hmmm.... verkeerde topic-titel dan ;) Unreal is namelijk een ander spel :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Ehm, je zal wel Chello of @home hebben, die hebben een 16 kb/s upload en dat is te laag voor 16 spelers om zonder lag te kunnen spelen...

Als dit niet het geval is...
dan moet ie misschien gemoved worden naar NT ofzow? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op vrijdag 05 oktober 2001 20:02 schreef vinnie_van_wham het volgende:
hmmm.... verkeerde topic-titel dan ;) Unreal is namelijk een ander spel :)
Helemaal mee eens. Noem het voortaan volledig "Unreal Tournament" of als dat te lang is gewoon UT.

Er zijn namelijk nog veel Unreal spelers, die op deze manier steeds op het verkeerde pad worden gezet.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KLopt helemaal, sorry mijn fout.
Het gaat trouwens over een vast netwerk 100mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Staat de netspeed wel goed ingestelt? Daarnaast is een server voor 16 man best pittig, wat zijn de specs van die bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 13:22

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Post de specificaties van die server eens, proc snelheid doet namelijk ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 spelers is wel erg veel, moet je eigenlijk minstens T3 verbinding voor hebben ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Laatst online: 15-09 20:25
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:39 schreef mortal-l het volgende:
KLopt helemaal, sorry mijn fout.
Het gaat trouwens over een vast netwerk 100mbit
Dit zou die toch makkelijk moeten trekken. Met 16 man over een 100Mbit lijntje.. :? Dus kijk is naar die server hoe die het trekt??

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Op zaterdag 06 oktober 2001 09:46 schreef xDeLiriuMx het volgende:
16 spelers is wel erg veel, moet je eigenlijk minstens T3 verbinding voor hebben ofzow
100 mbit = T3

Lijntje moet het wel kunnen trekken en Mortal-l zegt dat die lag alleen in de eerste minuut zo is. Daarna hebben ze er waarschijnlijk geen last van. Volgens mij heeft te maken met zoiets als precaching. Probeer precaching op de server eens uit te schakelen, misschien dat dat helpt.

Komt dit probleem alleen voor als je met 16 spelers speelt, of ook met een kleiner aantal aan spelers? Anders is natuurlijk wel duidelijk waar het probleem aan ligt.

Kijk anders eens op de officiele site van Unreal Tournament in de serversectie. Misschien staat er wel wat in. Probeer anders eens die gasten te mailen (of een willekeurige admin van internet-unreal-tournament-servers zoals Demon).

Succes

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Hmm dat probleem hebben wij ook gehad met onze server.
Die draaide overigens op Linux.

Ik zal eens even vragen hoe de admin dat gefixed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff tickrate (NetServerMaxTickRate) verhogen in je unrealtournament.ini.

hij staat standaart op 20 als 't goed is,dus gewoon ff elke keer met stapjes van 5 verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Laatst online: 15-09 20:25
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:29 schreef Numb1 het volgende:
ff tickrate (NetServerMaxTickRate) verhogen in je unrealtournament.ini.

hij staat standaart op 20 als 't goed is,dus gewoon ff elke keer met stapjes van 5 verhogen
Wat doet dat dan??

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Was het niet het verlagen van tickrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Specs van de server,
Hp netserver dual 600 mhz
256 mb ecc

Is inderdaad alleen in de eerste minuten, en dan maakt het niet eens zoveel uit of je met 10 of met 16 man inlogt.

Maar het vreemde is dat het hele probleem eigenlijk pas begint na een halve dag gamen, dus dachten wiij zelf aan een of ander buffer of filetje dat volloopt ofzo..Maar ja, waar is dat ?

Tickrate, wat doet dat ?

UIteraard heb ik zelf ook al wat research gedaan, een ik kwam het volgende stukje tegen :
"Creeping Ping" bug with Win2000

Some server admins have reported that after a while all of the players get increasingly
lagged out when the UT server is running on Windows 2000. This seems to happen only
when the remote administration webserver is running. We believe it may be related
to this Win2K issue:

[url] http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q258/1/00.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0 [url]

The workaround is to only run the remote admin webserver when you actually want to administer your
server.

Maar volgens mij hadden wij dit probleem ook onder win 98 :( Maar ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:03 schreef mortal-l het volgende:
"Creeping Ping" bug with Win2000

Some server admins have reported that after a while all of the players get increasingly
lagged out when the UT server is running on Windows 2000. This seems to happen only
when the remote administration webserver is running. We believe it may be related
to this Win2K issue:

[url="http:// <a href="http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q258/1/00.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0""]http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q258/1/00.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0" target="_blank"> [url="http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q258/1/00.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0"]http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q258/1/00.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0</a> [url]

The workaround is to only run the remote admin webserver when you actually want to administer your
server.

Maar volgens mij hadden wij dit probleem ook onder win 98 :( Maar ik ga het eens proberen.
Dat laatste probleem komt ook alleen voor als je een tijdje speelt en niet meteen in het begin. Misschien dat ie in het begin nog teveel swapt of laadt...
Pagina: 1